Bő egy év után, hét hónapra visszatérek Latin-Amerikába, remélhetőleg lezárások, karantén és más efféle földi javak nélkül el is jutok Buenos Airesig. Covid idején a repjegyvétel sem egyszerű, pláne, ha az amerikaiak túlparázzák. Atlanta helyett Madrid, afgán helyzet, Future Sound of London 2020 – úti előkészületek.
Az eddig csak de facto légtérzár immáron hivatalos lesz: szombat éjféltől egy tagállam sem fogadhatja a Belaruszban bejegyzett légitársaságok gépeit, és a légterébe sem engedheti be őket.
„Ez egy rossz válasz” – fejtette ki a Reuters párizsi tudósítójának Váradi József, akinek cége egyébként a kezdetektől elkerülte Belaruszt Raman Prataszevics gépeltérítéses elrablása után.
Heiko Maas a Belarusz számára fontos iparágakat sújtaná szankciókkal, és az állami kötvénykibocsátást is ellehetetlenítené. Ezzel viszont az EU csöbörből vödörbe eshet: ha túl keményen lép fel, Oroszország lehet a nevető harmadik.
A hétfőn belengetett, Belarusz elleni szankciókat egy kocsmai balhéhoz is hasonlíthatnánk: Szása balhézását megelégelve az eddig csendben a sarokban ülő EU felpattant és feltűrte az ingujját. Most mindenki arra vár, hogy ütni is akar-e, és ha igen, mekkorát. Sorravesszük, mit jelenthetnek a hétfőn bejelentett szankciók az EU-nak, és mit Belarusznak!
Ezt követően az erre jogosult uniós intézmények dolgozzák ki majd a végleges, jogi erővel is bíró javaslatokat. Gyorsan döntött az EU, nem volt meglepetésvétó, kitiltják az uniós légtérből a belarusz gépeket, és úgy tűnik, a Belaruszba tartó közvetlen járatoknak is annyi. Mutatjuk az uniós tagállami vezetők döntéseit!
Kivéve a Ryanair, amely vasárnapi, eltérített járata ellenére továbbra is repül Belarusz felett. Az Egyesült Királyság, Litvánia és Ukrajna már bejelentették a belarusz légtértilalmat.
Szkopjéba és Podgoricába lehet már csak utazni velük Budapestről.
A tavaly augusztusban megmérgezett politikus vasárnap repült haza Berlinből. A hatóságok még a gépét is egy másik reptérre irányították át, hogy ne találkozhasson az ott gyülekező támogatóival. A letartóztatásokat az összegyűlt Navalnij-szimpatizánsok és az újságírók sem úszták meg.
A kínai koronavírus-járvány jelentősen földhöz vágta a légiközlekedést. A Lufthansa és a német céghez kapcsolódó több európai légitársaság is hatalmas vesztésegeket termel, ezért munkahelyeket kell megszüntetniük, és már most több repülőgépet eleve kivontak a forgalomból.