Kék háttér mögül plázareklámba átlépve üzeni Győrfi Pál, hogy már ne maradjunk otthon

2021.07.08. 14:44

Az OMSZ-szóvivő szerint a videó célja a nyaralók megóvása a veszélyektől, így örömmel vállalta a reklámot. Azt azonban nem tudtuk meg, hogy a kormányzati kampányokra kötött szerződése mennyire korlátozza abban, hogy reklámokat forgasson.

Kék háttér mögül plázareklámba átlépve üzeni Győrfi Pál, hogy már ne maradjunk otthon

Bár tegeződve, de a kormányzati tájékoztató kampányok stílusát megidézve indul az a Győrfi Pál főszereplésével készült plázareklám, amelynek

fő üzenete a bevásárlóközpontokat promotálva az, hogy „most ne maradj otthon”.

A kék háttérből színesre váltó videóban az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője „civilben” tippeket sorol fürdőhelyválasztásra és a helyes naptejhasználatra.

Kiemeli például, hogy a bányatavi fürdőzés akár életveszélyes is lehet, mert egy pillanat alatt mélyvízben találhatjuk magunkat, illetve a meder csúszós lehet, de arra is felhívja a figyelmet, hogy a víz közelében vigyázzunk a gyerekekre.

Az anyag a Jellinek Dániel többségi tulajdonában álló Indotek Grouphoz tartozó, brandnek a Plaza szót használó üzletközpontok nyári promóciós oldalaira került ki. Így például a Corvin Pláza mellett, a szegedi, a debreceni, a győri, a veszprémi és a miskolci pláza is ezzel hirdeti magát.

A személyemnek szóló felkérést örömmel vállaltam, mert a videó célja egyértelműen a lakosság egészségvédelmének, biztonságának erősítése, a nyaralásra készülő emberek megóvása a szezonális veszélyektől

– reagálta Győrfi Pál arra a kérdésünkre, nem lehet-e megtévesztő, hogy a koronavírussal kapcsolatos tájékoztatás arculati elemeire egy pláza hirdetésében játszik rá.

„Meggyőződésem, hogy az elmúlt időszak megpróbáltatásai után a nyári kikapcsolódás (amennyiben felelősségteljesen, egészségünkre ügyelve tesszük) a lelki egészséget szolgálja” – írta Győrfi az Azonnalinak küldött válaszában, azonban arra a kérdésünkre nem kaptunk választ, hogy a kormánnyal kötött szerződései mennyire korlátozzák ilyen szerepléseiben. Hozzátette: a hozzá érkezett visszajelzések eddig pozitívak.

Kerestük a Kormányzati Tájékoztatási Központot is ugyanezzel a kérdésünkkel, illetve arról is érdeklődtünk, nem okozhat-e ez a reklám később kommunikációs zavart, amennyiben az OMSZ szóvivőjének később esetleg ismételten szigorításokat kell majd kommunikálnia, ám nem érkezett válasz.

Nem ez az első eset, hogy Győrfi hivatalos szereplései mellett műsorvezetőként vagy éppen hirdetések arcaként szerepel a nyilvánosságban. Egy, a szponzorációkat is láthatóan megcélzó TV2-es műsor rendszeres arca, emellett Facebook- és Instagram-oldalán is gyakoriak a szponzorációk. Korábban írtunk róla, hogy

Győrfi egyébként feleségével közös cégében oktatással, előadó-művészettel és reklámügynökségi tevékenységgel is foglalkozik.

OMSZ-szóvivőként egyébként már korábban is sokszor feltűnt, leginkább hírműsorokban balesetek kapcsán, ám arca igazán akkor égett bele a magyar retinákba, amikor a koronavírus-járvány első hulláma alatt szinte az összes tévécsatorna és a YouTube is otthon maradásra buzdító, őt szerepeltető kormányzati szpotokkal volt tele. Akkor a róla készült mémeket ő is elkezdte osztani saját felületein és fia TikTok-csatornáján is poénkodtak arról, hogy a szpotot már mindenki “ezerszer látta”.

NYITÓKÉP: Zala Plaza / YouTube

Tarnay Kristóf Ábel
Tarnay Kristóf Ábel az Azonnali újságírója

Újságíró, jobboldali liberális gondolkodó, volt diákaktivista. Szereti a szabadságot, az alternatív rockot és a jó kraftsöröket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek