reklám
Meg nem jelölt reklámcikkek miatt érte burkolt kínai lobbizás vádja egy uniós online újságot
Meg nem jelölt reklámcikkek miatt érte burkolt kínai lobbizás vádja egy uniós online újságot

A Politico szerint az EU Reporter úgy jelenített meg reklámcikkeket a Huawei-nek, hogy nem tüntette fel, hogy azok fizetett tartalmak. A cikk megjelenése óta több korábbi anyagra utólag kitették a „szponzorált” jelzést. Az egyik kifogásolt cikkhez hasonlók a magyar médiában is többször megjelentek már.

Egy kiszivárgott kongresszusi levél szerint az NSA és a CIA is használ reklámblokkolót, hogy kiszűrje a veszélyes hirdetéseket
Egy kiszivárgott kongresszusi levél szerint az NSA és a CIA is használ reklámblokkolót, hogy kiszűrje a veszélyes hirdetéseket

Az oregoni szenátor kiterjesztené a többi kormányügynökségre is a szigorú szabályokat, hogy így védekezzenek a támadások és a külföldi titkosszolgálatok adatgyűjtései ellen.

Tarnay Kristóf Ábel
Hogyan lett a hűségből pontgyűjtő kártya és marad-e még jelentése a szavainknak?

A szavak felelőtlen aprópénzre váltása annyira kiüresíti, elhasználja és elcsépeli a nyelvünket, hogy a végén semmiről sem fogunk tudni értelmesen beszélni.

A Shell szponzorálja egy múzeum karbonkiállítását, szerződtek, hogy nem kritizálják a céget
A Shell szponzorálja egy múzeum karbonkiállítását, szerződtek, hogy nem kritizálják a céget

A London Science Museum szén-dioxidot megkötő technológiákat mutat be, amelyben az olajcégnek is érdekeltsége van. Nem ez az első eset, hogy a zöldek támadják, ahogy az olaj- és gázipari szereplők brit kulturális intézményeket támogatnak.

18-as karikás reklámblokkokat hozott a tévébe a melegellenes pedofiltörvény
18-as karikás reklámblokkokat hozott a tévébe a melegellenes pedofiltörvény

A pedofiltörvény kevés nyilvánosságot kapott részeként már a televíziós reklámokat is korhatár-besorolással kell ellátni. Mivel azonban a jogszabály nem túl egyértelmű, a csatornák inkább felnőtt tartalomnak jelölnek meg ártatlannak tűnő hirdetésblokkokat is, hogy így védjék ki a büntetést.

Fizetett kutatástól a „nemreklámig”: így támadnak fel újra a betiltott dohányhirdetések
Fizetett kutatástól a „nemreklámig”: így támadnak fel újra a betiltott dohányhirdetések

Az amerikai Juul e-cigaretta gyártója egy kétszáz oldalas tudományos folyóiratot szponzorált, hogy abban kikutassák, hogy le lehet leszokni a hagyományos cigiről a termékeikkel. Idehaza a magyar média oroszlánrészét elárasztották a Philip Morris „reklámcélokat nem szolgáló” PR-cikkei. Dohánytermékeket lassan húsz éve tilos itthon hirdetni, de a cégek így is évente százmilliókat költenek reklámra.

Bónuszok, célzott hirdetések, hatalmas oddsok: így vesznek rá a fogadóirodák, hogy sok pénzt költsünk náluk
Bónuszok, célzott hirdetések, hatalmas oddsok: így vesznek rá a fogadóirodák, hogy sok pénzt költsünk náluk

A foci Eb-t nem csak a szurkolók, a fogadóirodák is nagyon várták. Hogyan állunk a sportfogadásokkal Magyarországon, és milyen trükkökkel vesznek rá minket a fogadóirodák arra, hogy sok pénzt költsünk náluk?

Kék háttér mögül plázareklámba átlépve üzeni Győrfi Pál, hogy már ne maradjunk otthon
Kék háttér mögül plázareklámba átlépve üzeni Győrfi Pál, hogy már ne maradjunk otthon

Az OMSZ-szóvivő szerint a videó célja a nyaralók megóvása a veszélyektől, így örömmel vállalta a reklámot. Azt azonban nem tudtuk meg, hogy a kormányzati kampányokra kötött szerződése mennyire korlátozza abban, hogy reklámokat forgasson.

Bereczki Áron
Az nem vita, hogy csak annak lehet igaza, aki a „felvilágosult nyugat” külsőségeit majmolja

A mi „erős emberünket” lehet bigott és homofób uszítónak tartani, szerintem is az, sőt rosszabb, mert kizárólag politikai számításból ilyen. Viszont ő kétségtelenül érti az „identitáspolitika” szóösszetétel mindkét részét. Az UEFA szándékosan nem akarja.

A világ második legügyesebb reklámfogása a Zoom karácsonyi ajándéka
A világ második legügyesebb reklámfogása a Zoom karácsonyi ajándéka

A Coca-Coláé speciel jobb, de ez sem kutya. Nem kerül sokba nekik, jófejnek tűnik tőle a cég, és megírják a lapok is.

Akkor lesz baloldal, ha lesz cselekvés is! Jámbor András az Azonnalinak
Akkor lesz baloldal, ha lesz cselekvés is! Jámbor András az Azonnalinak

Miért és hogyan indult a Mérce? Hogyan vált Magyarország egyetlen kizárólag közösségi finanszírozásból működő közéleti oldalává? Mennyire összeegyeztethető a fővárosi önkormányzati munkájával, hogy még mindig ír a volt főszerkesztő? Többek között erről kérdeztük Jámbor Andrást, a Mérce alapítóját, de az is kiderül, hogy mire jók a trashmémek, és miért játszunk virtuális játékokat a politika helyett.

Mennyi pénzből működik a magyar közélet?
Mennyi pénzből működik a magyar közélet?

Mennyi pénzből működik ma egy közéleti profilú újság vagy rádió? Mennyi a bevétel, a kiadás, a profit? Hogyan változott mindez az elmúlt évtizedben, és mennyire fenntartható a magyar sajtó helyzete? Ez az elemzés ezt járja körbe a kiadók nyilvánosan elérhető beszámolóiból származó adatok alapján. Az adatok egy egyre kedvezőtlenebb piaci viszonyok között működő, részben az állami finanszírozásnak kiszolgáltatott, depresszív, zsugorodó iparág képét mutatják – összhangban a nemzetközi trendekkel. Ez pedig a közélet minősége szempontjából sem jó. Vajon van-e arra esély, hogy az előfizetői modell térnyerése változtasson ezen?

A győri reklámos, aki fizetett azért, hogy óriásplakáton gyalázhassa a koronavírust
A győri reklámos, aki fizetett azért, hogy óriásplakáton gyalázhassa a koronavírust

Az ismert győri fotós-reklámos Szamosi László március végén gondolt egyet, és a koronavírus-járvány okozta bosszúságait kiírta egy óriásplakátra.

Így váltanák egyesek profitra a koronavírus-járványt
Így váltanák egyesek profitra a koronavírus-járványt

A koronavírus-járvány a legtöbbekből aggodalmat vagy egyenesen pánikot vált ki, de vannak, akik pénzre váltanák félelmeinket. Mutatunk 5+1 pofátlan példát.

Tarnay Kristóf Ábel
A tényleg jó magyar termékeknek árt, ha erőltetünk bármit, ami hazai

Zászló a disznón: azzal, hogy a sokadvonalas hazai kereskedők átlátszó marketingeszközét kötelezővé tette a kormány, csak azt éri el, hogy soha nem fogjuk leküzdeni a „magyarnak jó” defetista mentalitást.

Tivornyázókat, kondi- és sminkfüggőket toborozna a brit hadsereg
Tivornyázókat, kondi- és sminkfüggőket toborozna a brit hadsereg

Igazi, életre szóló önbizalmat a piálással, a shoppingolással és a kondizással nem lehet építeni, ezért kell inkább a seregbe menni – mondják.

Itt a legpontosabb EU-reklámkampány valaha: uncsik vagyunk!
Itt a legpontosabb EU-reklámkampány valaha: uncsik vagyunk!

„Ez itt a finn-svéd határ. Negyven éve nem történt itt semmi.” Miért is jó az, hogy az EU dögunalmas?

Találd ki, honnan szedte a Volánbusz az új logóját, amire annyira büszke!
Találd ki, honnan szedte a Volánbusz az új logóját, amire annyira büszke!

Vajon mennyit költött a busztársaság a bárki által fillérekért beszerezhető műalkotásra?

Orbán annyira gyűlölte a kommunizmust, hogy csinált egy ugyanolyat – a Jobbik fő kreatívja az Azonnalinak
Orbán annyira gyűlölte a kommunizmust, hogy csinált egy ugyanolyat – a Jobbik fő kreatívja az Azonnalinak

Még az V. kerületi fideszes polgármestert is jobban csípi mint Karácsonyt, az MSZP-s Tüttő Katát pedig hiába tartja okos és jó nőnek, azért elindul ellene a jobbikos Losonczy Pál. De mit keres a plakátján a Sétáló Budapest logója, miközben a pártja rég kihátrált Puzsér mögül? Mit rontott el a 2018-as választáson a Jobbik, mit adott a Jobbiknak Kovács Béla, és milyen volt, mikor Simicska kivásárolta őt a Hír TV-ből? Nagyinterjú.

Isztin Péter
A Coca-Colát „reklámozni” nem kell félnetek

2019-ben mintha visszatértünk volna jó 50 évvel ezelőttre: a Coca-Cola úgy tűnik, sokak számára még mindig a hanyatló imperializmus bűnös itala. Ez a retorika kínosabb, mint egy kólás szelfi.

Gerényi Gábor
A Pesti Srácok újságírója az ország legnagyobb büdzséjű reklámkampányát sem vette észre

És ez a két évvel ezelőtti kampány nemhogy nem váltott ki semmilyen botrányt vagy ellenszenvet, hanem száz százalékban pozitív visszajelzéseket kapott.

Bukovics Martin
Mi értelme cukros vízzel vitatkozni?

Hogyan lehet az, hogy a feketére festett, egészségtelen cukros ital amerikai gyártója kilenc évvel az Orbán-kormány hatalomra kerülése után a kormány fontos stratégiai partnere ahelyett, hogy a családi vagy szövetkezeti tulajdonú gyümölcslégyártókat hoznák helyzetbe?

Mivel reklámozza magát a Coca-Cola melegek helyett?
Mivel reklámozza magát a Coca-Cola melegek helyett?

Az ország egy részénél kiverte a biztosítékot, hogy a szerelem szabadságának fontosságát meleg párokkal üzeni a márka. De mi lett volna a jobb üzenet? Itt a hét kérdése!

Ezt a sok szart mind a pártok sózták rám az EFOTT-on
Ezt a sok szart mind a pártok sózták rám az EFOTT-on

Itt a műanyagmentes július, de ez egyáltalán nem akadályozta meg a pártok ifjúsági szervezeteit, hogy a velencei EFOTT-on fölösleges és kevésbé fölösleges repiajándékok tucatjait pakolják ki a standjaikra. Melyik szirszar a legfölöslegesebb, és mi olyat nyújtanak az ifjú politikusok, amit tényleg lehet is használni akár a fesztiválon, akár otthon? Rangsorolt listánkról kiderül!

Lecsap a szexista reklámokra az Egyesült Királyság
Lecsap a szexista reklámokra az Egyesült Királyság

Nem lehetnek se béna női sofőrök, de pelenkázásban bénázó férfiakat sem lehet majd kiröhögni a brit reklámokban.

Jogerős: 7,5 milliót fizethet a TV2, mert megint a Fidesznek kedvezett
Jogerős: 7,5 milliót fizethet a TV2, mert megint a Fidesznek kedvezett

Hiába próbálta megúszni a TV2 a rájuk kiszabott 7,5 milliós bírságot azért, mert már megint a Fidesznek kedveztek, az NVB után a Kúria is elmarasztalta őket.

Király Gábor karrierje végére már a mozgás nélküli izmosodást reklámozza
Király Gábor karrierje végére már a mozgás nélküli izmosodást reklámozza

Meglepő helyen tűnt fel a 108-szoros válogatott kapus: egy teleshopban használ mindenféle jót ígérő gépeket. Még a vezetéknevéből is sikerült szlogent csinálni!

Így is lehet nyerni? Nem vitték túlzásba a kreativitást az ukrán kampányguruk
Így is lehet nyerni? Nem vitték túlzásba a kreativitást az ukrán kampányguruk

Egyszerű üzenetek és sablonfotók. Tényleg ezzel akarják megszólítani az ukrán szavazókat az elnökjelöltek? Vagy már rég nem az utcai reklámok befolyásolják az embereket, és csak megszokásból teszik ki a plakátokat? Nehéz eldönteni, de az sokatmondó, hogy a legesélyesebb induló, a TV-sztárból politikussá avanzsáló Volodimir Zelenszkij plakátjaival alig találkozni Ukrajnában. Galéria arról, hogy a többiek mivel próbálják népszerűsíteni magukat.

Ennyire menő reklám nem készült még magyar bornak
Ennyire menő reklám nem készült még magyar bornak

Bár a kormány illetékes részei a kékfrankos évének nevezték ki 2018-at, egy magyar borokkal foglalkozó amerikai kereskedő magabiztos imázsfilmmel bizonyítja: a hárslevelűnél menőbb magyar szőlőfajta nincs és nem is lesz idén.

A pofátlanság csúcsa: az EU-s adatvédelemmel reklámozza magát a Facebook
A pofátlanság csúcsa: az EU-s adatvédelemmel reklámozza magát a Facebook

Az új EU-s jogszabályok több adatvédelmet jelentenek majd neked – ígéri egész oldalas hirdetésben a hétfői Die Weltben a Facebook, amely épp most vizsgázik adatvédelemből a Cambridge Analytica botrányban.

Értelmes dolgokért is lehet szabadságharcolni: például a borért
Értelmes dolgokért is lehet szabadságharcolni: például a borért

Emmanuel Macron francia elnök ismét markánsan állást foglalt egy minket is érintő kérdésben, amiben a magyar politikusoknak a migrációügynél kevesebb okuk lenne vitatkozni vele. Macron kiállt ugyanis a bor, mint a kultúra meghatározó eleme mellett, és saját egészségügyi miniszterével is szembeszállva kijelentette: amíg ő az elnök, nem szigorítják a borral kapcsolatos törvényi korlátozásokat.

Román letelepedési kötvényt hirdet a Google a Lovasi potenciális emigrációjáról szóló cikknél
Román letelepedési kötvényt hirdet a Google a Lovasi potenciális emigrációjáról szóló cikknél

Románia EU-tagságának köszönhetően a magyar popsztárnak ingyen lenne a székelyföldi emigráció, de a Google ravasz hirdetési algoritmusa egyből találni vélt egy piaci rést, és oroszoknak reklámoz román útlevelet a cikkünk alatt. Kattintás után ráadásul kiderül, hogy kamu a dolog, hiszen csak szlovák, szlovén és magyar letelepedési kötvényeket árulnak. Na de milyen szövegekkel!

Ilyen kampányfilmet még biztosan nem látott a világ
Ilyen kampányfilmet még biztosan nem látott a világ

Csöcsök, seggek, pornó, szex: a német viccpárt, a Die Partei nagyon tudja, mi kell választóinak. Ahogy azt is, mi kell az igényes közönségnek: választási klipjük méltó megemlékezés az Africola legendás 1968-as reklámjáról.