közlekedés
Szele András
Közösségi közlekedéssel a torlódások ellen! Kedvenc mantránk és ami mögöttük van

Azt hiszem, egyetérthetünk abban, hogy Budapest közlekedése fejlesztésre, felújításra, sok szempontból újragondolásra szorul. Budapesten a legmodernebb megoldások mellett rég elavult, több évtizede is korosnak számító építmények, járművek is vannak, ami egyébként a közlekedés forrásigényessége miatt világjelenség, csak szerencsésebb helyeken a fenntartás minőségibb és a felújítás gyakoribb. Valószínűleg eddig tartott azon dolgok sora, amiben többé-kevésbé általános az egyetértés.

Zöldi Péter
A pesti alsórakpart átalakítása és az élettér újragondolása

A dugó konstans. Nem mindegy azonban, hogy a város közterületeinek mekkora részét használjuk fel ennek az egyensúlyban lévő dugórendszernek a tárolására, hiszen feleakkora területen a lég- és zajszennyezés is feleakkora lesz, nem is beszélve a felesleges, egyéb városi funkciókat kiszorító helyfoglalásról. Nem igazak tehát azok a félelmek, amelyek a rakpart gyalogosok számára történő megnyitásával párhuzamosan elviselhetetlen állapotokat vizionálnak más, párhuzamos útvonalakon.

Szele András
Zárjuk le a pesti alsó rakpartot!

Javaslom mindenki töltsön 15 másodpercet azzal, hogy a) ha híve a rakpart átalakításának, akkor elképzel egy autóst, aki ma itt próbál átevickélni a városon és tényleg minden más útvonal is hasonlóan reménytelen b) ha ellenzi ezt a változást, akkor képzelje el, hogy lesétál a Dunához egy évben kétszer ugyanitt. Milyen érzés volt?

Bazsó Bálint
Az autózás nem szabadságjog

Az autós forgalom korlátozása a budapesti rakparton nem hadüzenet, Budapest közlekedésének fejlesztése pedig nem osztályharc, hanem szakmai kérdés.

Seres László
A rakpart lezárása: hadüzenet az autósok, a szabadság és a levegő ellen

Haszna nincs, csak dugókat és plusz szmogot fog okozni a teljes belvárosban, ez már most borítékolható. Az autósok elleni osztályharcot a budapestiek fogják megszívni, a szó szoros értelmében.

Pintér Bence
Közlekedési paradoxon: a győri városháza maga ellen dolgozik

Kevés a parkolóhely – hozzunk be jó sok autót!

Lehívják az opciót az üres dokkolók miatt – mérlegen a megújult Bubi közbringa-rendszer
Lehívják az opciót az üres dokkolók miatt – mérlegen a megújult Bubi közbringa-rendszer

A legtöbb gond a zárral és a túl nagy népszerűség miatti üres dokkolókkal lehet. A BKK kérdésünkre azt közölte: még idén bővülhet a flotta az opciós 360 plusz kerékpárral. Karácsony kabinetfőnöke arról beszélt: vizsgálják a bővítés lehetőségét a lakótelepek irányába.

Tarnay Kristóf Ábel
A zöld középút: klímaszorongás helyett gondoljuk végig, mit tehetünk

Ne menjen az agyunkra a rettegés, de ne is legyintsünk, hogy túl kis halak vagyunk. Inkább mérjük fel, hogyan tudjuk értelmes kompromisszumokkal fenntarthatóbbá tenni az életünk, amelyek tudnak segíteni – ha máson nem, a közvetlen környezetünkön.

Karácsony kabinetfőnöke: Vitézy ne csak a fővárosba kössön bele, hanem a fideszes feletteseibe is
Karácsony kabinetfőnöke: Vitézy ne csak a fővárosba kössön bele, hanem a fideszes feletteseibe is

Mi a helyzet a Vitézy által kritizált nagykörúti lámpaprogrammal? Miért a Facebookon üzenget a Városháza Vitézynek? Miből lesz pénz a 14 éven aluliak ingyenes közlekedésére? Erről is kérdeztük Balogh Samut, Karácsony Gergely kabinetfőnökét!

Összevont munkálatokkal gyorsítottak a felújításon, hétfőtől kétszer két sávos lesz a Rákóczi út
Összevont munkálatokkal gyorsítottak a felújításon, hétfőtől kétszer két sávos lesz a Rákóczi út

Az alacsonyabb forgalmú időszakban két folyamatot egyszerre végeztek el, így tíz nappal rövidebb ideig jár forgalomkorlátozásokkal a Blaha Lujza tér felújítása – jelentette be Balogh Samu. Karácsony kabinetfőnöke szerint pazarló elemek voltak az előző városvezetés felújítási tervében, amire sosem volt pénz.

1 2 3