+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
2019. november 16. 08:14
1989 nyarán a kerekasztal-tárgyalásokon az MSZMP, valamint az SZDSZ és a Fidesz álláspontjai a privatizáció kérdésében szinte teljesen fedték egymást. Magyarországon a Kádár-korszak nem volt más, mint a magyar harmadik út, a demokratikus ellenzék pedig akár tudattanul is eme út kiteljesítésén fáradozott. Egy kicsit még mindig haragszom rájuk – miközben minden fontos dolgot tőlük tanultam.
2019. november 8. 07:48
Az államszocializmusban az emberek többsége nem a „rational choice” polgári individuumának módjára viselkedett, amelynél a korlátlan önzés a racionalitás mértéke. Mára ellenben háttérbe szorult a közösségiség kölcsönössége, és az önző, hatalomra törő akarat, üzleti és yuppie önzés egyre jobban előjön. És közben a centrum és a burzsoázia jár jól a félperiféria és a munkatársadalom rovására.
2019. november 6. 07:06
Annak a kimondása, hogy „a rendszerváltás megbukott”, valójában nem jelent sokat. Ez csak a rossz közérzet kinyilvánítása tartalom nélkül. Azt kellene megmagyarázni hozzá, hogy miért veszteség, vagy veszteség-e egyáltalán az alkotmányos jogállam szétzúzása, és hogy a joguralom csakugyan a Nyugat történeti kiváltsága-e vagy sem.
2019. szeptember 3. 17:31
Liberalizáció, privatizáció, bürokráciacsökkentés, digitalizáció: ilyen hangzatos programpontokkal ismertette gazdaságfejlesztési programját a politikai újonc ukrán miniszterelnök, csupán egy héttel az IMF-delegáció Ukrajnába érkezése előtt. A liberális álomvilág ugyanakkor nem véletlen: Zelenszkij elnök hatalmát nemcsak a nyugattal ápolt jó viszony, hanem egy jelentős ukrán gazdasági növekedési hullám is erősítheti.
2019. augusztus 6. 10:21
Bécs érintésével Budapest és Prága között közlekedhetnek jövő nyártól cseh RegioJet sárga vonatai.
2018. december 26. 09:36
Amikor a magyar politikus még arról deliráltak, hogy a neten csak pornót nézni és káromkodni lehet, az észt fiatalok már vállalkozhattak rajta. De miért lett ez így?
2018. december 2. 07:56
​Egy baleset miatt öt és fél óra alatt tette meg pénteken a MÁV a Budapest-Eger távot. És bár a balesetről nem a vasúttársaság tehet, a csapnivaló utastájékoztatásról, és az utasok mínusz 5 fokban váratásáról már annál inkább. Kezd egyértelművé válni: a MÁV monopóliumának ebben a formában nincs semmi értelme – nem az a kérdés, hogy jöjjön-e a vasút privatizációja, hanem az, hogy mikor.