Az új szabályok szerint jelezni kell egy videónál, hogy gyerekeknek készült-e, és ha nekik, akkor meg kell felelni pár feltételnek.
Komoly változások várható a YouTube felületén: a videók készítőinek a továbbiakban egyértelműen jelezniük kell, ha gyermekeknek szánt videóról van szó – írja a Business Insider. A gyerekeknek szánt tartalmakon nem helyeznek el célzott hirdetéseket, és a hozzászólás lehetőségét is letiltják. A gyermekeknek készült videók megtekintőiről nem gyűjtenek adatokat.
A videómegosztó egy ideje már kifejezetten gyerekeknek szóló applikációt is kifejlesztett, aminek segítségével a szülők szűrhetik, milyen tartalmakhoz férhet hozzá gyerekük. A gyakorlatban ez úgy néz ki, mint ahogy a mi csatornánkon is:
Nagyon úgy tűnik, hogy 2020 a közösségi média és a hirdetések látványos tisztulásáról fog szólni: az Instagram már tavaly ősszel bejelentette, hogy a szépészeti beavatkozások hirdetései nem fognak eljutni a 18 év alatti felhasználókhoz, a Facebook pedig algoritmusokkal kezd vadászni a pedofilokra.
A fiatalok védelme mellett a politika is eltűnhet szép lassan: a Twitter-guru Jack Dorsey már el is tüntette a politikai hirdetéseket arra hivatkozva, hogy „a politikai üzeneteket eljuttatni kell, és nem megvásárolni”.
A Facebook egyelőre nem jelentett be hasonló szigorítást, pedig már a cég dolgozói is kérték Zuckerberget, hogy ne engedjék fizetett hirdetésben hazudni a politikusokat.
FOTÓ: Pixabay
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.