+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Szerző: Pintér Bence
2019. március 30. szombat, 09:09
A techóriás meg akarja akadályozni, hogy külföldi szereplők avatkozzanak be a májusi EP-választásba.

Január óta lehetett tudni, hogy a Facebook új megoldásokkal készül az EP-kampányra, amire szükség is lehet, hiszen szakértők szerint leginkább a dezinformációs kampányok veszélyeztethetik a májusi európai parlamenti választás biztonságát. Ennek megfelelően a Facebook a minap bejelentette, hogy több intézkedést is bevezet áprilistól.

 

1. Ha valaki politikai hirdetést akar feladni, regisztrálnia kell: ez azt jelenti, hogy dokumentumokkal kell igazolnia, hogy valódi személy, vagy szervezet hirdet, akinek az adott országban joga is van ilyen hirdetéseket közölni. A Facebook azt is figyelni fogja, hogy helyileg tényleg onnan működtetik-e a hirdető oldalakt és profilokat, ahol elvileg azok be vannak jegyezve.

 

Ezen felül minden EU-ban látható politikai hirdetésnél fel lesz tüntetve, hogy ki fizetett azért.

 

A változásokat április közepétől vezetik be, tehát a most futó kampányokra még nem lesznek érvényesek. De a Facebook április közepétől blokkolni fog minden olyan hirdetést, ami nem verifikált forrástól érkezik, ezért már most arra bíztatják a pártokat és politikusokat, civileket, hogy regisztráljanak.

 

2. Kibővül az USA-ban már most is elérhető Ad Library, ide is felkerül majd az összes EU-s politikai hirdetés. Ezen a felületen nyomon lehet követni, hogy melyik oldal hogyan és miket hirdet, ezen felül magukról az oldalakról is több információ lesz elérhető itt, tehát

 

kiderül majd, hogy egy-egy oldalt mikor készítettek, milyen neveket viseltek korábban.

 

Ezen a felületen elérhetőség is lesz az adott hirdetőkhöz. Ezen felül a politikai tartalmú hirdetések gazdáinak fölrajzi lokációját is közli majd ez az oldal, ahogy azt is, hogy mennyit költöttek a hirdetésekre. Az Ad Libraryt pedig nem hetente, hanem naponta fogják frissíteni az új hirdetésekkel.

 

3. Mindez az információ az egyes oldalakon a „Page transparency” fül alatt is elérhető lesz azoknak, akik nem akarnak az Ad Libraryban keresgélni. Az adatokat hét évig mindenképpen megőrzi majd a cég.

 

A változtatások nagyobb transzparenciát biztosítanak, amire szükség volt, miután mind a 2016-os amerikai elnökválasztás, mindt a brilépés-népszavazás után felmerült a közösségi oldalon futó, gyakran külső szereplők által futattot dezinformációs hirdetések szerepe a választás végeredményének befolyásolásában.

 

A változásokat júniustól nem csak az EU-ban, de világszerte bevezeti a Facebook minden politikai hirdetésre.

 

NYITÓMONTÁZS: Pintér Bence / Azonnali

 

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

2020-tól kezdve három éven át segítenék Marokkót, Etiópiát és Malit, hogy helyi fejlesztésekkel előzzék meg a migrációt.

Csomagolásmentes sarok, kevesebb műanyagszemét, több friss termék, szép célok, de vajon megvalósíthatóak?

Az FPÖ kutyás szelfik helyett Strache régi riválisáról szóló posztokkal árasztja el a bukott pártelnök rajongói oldalát.

A jövőben a felhasználók beállíthatják, hogy ha a weboldalakon böngésznek, az onnan származó adatokat ne lehessen összekötni a
Facebook-profiljukkal.

Depresszió, bipoláris zavar és skizoférnia: ezek a betegségek is gyakoribbak voltak ott, ahol rosszabb a levegő minősége – állítja egy új tanulmány.

A hét kérdése

Egy 34 millió forintos adakozás még bőven nem elég, de nekünk van pár ötletünk arra, hogy mivel lágyíthatná meg Tiborcz szeretett nemzetünk szívét!

Azért ide elnéznénk

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Beszéddel is készül. Augusztus 24-én, a pesti Jelen bisztróban.

Dumbledore wouldn't let this happen. Augusztus 31-én délután, Budapesten.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás