+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2019. augusztus 5. hétfő, 13:56
A Coca-Cola vélhetően felmérte, melyik társadalmi rétegben kell még kampányolnia, és most éppen a melegek jöttek ki. A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt. Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért!

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

Teli lett a Facebook-falam tegnap estére Coca-Colával pózóló ismerősökkel, ellenzéki politikusokkal. Mivel az estét a La Grande Bellezza újranézésével töltöttem, kevesebb dolog érdekelt a szépség és melankólia, Róma és a dekadencia ilyen töménysége után, mint egy borzasztó ízű, egészségtelen cukros szar, mármint a Coca-Cola, illetve a nem sokkal finomabb magyar ellenzék.

 

Arra persze rájöttem, hogy biztos történt megint valami nagy bejelentés, remény, amiért

 

most hirtelen nem Angela Merkeltől, az amerikai nagykövettől vagy a Velencei Bizottság jelentéseitől várjuk az Orbán-rezsim bukását. Hanem akkor most a Coca-Colától.

 

Ma reggelre utánanéztem az okoknak. Nem mondom el, mert a tisztelt olvasó biztos már hamarabb értesült az egészről, mint én. Tetszés szerint talán már szelfizett is ma reggelre Coca-Colás üveggel, vagy kiírta, hogy akkor most csak azért is Pepsit iszik.

 

Az, hogy a Coca-Cola kirak a melegek mellett egy plakátot, nagyon szép dolog. Csak hát annyira őszinte és fontos, mint bármi ilyen kampány a kapitalizmusban.

 

A melegek egy jelentős fogyasztói csoportot képeznek (Németországban legalábbis tudni lehet róluk, hogy inkább városiak, tanultabbak, átlagnál jómódúbbak, nagyon trendérzékenyek, stb.), azaz teljesen ideális megszólítandó réteg bármilyen profitorientált cég számára. Biztos, hogy

 

jobban megéri a melegeknek plakátot kinyomtatni, mint mondjuk az özvegyi nyugdíjból élők vagy a gyereküket egyedül nevelő anyukák számára.

 

Elvégre a kapitalizmusban annak az emberi joga fontosabb, akinek nagyobb a fogyasztási hajlandósága.

 

Az, hogy a Fidesz – amely szintén a fogyasztói logika mentén értékesíti magát a piacon – nem kampányol a melegekért, azzal függ össze, hogy a Coca-Cola a fogyasztók pénztárcáját, a Fidesz pedig a fogyasztók számát nézi. Mivel a melegek módosabbak, a Coca-Colának érdemes megszólítania őket, de nincsenek olyan sokan, hogy a Fidesznek érdemes legyen rájuk pazarolni a keményen összelopott pénzeket. Bár egy személyre targetált kampányban akár a Fidesz is megszólíthatja a melegeket, mondjuk homofób-iszlamista dzsiháddal riogatva őket Gyurcsány Ferenc visszatérte esetén.

 

A Coca-Cola és a Fidesz is teljesen logikusan, a saját érdekei értelmében cselekszik, nincs ebben semmi baj. De ahogy azt se szoktuk elhinni, hogy a határkerítés a magyar lányokat védi, úgy

 

a Coca-Cola melegpárti plakátjain se kéne könnybe lábadnia a szemünknek.

 

Az ellenzék mégis ezt csinálja. Az egészségre, a környezetre káros, rossz ízű ital reklámarcaivá válnak – pusztán azért, mert most akkor így lehet a buborékukban bizonyítani: jaj, de nagy demokraták vagyunk mink is.

 

Felőlem igyon bárki Coca-Colát, én nem vagyok a tiltások híve. Engem persze csak erőszakkal lehetne rávenni, hogy igyak a már kinézetre is gusztustalan löttyből.

 

De az elég elkeserítő, hogy az ellenzék se képes átlátni, hogy

 

a Coca-Colának nem az emberi jogok, hanem a melegek vásárlóereje a fontos.

 

Ha a Coca-Colát azért ünnepeljük, mert elad egy jó sztorit a fogyasztóknak, akkor a Fideszt se kritizáljuk máskor ugyanezért! Tessék akkor határkerítéssel is fotózkodni, elvégre az meg az anyákat védi, ugyebár. Annyira, amennyire a Coca-Cola a melegeket.

 

Vagy a fogainkat.

 

Olvass még több cikket Techet Pétertől az Azonnalin!

 

NYITÓKÉP: Bakó Bea / Azonnali

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Brooklyn egyik negyedében ma is hallani magyar szót. Itt folytatják ultraortodox zsidók a neves Teitelbaum-csodarabbik vezetésével a szatmári zsidóság életmódját.

Szijjártó Péter videón jelentette be, hogy vasárnap reggeltől vége a Németországgal szemben bevezetett korlátozásoknak.

Három halottja van a koronavírusnak szombat reggelre, ráadásul már 2279 gyógyultat is fel tudunk mutatni.

A héten lezajlott szerb kupában az még összejött, hogy maximum ezer ember menjen ki a meccsre, de semmi másról nem gondoskodtak különösebben a szervezők.

Sokan mondjuk nem voltak, de legalább csináltattak maguknak Trianont éltető pólókat. Volt trianonozás, román himnusz és kulturális műsor is. Videóriport!

A brit titkosszolgálatok már régóta a kínai kapcsolatok újraértékelését szorgalmazzák, de Nagy-Britannia sok szempontból együttműködik az országgal, így kényes a helyzet.

Nem ez az első eset, hogy rátámadtak az iszlám vallást betiltani akaró Stram Kurs vezetőjére, Rasmus Paludanra.

A hét kérdése

Egy etnikailag sokszínűbb Nagy-Magyarországban a politikai térkép is egészen más lenne, mint most. Hogy mennyire, arról csináltunk egy szavazást!

Azért ide elnéznénk

Még ha online is, de június 5. és 6. között a Rosalia borfesztivál keretében lesznek élő interjúk borászokkal, művészekkel és a gasztronómia képviselőivel.

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

DrMáriás festményeit Győrfi Pálról, a nyugalomhipnózis nagymesteréről, vagy Müller Cecíliáról, Baby Yoda megmentőjéről június 6-tól nézheted meg Szentendrén.

Mi fog történni az albérletpiaccal a koronavírus-járvány miatt kibontakozó gazdasági válság hatására? Június 9.

Ipari stílusű bútorok, munkavédelmi plakátok és sok más június 13-án.

Ezt is szerettétek

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás