Nem lesznek politikai hirdetések a Twitteren

Szerző: Pintér Bence
2019.10.31. 07:29

A Twitter vezetője szerint a hirdetések nem a szólásszabadságról szólnak, hanem arról, hogy fizetnek a cégnek az elérésért.

Nem lesznek politikai hirdetések a Twitteren

Miközben a Facebook és vezetője, Mark Zuckerberg egyre kellemetlenebb helyzetbe kerül azért, mert nem lépnek fel a hamis információt tartalmazó a politikai hirdetések ellen, addig

a Twitter vezetője, Jack Dorsey bejelentette, hogy felületükön ejtenek minden politikai jellegű hirdetést november 22-től

írja a Politico. Bár a Twitter Magyarországon annyira nem fontos tényező, tőlünk nyugatra, és kifejezetten az Egyesült Államokban töretlenül népszerű és nagyon fontos terepe a politikai közbeszédnek.

„Abban hiszünk, hogy azt, hogy a politikai üzenetek elérjenek a polgárokig, kiérdemelni, és nem megvásárolni kell”

– írta Dorsey, aki a felsorolt érvekben többször is odaszúrt a Facebook vezetőjének, Mark Zuckerbergnek. Miközben Zuckerberg arról beszélt, hogy a szólásszabadság miatt hagynak félrevezető hirdetéseket az oldalukon, Dorsey azt írta: ez nem a szólásszabadságról szól, hanem arról, hogy valakik fizetnek a cégnek az elérésért.

Zuckerberg azzal is érvelt, hogy a politikai hirdetések szigorúbb szabályozása rossz lenne az alulról szerveződő mozgalmaknak, de Dorsey szerint azért láttunk már jó pár olyan mozgalmat, ami anélkül lett sikeres, hogy politikai hirdetésekre költöttek volna. „Nem hiteles, ha azt mondjuk: »Nagyon sokat dolgozunk azon, hogy az emberek ne játsszák ki a rendszerünket, hogy félrevezető információt osszanak meg, deeeee ha valaki fizet érte, és kényszeríti az embereket, hogy lássa a hirdetését, nos, akkor ők azt mondanak, amit akarnak!” – írta.

A lépés azért is komoly, mert a 2020-as amerikai választás nyomán nyilván rengeteg reklámpénzt költenének el politikusok, politikai kampányok a közösségi oldalakon. A kampányban várhatóan akár hatmilliárd dollárt is elkölthetnek hirdetésekre, ebből a becslések szerint 1,6 milliárd mehetne digitálisan terjesztett videókra, aminek nagy részét a Google és a Facebook kapná.

A Twitter döntését több amerikai politikus is kommentálta Facebookon: Hillary Clinton például direktben megkérdezte a Facebookot, hogy mit lép erre. Joe Biden demokrata elnökjelölt csapata azt írta: szerencsétlen dolog lenne azt mondani, hogy ez az egyetlen opció, de ha a reklámbevételek és a demokrácia integritása között kell dönteni, akkor biztató, hogy most egyszer nem az előbbi nyert. A Trump-kampánycsapat szerint pedig ez csak egy újabb mód, hogy elhallgattassák a konzervatívokat.

FOTÓ: Wikipedia

Pintér Bence
Pintér Bence az Azonnali megbízott főszerkesztője

Nappal újságíró a győri Ugytudjuknál; éjszaka fantasztikus irodalomról író blogger.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek