+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Techet Péter
2020. szeptember 22. kedd, 21:10
A kínai koronavírus-járvány jelentősen földhöz vágta a légiközlekedést. A Lufthansa és a német céghez kapcsolódó több európai légitársaság is hatalmas vesztésegeket termel, ezért munkahelyeket kell megszüntetniük, és már most több repülőgépet eleve kivontak a forgalomból.

A Neue Zürcher Zeitung értesülései szerint a Lufthansa-cégcsoport, amelyhez a német anyavállalat mellett a Eurowings, a Swiss, az Austrian és a Brussels Airlines tartozik, a jelentős veszteségek és a nagy távolságú utak piacának összeomlása miatt több száz repülőgép kivonását tervezi: az eredetileg akart 100 helyett

 

összesen 760 gépet időlegesen leállítanak.

 

Mindez érinti a kétemeletes Airbus A380-okat is, amelyekből a cégcsoport mind a tizennégyet – egyelőre úgy néz ki: nem is csak időlegesen – a hangárban fogja hagyni.

 

Minderre értelemszerűen a kínai koronavírus-járvány miatt összeomlott légiközlekedési piac folyamatai (azaz hogy alig van utas) van szükség.

 

A frankfurti reptéren a tavaly ilyenkori majdnem hétmilliós havi utasforgalom 80 százaléka elmaradt:

 

2020 augusztusában összesen másfél milliónyian vették igénybe a repteret. Igaz, a járvány tavaszi szakaszában még ennél is drasztikusabb volt a bezuhanás: áprilisban a havi 200 ezret se érte el a reptér utasforgalma, de még júniusban is csak 500 ezres volt.

 

Mindez nemcsak a gépparkra, de a munkavállalókra is kihat. A svájci Swiss, amely szintén a Lufthansa-csoport része, a munkavállalóinak 15 százalékát tervezi elbocsátani. Miközben maga a Lufthansa nem kíván számokat megnevezni, mennyi embert akarna a 128 ezer körüli állandó, teljes munkaidős állásokból elbocsátani, a düssoldorfi Handelsblatt úgy értesült:

 

27 ezer ember elbocsátását tervezik.

 

Persze a Lufthansánál erős szakszervezetek ezt lassíthatják, a számokat eleve csökkenthetik – és végső esetben, ha tényleg elbocsátásra kerülne sor, olyan jelentős végkielégítéséket harcolhatnak ki, hogy a Lufthansának esetleg mégsem érné meg a létszámcsökkentés. Az is igaz, hogy a Kurzarbeit révén a Lufthansa jelenleg 170 millió eurót spórol havonta.

 

Erre szüksége is van, ugyanis a veszteségük havonta eléri az 500 millió eurót. Az egész cégcsoporton az sem segít, hogy több állam is már eddig segítette a repülőtársaságokat. A német állam 9 milliárd eurónyi segítséget adott, ám a támogatásokért cserébe negyedrészben ismét tulajdonos lett a Lufthansában. Az osztrák állam ezzel szemben nem kért állami tulajdont az Austrian Airlines-nak jutatott 450 millió eurós támogatásért (ebből 300 millió eurót kölcsönként, 150 millió eurót pedig közvetlen támogatásként kapott az Austrian), csupán garanciákat arra, hogy jódarabig maradnak még Bécsben.

 

NYITÓKÉP: Lufthansa Airbus A321-100 / Arpingstone, Wikipedia

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Szijjártó Péter Pozsonyban azt mondta: nem hagyják, hogy az ügy lekerüljön a napirendről.

Néhány kivétel azért marad: a piacokon, a zsúfolt helyeken és a busz- és vonatállomásokon még kell majd a maszk, máshol azonban nem. Június elsejétől pedig újabb enyhítések jönnek.

Gulyás Gergely szerint a PCR-tesztek nem adnak elég bizonyosságot. Viszont jöhetnek a lakodalmak és lassan a koncertek is. Mutatjuk, miről volt szó az eheti kormányinfón!

A miniállam mindeközben 50 euróért árulja turistáknak az orosz vakcinát, cserébe el kell tölteni hat éjszakát náluk.

Hogy melyik párt frakciójába csatlakozna be az előválasztáson miniszterelnök-jelöltként is elinduló Márki-Zay, azt viszont egyelőre nem tudni.

A román kormány 2020. márciusban 53 millió facsemete elültetését jelentette be, a Recorder átvizsgált pár helyszínt és kiderült, hogy csak papíron ültetődtek el ezek a fák.

Európában máshol is bőven voltak és vannak olyanok, akik úgy lettek kormány- vagy államfők, hogy angolul rosszul beszéltek. Összeszedtünk párat!

A hét kérdése

2022-ben még a választás előtt a parlament új államfőt fog megszavazni, aki ha akar, akár fontos ember is lehet majd. De ki legyen az? Van pár opció.

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Az első nyári hétvégén, június 5-én sörkóstolási és vásárlási lehetőség Budapesten és több vidéki helyszínen is.

Ezt is szerettétek

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Magyarország egyik legkeresettebb színésze az Azonnalinak elmondta, mi a kelet-magyarországi identitás lényege, milyen az HBO-val dolgozni, de az is kiderül, mi van a Bödőcs Tibor könyvéből az ő főszereplésével készülő monodrámával. Podcast!

Németországban ősszel szövetségi választásokat tartanak, eldől, ki lesz Angela Merkel utódja. Kik azok, akik vállalnák a feladatot? Techet Péter és Bukovics Martin kielemezték. Podcast!

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás