Egyre nagyobb a verseny: ki fejleszti ki az első működő repülő autót?
Csattanós választ adott év eleji „Hoppá! 2019 van, hol van repülő autóm?” című cikkünkre a Boeing, akik épp a minap tesztelték sikeresen a repülésre alkalmas személygépjárművüket,
inkább egyfajta helikopter-drón-repülő hibrid, ami pilóta nélkül, automatán működik, és képes a függőleges fel- és leszállásra.
A nagy és közepes repülési cégek (Airbus, Aeromobil, Volocopter,Vertical Aerospace) most teljesen rá vannak pörögve arra, hogy melyikük lesz az első, aki ki tud fejleszteni egy olyan modellt, amit tényleg lehet aztán városon belül személy- és csomagszállításra használni. Ehhez nem csak egy működő eszközre van szükség, hanem arra is, hogy teljesen átgondolják a városi forgalomszervezést.
A Boeing ezért például a SparkCognition nevű startupcéggel és az amerikai Szövetségi Repülési Igazgatósággal közösen dolgozik egy olyan forgalomirányítási rendszeren, ami képes kezelni a repülő eszközök megjelenésével háromdimenzióssá váló utakat.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.