+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Hutter Marianna
2018. november 7. szerda, 12:01
Bizonytalan ideig még biztos nem lesz elektronikus jegyrendszer a BKV-nál. A projekt azért is késhet, mert Dabóczi Kálmán kemény, és ellenáll az üzleti érdekeknek – mondta saját magáról Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. Dabóczi szerint a BKK korábban „elcseszett” szerződést kötött.

Vajon mikor lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten? Mint szerdán kiderült: nem mostanában készül el a Rigó névre elkeresztelt projekt. Hogy miért? Adjuk át a szót a BKK vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak:

 

„Miért csúszik a projekt? Nagyon egyszerűen tudnék úgy is fogalmazni: egész addig, amíg Dabóczi Kálmán kemény, és beleáll, és nem hajlandó a főváros érdekei ellenére gazdasági és üzleti érdekeket érvényesíteni,

 

addig bizony keményen bele fogunk állni és olyan elemeket fogunk csak beeengedni a szállítói szerződés módosításába, ami jogcím tekintetétben, megalapozottság tekintetétben vállalható minden szereplő számára” – mondta a vezérigazgató saját magáról egyes szám harmadik személyben a főváros városfejlesztési bizottságának rendkívüli ülésén szerdán.

 

Elmondta: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a szállító cég, a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje.

 

„Ez nem a szerződés felbontását jelenti jelen állapotban, hanem azt, hogy ezzel kapcsolatos előkészítő egyeztetéseket, konzultációkat a hitelszerződésben rögzített módon a BKK megkezdi”

 

– mondta, hozzátéve, hogy ezt a BKK az elkövetkező egy-két hétben megkezdi, és ennek sokféle kimenete lehet. Például akár szerződésbontásra (ami több éves jogvitát eredményezhett) és szállítóváltásra is sor kerülhet, de ezt a BKK szeretné elkerülni, „mert az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni, de a főváros érdekei az elsődlegesek”.

 

Ki kötötte az „elcseszett” szerződést?

 

Dabóczitól beszámolója után többek közt megkérdezték, hogy „ezt az elcseszett szerződést ő kötötte-e meg, vagy ezt már megörökölte”.

 

„Azt a kifejezést nem használtam, bár tartalmilag egyetértek vele, valóban, ez nem egy előnyös szerződésrendszer, ami kialakult” – válaszolta a BKK vezérigazgatója. Példaként említette, hogy a projektet hitelező EBRD (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) olyan szerződésmódosításokat szeretne az általa jóváhagyott szerződésben érvényesíteni, amelyeket korábban nem kért. A szerződést egyébként nem ő kötötte, mostanra viszont összeállt egy olyan átfogó módosítójavaslat-csomag, ami az anomáliákat rendezi.

 

„Én se sikerként élem meg, bevallom, nekem is egy hihetetlen terhes folyamat, hogy egy szállítóval ilyen nehéz egyezkedni”

 

– mondta további kérdésre.

 

Azzal folytatta, hogy az a jó híre, hogy az ő kompetenciahiányát a főváros most elkezdte kipótolni, mivel Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben. „Én se szeretem a kudarcos történeteket, ezért vért izzadva mindent megpróbálunk megtenni annak érdekében, hogy mentsük legalább ezt a szerződéses állapotot”.

 

És hogy mikor használhatják a budapestiek az elektronikus jegyrendszert? Arra konkrétumot nem tudott mondani: arról beszélt, a mostani forgatókönyv szerint 2019 feburájára ígérték a BKK-nak szállítói szinten, hogy egy szűkebb kör által használható tesztrendszerrel kész lesznek,

 

és 2019 őszétól lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.

 

Ám ezeket a határidőket nyilván befolyásolhatja, ha lesz szállítóváltás. Hogy a város mikor tud teljes körű rendszert látni, erre a választ a hármas metró felújítása végén tudják megadni, mert addig nem lehetséges a teljes körű zártkapus rendszer bevezetése. Sőt, például a hármas metró felújítása miatti pótlás azt eredményezi, hogy „nem lehet csak úgy kiszedegetni száz járművet, hogy mi most szerelünk egy nagy futamban”, hanem azt csak nagyon fegyelmezetten lehet megtenni. Ráadásul a járműszereléssel kapcsolatos előírások is megszigorodtak időközben (például a veronai buszbaleset miatt).

 

De Dabóczi szerint olyan dolgok sem könnyítik meg a projekt kivitelezését, mint hogy a szállító még korábban sosem végzett ilyen komplex fejlesztési projektet, vagy az, hogy olyan nemzetközi partnereket is bevont, például ázsiai partnert,

 

ahol az időeltolódás miatti kommunikációs nehézség sem könnyítette meg a projekt dolgát.

 

Ugyanakkor elmondta: olyan forgatókönyv nincs, hogy az egészet „kikukázzuk” és újrakezdjük a projektet, annál sokkal több „értékesen hasznosuló rendszerelem” készült el.

 

Az Azonnali szerette volna Dabóczi Kálmánt kérdezni a bizottsági ülés után, de a BKK vezetője azt mondta, nem nyilatkozhat, csak a BKK kommunikációs osztályán keresztül lehet tőle interjút kérni.

 

NYITÓKÉP: BKK / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Pénzzel, de volt, hogy néha tejtermékekkel fizettek le rendőröket Romániában.

Az indiai tagállamokat a központi kormányzat versenyre késztette a magánszektorral annak érdekében, hogy több gyártó települjön Indiába. Az eredmény a szegényebb tagállamokban fellépő vakcinahiány lett.

A volt kormányfő meglepő nyíltsággal nyilatkozott a nemzetközi sajtónak 2005-ben. Hidegháború, Gorbacsov, ellenzéki kerekasztal, Orbán Viktor, minden van benne.

A szociáldemokrata Heiko Maas közölte, még több EU-s pénzt kell adni Ankarának a menekültek ellátására, mert „pénz nélkül nem fog menni”.

Egy új közvélemény-kutatás szerint a budapesti 3-as választókerületben megtartott ellenzéki előválasztáson jelenleg a DK-s Komáromi Zoltán a szavazatok abszolút többségét is megszerezné a momentumos Hajnal Miklóssal szemben.

A házigazda Katar kormánya szerint csak így lehet biztonságosan teltházas meccseket tartani.

A választás tisztaságával kapcsolatban komoly kétségek merültek föl, a nacionalista ellenzék bejelentette: el sem fogadja az eredményeket.

A hét kérdése

Magyarország hiába szerepelt eddig jól az Eb-n, mivel a legnehezebb csoportba került, így az esélyek egyáltalán nem nekünk kedveznek. Ennek ellenére matematikailag van esélyünk, hogy továbbjussunk. Szerinted sikerülni fog?

Azért ide elnéznénk

Pár napja TGM az Azonnalira megírta, hogy szerinte mit érdemes olvasni. Június 18-án a saját könyvét dedikálja.

A MONYO sörfőzde új kőbányai telephelyén rendes söröket is lehet inni az indie rock mellé június 19-én szombaton.

A magyar hiphop Álmos vezére és a feltörekvő rapcsillag együtt szántják fel Kőbányát július 3-án szombaton.

Kiállítás Budapesten Fiuméről és a magyar kereskedelmi tengerészet történetéről, egészen október 31-ig.

Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Miben más az olajlobbi 2021-ben, mint amit a hollywoodi filmek alapján elképzelünk? Hidi Jánossal beszélgettünk.

Az OMOH évek óta fix igazodási pont a magyar LMBTQ-bulizók körében, indulásuk óta vállaltan az LMBTQ-közösséghez szólnak. Marton Péter DJ-vel beszélgettünk. Podcast!

Buktatható-e Lukasenka titkosszolgálati eszközökkel, és ha igen, ki tehetné ezt meg? Miért nem annektálta még Belaruszt Oroszország?

A Helyzetben vele beszélgettünk arról, miért nincs több nő a magyar rapben, mit gondol a motyogós rappről, és hogyan alkotott a lockdown idején.

Hogyan lett egy csepeli utcagyerekből a Blade Runner 2049, az Atomic Blonde, vagy a Hellboy 2 utcaképeinek az elkövetője? Mit gondol ma az egykori legendás graffitis a régi házak falainak összefirkálásáról? Podcast!

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás