A koronavírus miatt sokszor töküres gépeket reptetnek a társaságok azért, hogy el ne vesszék a felszállási jogukat.
A koronavírus már gajra vágta a teljes nemzetközi turizmust (például a magyart vagy az oroszt), de mióta ennyit csökkent az utazási kedv, a bolygót is indokolatlanabbul szennyezzük vele: a Business Insider információi szerint légitársaságok tömkelege utaztat rendszeresen teljesen üres szellemjáratokat Európában. Az ok egyszerű: a kontinens repülési szabályzata szerint ha egy légitársaság nem használja ki az általa birtokolt résidőket, vagyis fel- és leszállási jogokat, akkor van rá esély, hogy elveszik tőlük azokat, amiket aztán valamelyik vetélytárs szerez meg.
Az Egyesült Királyság közlekedési minisztere, Grant Shapps már hivatalos levélben kérte a szabályzat ideiglenes figyelmen kívül hagyását: „Ez a helyzet tarthatatlan, és sem az iparnak, sem az utasoknak nem áll érdekében” – áll az érvelésben.
Az Airport Coordination Limited részben már feladta a szabályozást a Hong-Kongba és Kína nagyrészébe repülő gépekre vonatkozóan, de a többiről egyelőre nincs szó.
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség szerint a koronavírus úgy 113 milliárd dolláros, azaz úgy 33 ezer milliárd forintos kárt okoz ennek az ágazatnak.
Arról, hogy mi a helyzet nálunk, és magyar részről teszünk-e valamit a kerozinégetés ellen, megkérdeztük a magyar résidőkben illetékes HungaroControl Zrt-t is. Amint válaszolnak, közöljük azt is.
A koronavírus magyarországi terjedésének statisztikáit ide kattintva tudod megnézni. A cikk írásának időpontjában hét fertőzött és 67 karanténba zárt emberről lehet tudni.
FOTÓ: Pixabay
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.