+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2019. augusztus 5. hétfő, 13:56
A Coca-Cola vélhetően felmérte, melyik társadalmi rétegben kell még kampányolnia, és most éppen a melegek jöttek ki. A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt. Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért!

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

Teli lett a Facebook-falam tegnap estére Coca-Colával pózóló ismerősökkel, ellenzéki politikusokkal. Mivel az estét a La Grande Bellezza újranézésével töltöttem, kevesebb dolog érdekelt a szépség és melankólia, Róma és a dekadencia ilyen töménysége után, mint egy borzasztó ízű, egészségtelen cukros szar, mármint a Coca-Cola, illetve a nem sokkal finomabb magyar ellenzék.

 

Arra persze rájöttem, hogy biztos történt megint valami nagy bejelentés, remény, amiért

 

most hirtelen nem Angela Merkeltől, az amerikai nagykövettől vagy a Velencei Bizottság jelentéseitől várjuk az Orbán-rezsim bukását. Hanem akkor most a Coca-Colától.

 

Ma reggelre utánanéztem az okoknak. Nem mondom el, mert a tisztelt olvasó biztos már hamarabb értesült az egészről, mint én. Tetszés szerint talán már szelfizett is ma reggelre Coca-Colás üveggel, vagy kiírta, hogy akkor most csak azért is Pepsit iszik.

 

Az, hogy a Coca-Cola kirak a melegek mellett egy plakátot, nagyon szép dolog. Csak hát annyira őszinte és fontos, mint bármi ilyen kampány a kapitalizmusban.

 

A melegek egy jelentős fogyasztói csoportot képeznek (Németországban legalábbis tudni lehet róluk, hogy inkább városiak, tanultabbak, átlagnál jómódúbbak, nagyon trendérzékenyek, stb.), azaz teljesen ideális megszólítandó réteg bármilyen profitorientált cég számára. Biztos, hogy

 

jobban megéri a melegeknek plakátot kinyomtatni, mint mondjuk az özvegyi nyugdíjból élők vagy a gyereküket egyedül nevelő anyukák számára.

 

Elvégre a kapitalizmusban annak az emberi joga fontosabb, akinek nagyobb a fogyasztási hajlandósága.

 

Az, hogy a Fidesz – amely szintén a fogyasztói logika mentén értékesíti magát a piacon – nem kampányol a melegekért, azzal függ össze, hogy a Coca-Cola a fogyasztók pénztárcáját, a Fidesz pedig a fogyasztók számát nézi. Mivel a melegek módosabbak, a Coca-Colának érdemes megszólítania őket, de nincsenek olyan sokan, hogy a Fidesznek érdemes legyen rájuk pazarolni a keményen összelopott pénzeket. Bár egy személyre targetált kampányban akár a Fidesz is megszólíthatja a melegeket, mondjuk homofób-iszlamista dzsiháddal riogatva őket Gyurcsány Ferenc visszatérte esetén.

 

A Coca-Cola és a Fidesz is teljesen logikusan, a saját érdekei értelmében cselekszik, nincs ebben semmi baj. De ahogy azt se szoktuk elhinni, hogy a határkerítés a magyar lányokat védi, úgy

 

a Coca-Cola melegpárti plakátjain se kéne könnybe lábadnia a szemünknek.

 

Az ellenzék mégis ezt csinálja. Az egészségre, a környezetre káros, rossz ízű ital reklámarcaivá válnak – pusztán azért, mert most akkor így lehet a buborékukban bizonyítani: jaj, de nagy demokraták vagyunk mink is.

 

Felőlem igyon bárki Coca-Colát, én nem vagyok a tiltások híve. Engem persze csak erőszakkal lehetne rávenni, hogy igyak a már kinézetre is gusztustalan löttyből.

 

De az elég elkeserítő, hogy az ellenzék se képes átlátni, hogy

 

a Coca-Colának nem az emberi jogok, hanem a melegek vásárlóereje a fontos.

 

Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért! Tessék akkor határkerítéssel is fotózkodni, elvégre az meg az anyákat védi, ugyebár. Annyira, amennyire a Coca-Cola a melegeket.

 

Vagy a fogainkat.

 

Olvass még több cikket Techet Pétertől az Azonnalin!

 

NYITÓKÉP: Bakó Bea / Azonnali

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Már a képmegosztónál is belátták, rettentő káros a fiatalok testképére, ha az arcukba nyomják a pénzért megvásárolható szépülést.

Az Ireland Simpsons Fans csoport saját pártjának tényleg egy fánk lesz a logója, de amúgy nagyon úgy tűnik, nem egy új viccpárt lesz az ISF Party.

Százezer ember vonult végig New York pénzügyi negyedén, hogy aztán meghallgassa a svéd klímaaktivistát. Az Azonnali ott volt, és hoztunk nektek képeket!

Németország eddigi legnagyobb klímatüntetéseit rendezték ma meg. Az Azonnali ott volt, és megmutatja nektek a legjobb transzparenseket!

A Szabadságpárt gyorsan szeretne szalonképesebbé válni, hogy újra elfogadható koalíciós partner lehessen a Kurz-féle Néppárt számára.

A hét kérdése

A szélsőjobb által is oly sokat emlegetett európai életmód védelme névvel ellátott biztosi portfóliót sokan betámadták. Ha rajtad múlik, mire neveznéd át?

Azért ide elnéznénk

Ezen három dolog kombinációja lesz szeptember 27-29 között, naná, hogy Szentendrén.

Milyen volt az erdélyi Magyar Autonóm Tartomány? Szeptember 27-én a Kutatók éjszakáján szó lesz róla.

Neoliberálisok, posztmarxisták, populisták vagy konzervatívok legyenek? Schiffer és Lányi megmondja. Szeptember 27.

Szeptember 28-án végig lehet kóstolni egy csomó gőzgombócot. Mellé koncertek.

Újra az irodalom és könyvkultúra központja lesz négy napra a Várkert Bazár október 10-től.

Ezt is szerettétek

Mennyire kapják meg a mindennapi szexizmust azok a lányok, akik bevallottan azzal akarnak érvényesülni, hogy jól néznek ki?

Kik azok, akikről első ránézésre nem mondaná meg az ember, hogy hosszú évek óta fideszesek? Összeszedtük!

Kárpátaljáról viszont mentőt fizetnek a magyarok a határig, hogy eljussanak a rossznak tartott magyar egészségügybe. Mutatjuk, miért.

Mutatunk pár jó társasjátékot, amiben tényleg kell gondolkodni, és nem is feltétlenül a többiek kisemmizése vagy kiiktatása a cél. Azonnali-lista!

Twitter megosztás Google+ megosztás