A jelenlegi szabályok szerint a koronavírus nem értelmezhető különleges esetnek, ezért többezer liter kerozint égetnek el feleslegesen.
Közleményben tájékoztatta az Európai Repülőtéri Koordinátorok Szövetsége a többi európai céghez hasonlóan a magyar reptéri koordinálásért és menetrendegyeztetésért felelős HungaroControlt, hogy
– tájékoztatta az Azonnalit a HungaroControl Zrt. A repülőknek az európai repülési szabályok miatt kell akár üresen is felszállniuk sokszor, ami nem csak teljesen felesleges, de rettenetesen környezetszennyező is, ezért érdeklődtünk a HungaroControlnál, hogy ezt mégis mi indokolja.
A HungaroControl Azonnalinak küldött válaszában hivatkozott EU-s rendelet lényege szerint ha egy légitársaság nem repteti időben a menetrend szerinti járatainak legalább 80 százalékát, akkor elvesztheti a résidőit, vagyis az adott reptereken a le- és felszállásra eddig meglévő időkeretét. Ez alól a szabály alól csak olyan, vis maior jellegű esetek jelentenek kivételt, mint például repterek, vagy teljes légterek lezárása, bizonyos fajta repülőgépekre elrendelt felszállási tilalom, vagy az adott reptér súlyos működési zavara.
A HungaroControl tájékoztatása szerint a szabályok hivatalos módosítása jelentené a helyzet megoldását: több alkalommal is volt már arra példa, hogy módosítást adtak ki a rendelet alkalmazásáról, például a SARS-vírus kitörésekor, vagy 2001. szeptember 11-én.
Tehát jelenleg ott tartunk, hogy „az Európai Repülőtéri Koordinátorok Szövetségének tagjai arról egyeztetnek, hogy a szervezet felkérje-e az Európai Bizottságot: minél előbb döntsön a szóban forgó szabály felfüggesztéséről és az erről rendelkező módosítás kiadásáról.” A kérelem továbbításáról döntés kedden várható.
FOTÓ: Pixabay
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.