Bár még hazai szinten is kiemelkedően rosszul keresnek a pedagógusok, a párt közleménye szerint viszont nélkülük még az árstop és a rezsicsökkentés sem védené őket.
A szombathelyi Zrínyi Ilona Általános Iskola tanári karából hétfőn huszonketten nem vették fel a munkát, hogy így tiltakozzanak a sztrájk ellehetetlíntése ellen.
Úgy tűnt, Gulyás Gergely még az ellenzékkel is összefog egy fontos probléma miatt, de az elé rakott javaslatokból jóformán semmi nem valósult meg.
Március végén többek között a pedagógus-szakszervezetek színe-java azon aggódott, hogy ha a kormány kinyitja az iskolákat április 19-én, az intézmények fertőzési gócpontokká válnak. A nyitás – még ha csak részlegesen is – megtörtént, két héttel később viszont csak lassan javuló járványügyi adatokat látni. Önkritikát gyakorolnak-e a nyitást hangosan ellenzők, és mit kéne tenni a teljes oktatási nyitás időpontjához, május 10-hez közeledve? Megkérdeztük.
Annyi érv és ellenérv merült fel a nyitás kapcsán, hogy mi nem tudunk dönteni, mondjatok véleményt ti!
A pedagógusok azt tudják, hogy nem akarnak egyelőre visszatérni a jelenléti oktatásba, abban viszont megosztottak, hogy mikor és hogyan térnének vissza. Nem éreznék magukat biztonságban egy április 19-i visszatérés esetén, de a gyerekeket még kevésbé.
A 21 Kutatóközpont és a Pedagógusok Szakszervezetének közös kutatása szerint a pedagógusok egy részét magukra hagyták a digitális oktatás problémáival, csak korlátozottan akarnak a jövőben több digitális platformot használni a tanításban, és mentálisan is komolyan megviselte őket az elmúlt egy év.