Nem bombáz többé reklámmal gyerekeket a Youtube

Szerző: Fekő Ádám
2020.01.07. 13:36

Az új szabályok szerint jelezni kell egy videónál, hogy gyerekeknek készült-e, és ha nekik, akkor meg kell felelni pár feltételnek.

Nem bombáz többé reklámmal gyerekeket a Youtube

Komoly változások várható a YouTube felületén: a videók készítőinek a továbbiakban egyértelműen jelezniük kell, ha gyermekeknek szánt videóról van szó – írja a Business Insider. A gyerekeknek szánt tartalmakon nem helyeznek el célzott hirdetéseket, és a hozzászólás lehetőségét is letiltják. A gyermekeknek készült videók megtekintőiről nem gyűjtenek adatokat.

Egy ideje már levegőben van ez a módosítás, miután a YouTube mögött álló Google-nek tavaly 170 millió dollárjába került, amiért megszegte az amerikai online gyermekvédelmi törvényeket (értsd: adatokat gyűjtött róluk, és reklámokkal bombázta őket).

A videómegosztó egy ideje már kifejezetten gyerekeknek szóló applikációt is kifejlesztett, aminek segítségével a szülők szűrhetik, milyen tartalmakhoz férhet hozzá gyerekük. A gyakorlatban ez úgy néz ki, mint ahogy a mi csatornánkon is:

MÉG AZ AZONNALI YOUTUBE-CSATORNÁJÁT IS ÉRINTI MINDEZ!

Nagyon úgy tűnik, hogy 2020 a közösségi média és a hirdetések látványos tisztulásáról fog szólni: az Instagram már tavaly ősszel bejelentette, hogy a szépészeti beavatkozások hirdetései nem fognak eljutni a 18 év alatti felhasználókhoz, a Facebook pedig algoritmusokkal kezd vadászni a pedofilokra.

A fiatalok védelme mellett a politika is eltűnhet szép lassan: a Twitter-guru Jack Dorsey már el is tüntette a politikai hirdetéseket arra hivatkozva, hogy „a politikai üzeneteket eljuttatni kell, és nem megvásárolni”.

A Facebook egyelőre nem jelentett be hasonló szigorítást, pedig már a cég dolgozói is kérték Zuckerberget, hogy ne engedjék fizetett hirdetésben hazudni a politikusokat.

FOTÓ: Pixabay

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek