+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Tarnay Kristóf Ábel
2020. január 18. szombat, 17:25
Zászló a disznón: azzal, hogy a sokadvonalas hazai kereskedők átlátszó marketingeszközét kötelezővé tette a kormány, csak azt éri el, hogy soha nem fogjuk leküzdeni a „magyarnak jó” defetista mentalitást.

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

A jó minőségű termékeket maguktól is megveszik az emberek előbb vagy utóbb. A nem annyira jó, vagy kifejezetten rossz minőségűeknek ennél több erőfeszítést kell tennie ezért. Ez a marketing, amelyet persze a legjobb termékeknél is alkalmaznak, és amely közül – elsősorban a be nem vallottan antikapitalista érzelmekkel rendelkezők – azokat kritizálják leghangosabban, amelyek az érzelmekre, a tudatalattinkra igyekeznek hatni.

 

Mondjuk az élet más területein is – ahol talán némiképp fajsúlyosabb döntéseket is meg kell hozni, mint hogy melyik doboz müzlit válasszuk – jelen vannak az érzelmek, de persze értem, hogy különbség van a között, hogy a tanító néni „szépen kéri” a diákot, hogy hozza föl az uzsonnás dobozt, és hogy a kóla a palackba zárt boldogságként akarja magát eladni. Mégis: jobboldaliként úgy érzem, a választójoggal rendelkező nagykorú polgárokról kivételektől eltekintve, főszabályként úgy kell gondolkodni, mint akik képesek önálló döntést hozni saját életük fölött véleményvezérek, civilek és az állam gyámkodása nélkül is (a gyereknevelés pedig a szülők feladata).

 

Most azonban ezt az érzelmi manipulációra alapozott marketinget az állam maga írja elő, mint tette most, hogy januártól kötelező kis nemzeti színű zászlókkal jelezni a húsok származási helyét – ez egyelőre meg nem nevezett indokból csak a sertéshúsokra igaz (a baromfi, a marha és más húsoknál ezt valamiért nem tartották fontosnak a döntéshozók), és amint arra a G7 szakportál felhívja a figyelmet, ha egy disznót máshol tartottak és máshol vágtak le, akkor két zászló is ott lehet egy húson. Amikből teljesen azonos kategóriából, mint írják, a nyomkövetési eljárás miatt nem szokott kettő kinn lenni, így maximum a szlovák steak helyett választhatom a magyar lapockát, ha éppen dübörög bennem a népnemzeti hip-hop.

 

A kevésbé piacképes termékek eddig is előszeretettel alkalmazták azt az érzelmi zsarolást, hogy trikolórba csomagolt kaját vegyél, mert lehet, hogy porcosabb és zsírosabb, de minden falattal egy kicsit visszacsinálod Trianont.

 

Azzal viszont, hogy a sokadvonalas hazai kereskedők átlátszó marketingeszközét kötelezővé tette a kormány, csak azt éri el, hogy soha nem fogjuk leküzdeni a „magyarnak jó” defetista mentalitást.

 

Pedig már egész jól elkezdtük volna, az Aranyélettel lett olyan sorozatunk, amely nem csak „magyarnak jó”, de az amerikaiak is kajálják, egy borsodi energiaital meg nemcsak itthon győzte le a multikat saját szektorában, de még Európán kívülre is exportál.

 

Azzal viszont, ha csak más országok iránti dacból, vagy mesterségesen generált nacionalizmusból veszünk hazait, és a származást hangsúlyozzuk a minőség helyett, bennragadunk abban az örök csapdában, hogy igazából, ha most nem magyarkodnánk, a külföldit vennénk meg, hiszen azért ha őszinték vagyunk, az jobb.

 

A KORMÁNYPÁRTI PROPAGANDALAP IS A MAGYAR DISZNÓHÚST NYOMATJA

 

Holott nem, csak a fenti két példa is igazolja, hogy vannak önmagában, értékében sikeres vállalkozások nagy számban itthon, hiszen máshol is el tudják adni a terméket, ahol nem tudják senkire ráerőltetni azzal, hogy föl se állj a Himnusz alatt, ha nem hazai almát ettél uzsonnára.

 

Mert a magyar termékek mellett fölhozott összes érv önmagában elég hozzá, hogy egy terméket minőség vagy ár-érték alapon előnyben részesítse az ember. Ha kevesebbet kell szállítani, akkor valószínűleg tényleg frissebb, és olcsóbb is, ha megspóroljuk belőle a rárakódó transzportköltséget, így akkor is a magyart választom, ha senki nem akar azzal manipulálni, hogy nem vagyok eléggé hazafi, ha másképp teszek.

 

Lehet tehát ezt fokozni, de míg a kormány épp azon gondolkodik, hogy legközelebb el kelljen-e fütyülnie a húst szabdaló henteseknek a származási ország nemzeti himnuszát, valójában

 

azzal segítenének, ha annak erőltetése helyett, hogy gyártási hely szerint együnk, hagynák, hogy a tényleg jó magyar termékek előjel nélkül érvényesüljenek, hagynák a piacot valóban szabadon működni, és ha már hangsúlyozni akarnak valamit, akkor a minőség legyen az.

 

A szerző újságíró. Olvass még tőle az Azonnalin!

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Már nem arról beszél a magyar kormányfő, hogy milyen közel volt a Fidesz az EPP-ből való kilépéshez, inkább egy nagyszabású belső vitát kezdeményezne a jobbközép pártok európai családjában.

97,4 százalékkal erősítették meg tisztségében a volt kormányfőt.

„Ha egy orgánum a neonáci szervezetek oldalára áll, fasiszta nézeteket képvisel, akkor nem lehet a demokratikus diskurzus része” – véli a nyolcadik kerület.

A TASZ szerint Karácsony Gergely főpolgármester akkor sem választhatja meg, hogy kikhez szól, ha egyébként a kormányzat részéről már ez számít megszokottnak.

Írtak is egy nyílt levelet arról, hogy mennyire veszélyes a Fidesz-közeli háttéremberek szlovéniai médiaterjeszkedése, valamint Orbán legnagyobb szlovén szövetségesének hatalomra kerülése.

Itthon gyakorlatilag három budai kerületbe húzódott vissza a felső középosztály, a lengyel és a cseh fővárosban sokkal kevertebbek az egyes negyedek. Térképek!

A kérdést úgy is feltehetnénk: Gyurcsány vagy Orbán? Neked hány pont jön össze?

A hét kérdése

Az egykori playmate már sokszor és sokfélét nyilvánult meg a politikában, most pedig dönthetsz, melyik a kedvenc aranyköpésed tőle.

Azért ide elnéznénk

Február 20-án Szántó Rita filozófus tart előadást az Aurórában, hogyan is használható ma az ókori sztoikus filozófia.

Piac-e a világpiac? Magántulajdon-e a cégbirodalom? Fennmaradhat-e a demokrácia és a jogállam piacgazdaság nélkül? Létezik-e „harmadik út"? Február 21.

Politikai aspektusok a cseh és a szlovák művészetben 1989 után. Izgi kiállítás Pozsonyban egészen február 23-ig.

Történelmi diarómák, Star Wars-os csatajelenetek és világháborús terepasztalok Legóból Érden, a Magyar Földrajzi Múzeumban február 29-én és március 1-jén.

Mi vár Szlovákiára és a szlovákiai magyarokra a
február 29-ei választások után? Beszélgetés a Három
Hollóban március 2-án.

Ezt is szerettétek

Szerintünk az újságírókat korlátozó új szabályok nem felelnek meg az alkotmány követelményeinek, úgyhogy bepereltük az Országgyűlés Hivatalát és magát Kövért is.

Mikor lesz tárgyalás és ítélet? Mi lesz, ha nyerünk? Hogy néz ki egyáltalán egy kereset a házelnök ellen? Elmondjuk a perünk kulisszatitkait!

Eddig is csak egy-két helyen szabadott videózni a parlamentben, de mostantól még kevesebb helyen lehet, és még hangfelvételt készíteni se szabad szinte sehol a Házban.

Digital Health Summit, a digitális egészségügyi megoldásokon dolgozó szakemberek, fejlesztők, befektetők és az egészségügyi intézményvezetők fóruma.

Twitter megosztás Google+ megosztás