Igazi, életre szóló önbizalmat a piálással, a shoppingolással és a kondizással nem lehet építeni, ezért kell inkább a seregbe menni – mondják.
A brit hadsereg régóta készít ötletes, de sokszor meglehetősen provokatív toborzóplakátokat és kisfilmeket: tavaly egy erősen megosztó kampányban többek között a „hópihéket” (snowflakes, körülbelül olyan emberekre utal, akik mindentől rezegnek, mint a nyárfalevél), a „millenialokat", az „osztálybohócokat”, a „telefonzombikat” és a „szelfifüggőket” akarták becsábítani a seregbe. Tették mindezt
Az idei kampányban is próbálták kibillenteni a komfortzónájukból a plakátokra és a kisfilmekre tekintő fiatalokat, most a brit hadsereg a BBC tudósítása szerint a tivornyázókra, a kondi- és sminkfüggőkre, a fast fashion-rajongókra és a közösségi médiára cuppanó fiatalokra igazította a kampányát. Ennek lényege, hogy csak a hadsereg adhat valakinek életre szóló önbizalmat, a plakátokon ilyen szövegek állnak:
Facebook-függőknek:
Testépítőknek: „Önbizalmat lehet építeni egy nyárra. Meg egy életre is.”
Sminkeseknek: „Az önbizalmat minden nap fel lehet festeni. Vagy szólhat egy életre is.”
Piásoknak: „Az önbizalom tarthat egy estén át. Vagy szólhat egy életre is.”
A plakátok mellett hasonló üzenettel egy egyperces kisfilm is készült, íme:
A brit hadsereg toborzásért felelős vezetője, Nick MacKenzie ezredes a kampányról elmondta: „Ki akartuk emelni, hogy egy karrier a hadseregben nem csak érdekes lehetőségeket, kihívásokat és kalandokat tartogat,
Ilyesmi, extravagáns toborzási stratégiákra viszont szükség van, hiszen tavaly már kilencedik éve zsugorodik a brit hadsereg mérete. Így nagy kihívás az, hogy hogyan lehetne a hadsereget közelebb hozni a fiatalokhoz, ezzel új embereket bevonzani. Mindenesetre a tavalyi kampány sikeres volt, hiszen 2019 augusztusáig az azt megelőző év azonos időszakához képest jó 13 százalékkal nőtt a hadsereghez csatlakozók száma – habár a sereget elhagyók száma még így is több volt, mint ahány új ember érkezett.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.