+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2020. július 17. péntek, 09:18
A legendás típus évtizedeken keresztül szolgált, most a koronavírus miatt már nem éri meg tovább üzemeltetni őket.

A nemzetközi utazási szigorítások enyhítése ide vagy oda, a légitársaságok élete sokkal könnyebb nem lett, mióta lecsengett a koronavírus első nagyobb hulláma. Legalábbis Európában biztosan nem: ahogy meg is írtuk, az európai légitársaságoknál annyira döcögősen indul újra az élet, hogy azok idén összességében 21,5 milliárd dolláros veszteséggel számolnak.

 

A cégek számításait nagyban befolyásolhatják, hogy folyamatosan kell törölniük a járataikat, amelyekre alig adnak el jegyeket. A június 15-i hétre tervezett 17,8 millió ülőhelyes kapacitást például 3,9 millióra kellett módosítaniuk.

 

Ennek folyományaként értelmezhetjük a brit nemzeti légitársaság, a British Airways csütörtök késő este bejelentett döntését, miszerint

 

kivonják a forgalomból az összes, szám szerint 31 darab Boeing 747-es repülőgépüket.

 

Az ég királynőjének is nevezett, ikonikus Boeing 747-es a világ első óriásrepülője volt, a 747-100-as modellt először 1970-ben állították szolgálatba, nagyban elősegítve, hogy a repülés a hétköznapi ember számára is elérhető alternatívává váljon. Többféle modellt is gyártottak belőle az évek során, a legelterjedtebbé a 747-400-as vált, ami maximálisan 416 utas szállítását tudja biztosítani, szárnyfesztávolsága 64,4 méter, a farokrész magassága pedig 19,4 méter.

 

 

Mint azt a British Airways szóvivője a kivonást kommentálva elmondta: „Nagyon szomorúak vagyunk, hogy meg kell erősítenünk: azt javasoljuk, hogy a teljes 747-es flottát azonnali hatállyal vonjuk ki”. A szóvivő azt is hozzátette: „Nem valószínű, hogy a nagyszerű »ég királynője« valaha is még kereskedelmi szolgáltatásokat lásson el újra a British Airways számára a Covid-19 miatti utasszám-visszaesés következményeként”.

 

Ugyanis amennyire forradalmi volt a légiközlekedésben a 747 gigantikus mérete, akkora hátrány most az ilyen válságos időszakban a méretből adódó, hatalmas üzemanyagigény, amit a megcsappant utazóközönségből nem lehet finanszírozni. Mint azt a British Airways megerősítette,

 

a jövőben sokkal inkább a Boeing 747-tel kompatiblis, modern, üzemanyag-takarékos gépek felé szeretnének fordulni, mint a Boeing 787-esek vagy az Airbus 350-esek.

 

Ráadásul ezekkel a típusokkal sokkal könnyebb lesz elérnie a légitársaságnak a karbonsemleges működést is 2050-re.  

 

Koronavírustól függetlenül is egyébként többször belengette már a Boeing, hogy abbahagyja a 747-es modell alkatrészeinek gyártását, ám erről a végleges döntést mindig elodázták a megcsappant számú és nyomott árú rendelések teljesítésével.

 

NYITÓKÉP: Eluveitie / Wikipedia

 

 
comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Szijjártó Péter Pozsonyban azt mondta: nem hagyják, hogy az ügy lekerüljön a napirendről.

Néhány kivétel azért marad: a piacokon, a zsúfolt helyeken és a busz- és vonatállomásokon még kell majd a maszk, máshol azonban nem. Június elsejétől pedig újabb enyhítések jönnek.

Gulyás Gergely szerint a PCR-tesztek nem adnak elég bizonyosságot. Viszont jöhetnek a lakodalmak és lassan a koncertek is. Mutatjuk, miről volt szó az eheti kormányinfón!

A miniállam mindeközben 50 euróért árulja turistáknak az orosz vakcinát, cserébe el kell tölteni hat éjszakát náluk.

Hogy melyik párt frakciójába csatlakozna be az előválasztáson miniszterelnök-jelöltként is elinduló Márki-Zay, azt viszont egyelőre nem tudni.

A román kormány 2020. márciusban 53 millió facsemete elültetését jelentette be, a Recorder átvizsgált pár helyszínt és kiderült, hogy csak papíron ültetődtek el ezek a fák.

Európában máshol is bőven voltak és vannak olyanok, akik úgy lettek kormány- vagy államfők, hogy angolul rosszul beszéltek. Összeszedtünk párat!

A hét kérdése

2022-ben még a választás előtt a parlament új államfőt fog megszavazni, aki ha akar, akár fontos ember is lehet majd. De ki legyen az? Van pár opció.

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Az első nyári hétvégén, június 5-én sörkóstolási és vásárlási lehetőség Budapesten és több vidéki helyszínen is.

Ezt is szerettétek

Meddig adminisztratív hiba az állam részéről, ha nem küldi valakinek az igazolásokat, és honnan súlyosabb mulasztás?

Manek Gábor számos budapesti étterem tulajdonosaként is építi a fővárosi gasztronómiát. Vele beszélgettünk az éttermek újranyitásáról, a Lärm jövőjéről, valamint a nyári fesztiváltervekről. Podcast!

Magyarország egyik legkeresettebb színésze az Azonnalinak elmondta, mi a kelet-magyarországi identitás lényege, milyen az HBO-val dolgozni, de az is kiderül, mi van a Bödőcs Tibor könyvéből az ő főszereplésével készülő monodrámával. Podcast!

Németországban ősszel szövetségi választásokat tartanak, eldől, ki lesz Angela Merkel utódja. Kik azok, akik vállalnák a feladatot? Techet Péter és Bukovics Martin kielemezték. Podcast!

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás