Nemcsak a magyar kormány, a hamburgi kikötői hatóság is befektet a trieszti kikötőben, amelynek szabadkikötői státusza vámmentességet és egy sor kiváltságot garantál. A komplexum ráadásul jelentős forgalomnövekedés elé néz, és alternatívája lehet a kínaiak Új selyemút-projektjének. Egyenesen Triesztből magyarázzuk el a magyar kikötővásárlás hátterét és azt, mi éri meg ebben.
A még Oroszországon belül is Isten háta mögötti Csukcsföldön rengeteg pénzért építenek 2 300 kilométernyi autópályát oda, ahol eddig útról nem is hallottak. Az útépítés a permafrosztra értelmetlennek hangzik, pedig nem is olyan nagy hülyeség: az épülő út három tenger kikötőit kapcsolja össze, és a klímaváltozás miatt olvadó Jeges-tenger nyersanyagkészlete pedig új lendületet adhat az addig hanyatló kikötővárosoknak.
Tegnapi trieszti látogatásán Matteo Salvini, a szélsőjobboldali Lega elnöke, olasz belügyminiszter kijelentette: bármiféle határkerítés, fal csak az utolsó megoldás lehet.