+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Varsányi Bence
2020. március 17. kedd, 08:07
A koronavírus-járvány a legtöbbekből aggodalmat vagy egyenesen pánikot vált ki, de vannak, akik pénzre váltanák félelmeinket. Mutatunk 5+1 pofátlan példát.

A koronavírus terjedésével és világjárvánnyá nyilvánításával nagyjából óránként jelennek meg új információk a hírportálok főoldalain, manapság szinte nem is találni olyan témát, amely nagyobb érdeklődést váltana ki az olvasókból.

 

A helyzet a legtöbb emberből aggodalmat, sokakból pedig egyenesen pánikot vált ki, viszont akadnak olyanok is, akik

 

lehetőséget látnak a járványban, mégpedig a profitszerzésre.

 

A Facebook-hírfolyamokon mi is tucatjával kapjuk a különböző, koronavírushoz kapcsolódó hirdetéseket, amelyeknek célja valamilyen termék vagy szolgáltatás értékesítése, ezeket rendeztük most listába.

 

Fontos megjegyeznünk, hogy értékesítés és értékesítés között is van különbség, így azok a hirdetések nem kerültek fel a listánkra, amelyek az értékesítésen túl vélhetően segítő szándékúak is, például a gyógyszertárak és ételfutár cégek reklámjai, kifejezetten azokra koncentráltunk, ahol komoly etikai kételyek merülhetnek fel annak kapcsán, hogy a terméket a koronavírushoz való kapcsolás útján reklámozzák.

 

5. Maszkhirdetések

 

A 3M N95-ÖS SZŰRŐJŰ LÉGZÉSVÉDELMI MASZKJÁNAK FOTÓJÁVAL (BAL FELÜL) HIRDETNEK, DE A WEBSHOPBAN (BAL ALUL, KÖZÉPEN FELÜL) MÁR LÁTSZIK, HOGY NEM EZT A TERMÉKET ÁRULJÁK, HANEM EGY JÁRVÁNY ELŐTTI PIACI ÁRON 800-1000 FORINTOS MASZKOT NAGYJÁBÓL 3000 FORINTÉRT. FORRÁS: FACEBOOK, FTYTO.COM

 

A leggyakoribb koronavírusos hirdetéstípus természetesen a különböző maszkok értékesítéséről szól. Habár a járvány előtti piaci árú, a vírus ellen valóban hatékony eszközök hirdetésében nem találnánk annyira kivetnivalót, a hirdetések nagy többségére nem ez jellemző,

 

sokszor háromszoros áron kínálnak gyakran kétes hatékonyságú termékeket.

 

A fenti képen szereplő maszk például állítólag „a vírusok 95,99 százalékát szűri (koronavírus)”, pedig erre még, bár jóval hatékonyabb a műtős vagy biciklis maszkoknál, a 3M említett légzésvédő maszkja sem képes.

 

ŐK SZINTÉN A VÍRUSOK 95,99 SZÁZALÉKÁNAK SZŰRÉSÉT ÍGÉRIK, VISZONT WEBOLDALUKON AZ IS KIDERÜL, HOGY SZÉNSZŰRŐJÜK A PM2,5-ÖS RÉSZECSKÉKET, AZAZ A 2,5 MIKROMÉTERES FINOMPORT SZŰRI, A KORONAVÍRUS MOLEKULÁI PEDIG ENNÉL JELENTŐSEN KISEBBEK, 0,06-0,14 MIKROMÉTERESEK. A JÁRVÁNY ELŐTTI 2000 FORINTOS PIACI ÁR HELYETT 9000 FORINTÉRT ÁRULJÁK. FORRÁS: FACEBOOK, COVID19REPELLENT.COM

 

A potenciálisan félrevezető hirdetések elkerülésének érdekében nem árt tisztában lenni néhány tudnivalóval, például azzal, hogy az orrot és a szájat fedő, de az archoz csak lazán illeszkedő, komoly szűrő nélküli maszkok nem alkalmasak arra, hogy viselőjét megvédjék a vírustól, viszont ha köhögünk, akkor ajánlott felvenni, mert fertőzöttség esetén megakadályozhatja a vírus további terjedését.

 

Léteznek viszont olyan, az archoz szorosan illeszkedő légzésvédő maszkok, amelyeket már

 

arra találtak ki, hogy két irányban védjenek: a vírus terjesztésén túl a vírus elkapásának kockázatát is csökkenthetik,

 

szűrőik hivatalos biztonsági besorolással rendelkeznek.

 

4. Fertőtlenítő-hirdetések

 

A BAL OLDALI TERMÉKRŐL AZT SEM LEHET TUDNI, HOGY TARTALMAZZA-E A FERTŐTLENÍTÉSHEZ SZÜKSÉGES, LEGALÁBB 60 SZÁZALÉK ALKOHOLT, DE A JÁRVÁNY ELŐTTI PIACI ÁR KÉT ÉS FÉLSZERESÉÉRT, 2500 FORINT/100 ML-ES ÁRON HIRDETIK EGY TERMÉK VÁSÁRLÁSA ESETÉN. A JOBB OLDALI TERMÉK 75 SZÁZALÉKOS ALKOHOLTARTALMÚ, DE A JÁRVÁNY ELŐTTI ÁR MAJD' TÍZSZERESÉÉRT, 9500 FORINT/100 ML-ÉRT ÁRULJÁK 3 DB 30 ML-ES KISZERELÉS VÁSÁRLÁSA ESETÉN. FORRÁS: FACEBOOK, MEGACART.HU, GODVSHOPWORLD.SHOP

 

A koronavírus viszonylag sokáig képes életben maradni a különböző felületeken is, így a korlátok, kilincsek, kapaszkodók és az utcán használt személyes tárgyak, például a mobiltelefonok is kockázatot jelenthetnek. A kezünk és eszközeink fertőtlenítésére megjelenő igényt kihasználó, a fertőtlenítőket sokszoros áron kínáló hirdetésekből is rengeteget találtunk az interneten, és van amelyik az sem biztos, hogy tényleg használ.

 

3. Kattintásvadász hirdetés

 

 

Koronavírusos tartalmak kattinthatóságára építő, a koronavírustól teljesen független terméket vagy szolgáltatást népszerűsítő hirdetéssel is találkoztunk, a képen egy marketingszakember bejegyzése látható, amivel először hirdetés formájában találkoztunk. Ő ugyan nem kínál semmiféle szolgáltatást a hirdetett bejegyzésben, a koronavírusos képpel a figyelemfelkeltés lehet a célja, hogy utána az olvasó megnézze a profilját és rátaláljon a „marketing klubjára” (sic!), ahol valószínűleg már nem ingyen ad marketinges tanácsokat.

 

2. Koronavírus-világturnémerchandise

 

FORRÁS: FACEBOOK, THECORONAVIRUS.SHOP

 

Amikor zenekarok világkörüli koncertturnéra indulnak, rendszerint különleges merchandise-zal készülnek az útra, a koncerteken megvásárolhatóak a turné állomásait felsoroló pólók, pulóverek és egyéb emléktárgyak.

 

A Coronavirus Merch Facebook-oldal ugyanezeknek a koronavírusos változatát hirdeti: kapucnis pulóver 21 ezer forintért, tornazsák 9 ezerért, zokni 6 ezerért, telefontok 7 ezerért, „ha ezt olvasod, akkor már túl késő”  és „Straight Outta Wuhan” feliratú póló pedig 10 ezer forintért.

 

1. Fogadás a járvány terjedésére

 

Daniel Negreanu hatszoros pókervilágbajnok hívta fel a figyelmet a Twitteren arra, hogy egy sportfogadással foglalkozó oldalon már a koronavírus amerikai terjedésére is lehetett fogadni:

 

 

„Profi szerencsejátékosként nyitott vagyok sok mindenre fogadni. Amik nem szerepelnek a listán: válás, szenvedő emberek, haldokló emberek, emberek, akik elkapnak egy vírust. Ha megnyersz egy ilyen fogadást, akkor lepacsizol magaddal? Ridegen hangzik.” – írja Negreanu.


A fogadást kínáló oldal közösségi nyomásra tíz óra eltelte után törölte a járvány terjedésére vonatkozó fogadásait.

 

+1: Választási maszk

 

FORRÁS: TURCSÁNY LÁSZLÓ / FACEBOOK

 

Mint az Azonnalinál megírtuk, a választási maszk az új választási krumpli: Turcsány László, a kegyeletsértő tette miatt lemondott exfideszes az április 5-ei salgótarjáni időközi önkormányzati választáson már függetlenként indul újra képviselői helyéért, és most pormaszkot osztogat, amiket az időseknek házhoz is szállít, de persze csak a választókörzetében.

 

Ezek a maszkok, mint a fentebb is írtuk, a viselőt nem védik a fertőzéstől, hanem csak a vírus terjedését tudják akadályoztatni, ezt Turcsány is elismerte a Facebookon, ahol azt is közölte, hogy az összes maszk elfogyott egyetlen nap alatt, de megpróbál még szerezni belőlük, hogy azokat is szétoszthassa.

 

NYITÓKÉP: Vitárius Bence / Azonnali

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Az olasz külügyminiszter június közepétől megnyitná az összes belső európai határt. Június 3-tól az olaszokhoz már eleve lehet utazni, de ez nehézkes, mert az osztrák határszakaszon a beutazást Bécs nem engedi.

Montenegróban már május 5-e óta nem rögzítettek új megbetegedést, az aktív fertőzöttek száma pedig nulla: jövő hétfőtől a magyarok is beutazhatnak.

Az aktív esetszám kevéssel, de ismét csökkent, kórházi ápolásra 430, lélegeztetőgépes kezelésre 25 fő szorul csak.

A magyarok körében is 61 százalék gondolja ezt egy friss, 21 EU-tagállamban elvégzett közvélemény-kutatás szerint.

A főpolgármester szerint Budapestnek több tízmilliárdos bevételkiesést jelent a jövő évi költségvetés tervezete, ami nem indokolható a járvány okozta általános recesszióval.

És még véletlenül sem a Fideszről beszélünk: a máltai Munkáspárt a közelmúlt legnagyobb politikai botránya ellenére visz mindent a közvélemény-kutatásokban.

Voltak, akik kritizálták, hogy ezzel a határőrök az emberek magánéletében turkálnak: most már hivatalos nyilatkozatot kell tenni arról, hogy kapcsolatban vannak, így szabad a beutazás.

A hét kérdése

Hiába vagyunk EU-tagok, a járvány előtti határforgalmat először nem valamelyik uniós szomszéddal, hanem a nem EU-tag Szerbiával állítottuk vissza. Mi ennek az oka? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

Az Azonnali publicistája a nemzeti régiókról szóló polgári kezdeményezésről vitázik online május 25-én este 8-tól!

Az Azonnalin rendszeresen publikáló Szalai Máté is elemzi a Külügyi Intézet online beszélgetésén, május 26-án!

Ezért beszélget az űrhajóssal május 27-én Szujó Zoltán.

Ki nyerheti az amerikai elnökválasztást? Szakértők vitatják meg az American Corner május 28-i eseményén!

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

Ezt is szerettétek

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Hogyan élik meg a koronavírus-járványt a különböző generációk? Kiknek a legnehezebb most, és miért jött elő a nyugdíjasbashing?

Miért csapott látványos hisztiket az akkori román miniszterelnök Trianonban, miközben megkapták Erdélyt, a Bánság nagyobb részét és a Partiumot?

Twitter megosztás Google+ megosztás