+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Hutter Marianna
2018. december 5. szerda, 12:55
„Erre egy okos és értelmes válaszom van: fogalmam nincs” – többségében ilyen és ehhez hasonló válaszokat kaptak az újságírók Bagdy Gábor főpolgármester-helyettestől, aki azt próbálta elmagyarázni a sajtónak, hogy mi lesz a BKK elektronikus jegyrendszer-projektjének a jövője.

Nem kívánta értékelni a főváros felelősségét az elektronikus jegyrendszer kivitelezésének csúszásáért Bagdy Gábor KDNP-s főpolgármester-helyettes. Az Azonnali egy szerdai sajtótájékoztatón szerette volna arra kérni a városvezetőt, értékelje egytől ötig, mennyire felelős az ügyért a főváros, ám Bagdy megtagadta a válaszadást. 

 

„Azért nem válaszolok, mert bármit mondok, maga biztosan másképp fogja értékelni és ebbe a vitába nem szívesen mennék bele.

 

Az ügy előzménye röviden annyi, hogy a BKK – mint az Azonnali elsőként megírta – szerződést bontott a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezéséért felelős Scheidt & Bachmann nevű céggel. Azt, hogy az ügy kellemetlen a fővárosi vezetésnek, jól mutatja, hogy az Országgyűlés fideszes többségű költségvetési bizottsága leszavazta azt, hogy egyáltalán napirendre vegyék az ügyben Tarlós István főpolgármester meghallgatását a bizottságban kedden.

 

Elmondta: az, hogy nem sikerült az eredeti menetrend szerint haladni, kudarc, de „azt pillanatnyilag nem tudom megítélni, hogy mennyire a projekt vezetésének vagy a szállítónak a kudarca, mert mind a kettő lehet”.

 

Ehhez hasonlóan az Azonnali az alábbi kérdésekre sem kapott érdemi választ:

 

+ Jelezte-e már a Scheidt & Bachmann, hogy perelne azért, mert a BKK szerződést bontott?

 

„Nem tudok róla, nem hallottam ilyen hírről”. Később Bagdy Gábor azt is hangsúlyozta: a szerződésbontás indoka a szállító szerződésszegése volt. „Lehet, hogy perelni fognak, de nem hinném, hogy túl sok esélyük van, mert ez egy teljesen objektív tény, hogy adtak-e bankgaranciát vagy nem”.

 

+ Mire hivatkozva nem újította meg a bankgaranciát a Scheidt & Bachmann?

 

„Erre egy okos és értelmes válaszom van: fogalmam nincs.”

 

Felvetésünkre, miszerint ő is tárgyalt a szállítókkal, úgy válaszolt, októberi tárgyalásukon rögzítették, hogy a bankgaranciát teljesíteni kell, a szállító cég pedig kifejezte azon szándékát, hogy ezt teljesíteni kívánja, ám ez nem történt meg. „Ettől kezdve én nem tudok többet mondani, mert az okokat, indokokat nem ismerem, én a tényeket ismerem”.

 

+ Hogyan fogják kiválasztani az e-jegyrendszer új kivitelezőjét?

 

„Komplikált ügy, nehéz erre válaszolni”, mert a projektet finanszírozó EBRD-vel (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) még él a hitelszerződés, ennek megfelelően ez azon fog múlni, hogy az EBRD finanszírozásában folytatják-e a projektet, vagy máshogy. Ugyanis ha az EBRD-vel, annak speciális kiválasztási folyamata van.

 

+ Ki lesz Dabóczi Kálmán utódja a BKK élén?

 

Egyelőre még Dabóczi vezeti a Budapesti Közlekedési Központot, de hogy meddig, arra Bagdy azt válaszolta: Tarlós Istvántól, Budapest főpolgármesterétől kell majd megkérdezni, és az ő kompetenciája lesz annak eldöntése is „saját bölcsességében”, hogy kit terjeszt elő Dabóczi utódjául.

 

+ Nem kellett volna Dabóczit előbb felmenteni?

 

Bagdy erre azt mondta: a városvezetés tudta, hogy van csúszás a projektben, de azt nem tudták, hogy a szállítóval ilyen feszült helyzet alakult ki, ők folyamatosan azt az információt kapták, hogy „holnapra meglesz a megállapodás”.

 

2021-re összeállhat a projekt

 

A sajtótájékoztatón egyébként Bagdy többször megismételte: nem érte anyagi kár a fővárost, minden kifizetett forint valós teljesítésen alapult. A KDNP-s politikus annak ellenére állította ezt, hogy arra már nem válaszolt, hogy akkor eddig pontosan mennyi pénzt fizettek ki és mire. 

 

„Én egy olyan fajta vagyok, hogy számokat akkor szeretek mondani, ha azt alá tudom támasztani” – mondta, hozzátéve, hogy azt kérte a BKK-tól, hogy állítsa össze a kifizetések listáját.

 

Később egyébként Bagdy azt is elismerte, hogy még nem tudják, hogyan strukturálják újra a projektet, vagyis azt sem tudják megmondani, hogy a már meglévő elemeit hogyan fogják hasznosítani,

 

ugyanis a fővárosi e-jegyrendszer a MÁV-ot és a Volánt is magába foglaló nemzeti platformhoz csatlakozva fog megvalósulni. 

 

Bagdy szerint egyébként január végén már tisztábban lehet látni a projekt folytatásával kapcsolatban, és szerinte az e-jegyrendszer 2020-21-re végül összeállhat. 

 

Szárnysegédek is voltak

 

A sajtótájékoztatón egyébként részt vett Csepel polgármestere, Borbély Lénárd és Wintermantel Zsolt újpesti polgármester is. Hogy miért, nem volt teljesen világos, hiszen nem volt közük az e-jegyprojekthez.

 

Borbélytől többek közt azt lehetett megtudni, hogy

 

+ a főváros ura a helyzetnek és sikeresen fogja befejezni a projektet;

 

+ látszólag talán most hátrányos a helyzet, de a főváros előnyt fog kovácsolni belőle;

 

+ illetve hogy „Tarlós István a megoldások embere”.

 

Wintermantel Zsolt szerepe pedig annyi volt, hogy míg agyonhangsúlyozták a sajtótájékoztatón, hogy nem érte anyagi kár a projekt miatt a  fővárost, felsorolt olyan korábbi, még a balliberális városvezetés alatti projekteket, ahol meg szerintük igen.

 

FOTÓ: Bagdy Gábor / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Schiffer Andrással és Böcskei Balázzsal azt jártuk körbe, mit jelent a magyar Eb-szereplés a focinkra nézve, és hogyan bántak a magyar szurkolókkal Münchenben. Podcast!

Miután Németországot meghódította már az ausztropop, ideje betörnie Magyarországra is.

Az Európai Tanács csütörtöki ülésén a holland miniszterelnök felvetette, hogy Magyarországnak távoznia kellene az EU-ból, ami cselekvésre ösztönözte a DK miniszterelnök-jelöltjét.

Hadházy az Azonnali Karácsony-interjújára reagált: szerinte a korrupcióval szemben nem
lehet pragmatikusnak lenni.

A Lukasenka-ellenes bloggert még az elnökválasztási kampányban tartóztatták le a közrend súlyos megsértésének vádjával – akár 15 évet is kaphat.

Az ostravai kórház covidosztályán dolgozók három hónapon keresztül szedték az Imunor nevű gyógyszert, és alig betegedtek meg közülük.

Az eheti Tsúfos Tükör a német-magyar mérkőzést egy új szemszögből kívánja bemutatni.

A hét kérdése

Nem sikerült a csoda, de az a két pont még így is kettővel több, mint amit a papírforma alapján a szakértők vártak. A kérdés már csak az, hogy a továbbiakban kiknek fogsz drukkolni.

Azért ide elnéznénk

A Parlament és Lánchíd kötötti ideigelenes pihenőparkban átalakíthatsz egy parkolót. Pályázz augusztus 10-ig!

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás