A jövőben a felhasználók beállíthatják, hogy ha egy-egy weboldalon böngésznek vagy egy alkalmazást használnak, az onnan származó adatokat ne kössék össze a Facebook-profiljukkal.
Új funkciót vezet be a Facebook, aminek a segítségével nyomon követhető lesz, mely weboldalak és alkalmazások küldenek információt felhasználóikról a közösségi oldalnak – írja a Reuters.
Az újítást maga a Facebook jelentette be blogján, ahol el is magyarázták, hogyan is kell elképzelni a weboldalakkal való együttműködésüket. Például ha van egy webshop, ami egy újfajta cipőt szeretne eladni a vásárlóinak, akkor elküldheti a Facebooknak, hogy konkrétan melyik elektronikus eszközről (például okostelefon, laptop, tablet) kattintottak oldalukon az új cipőre. Ha az elektronikus eszközről szóló információ egyezik a Facebook valamelyik felhasználójával, akkor az illetőnek hirdetést mutathat a közösségi oldal az új cipőről.
Az, hogy mely weboldalak és appok küldenek információt felhasználóikról a Facebooknak, az „Off-Facebook Activity” nevű funkcióban lesz elérhető.
Az új funkció egyelőre Írországban, Dél-Koreában és Spanyolországban érhető el, de az elkövetkezendő hónapokban világszerte hozzáférhetővé fogják tenni.
Persze nem véletlen, hogy a Facebook próbál kedvezni a felhasználóknak, hiszen sorozatosan adatvédelmi botrányokba keveredik. A közösségi oldal eddig talán leghírhedtebb adatlopási balhéjáról, a Cambridge Analytica-botrányról egyébként nemrég a Netflix dokumentumfilmet is készített, hogy azt miért érdemes megnézni, arról itt írtunk.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.