Hárommillió felhasználót vesztett a Facebook az Európai Unióban

Szerző: Bukovics Martin
2018.07.26. 13:00

Az elmúlt negyedévben hárommillió felhasználó törölte Facebook-profilját az EU-ban. A háttérben az unió új adatvédelmi rendelete áll, ezt az amerikai cég is beismeri. Ám a Cambridge Analytica-botrány hatásairól hallgat.

Hárommillió felhasználót vesztett a Facebook az Európai Unióban
A Facebook történetében most fordult elő először, hogy Európában felhasználókat veszített a cég.

Az osztrák Die Presse által közölt friss negyedéves számok szerint hárommillió aktív felhasználót veszített az amerikai cég az EU-ban az előző negyedévhez képest. Az amerikai tulajdonban álló közösségi oldalt napi rendszereséggel 279 milliónyian használták az elmúlt három hónapban – az előző negyedévben még 282 millió olyan felhasználója volt a Facebooknak, aki minden áldott nap időt töltött az oldalon.

A Facebookot ritkábban használók között is látszik némi csökkenés: míg január és március között 377 millió olyan felhasználó volt, aki megnézte, milyen reklámokat tesznek ismerősei posztjai közé, április-júniusra 376 milliónyi embert érdekelt, mit tartanak számára érdekesnek a globális vállalat algoritmusai. (Ha azonban az előző év azonos időszakával vetjük össze az idei számokat, azok növekedést mutatnak.) 

A Facebook állítja, készült arra, hogy csökkenni fog a felhasználószám az EU-ban. Ennek okát az Európai Unióban május 25-én bevezetett új adatvédelmi rendelet, a GDPR megjelenésében látják. (A Facebook a rendelet érvénybe lépése előtt számos német napilapban egész oldalas hirdetésben kürtölte világgá, hogy az új EU-s rendelet majd több adatvédelmet fog jelenteni a felhasználóinak. Az amerikaiak akkori reklámkampányát az Azonnali úgy értékelte, hogy a cinizmus teteje, hogy a cég az adatvédelemmel reklámozza magát a német piacon. Ráadásul úgy, hogy azt az Európai Unió kényszerítette rá.)

A Facebook most, a friss negyedéves adatok közlésekor ellenben örömét fejezte ki aziránt, hogy EU-s felhasználóinak túlnyomó része nem törölte magát az oldalról, hanem engedélyezte, hogy a Facebook a felhasználó által az oldalon megosztott információk kiértékelésével személyre szabott reklámokkal bombázza őket.

Hogy a Cambridge Analytica-botrány milyen hatással volt a Facebook-felhasználók számaira, nem tudni – a Facebook a kommunikációjában úgy tesz, mintha mi sem történt volna.

A Facebook részvényei viszont 20 százalékot estek, miután a cég bejelentette, 2018 második felében lassuló növekedés várható, mivel biztonsági és adatvédelmi kiadásai nőnek.

A most bemutatott negyedéves számokból az is kiderül, hogy világszerte 2,2 milliárdnyi olyan felhasználója van a Facebooknak, aki legalább havonta egyszer felnéz az oldalra. Ha az Instagramot vagy a Messenger-appot is idevesszük, 2,5 milliárdnyi ember él a bolygón, aki használja a cég valamely alkalmazását. Európai userei elvesztését mindenesetre nem bánja annyira Mark Zuckerberg vállalata, mintha amerikai felhasználói fordítottak volna hátat a cégnek: egy európai felhasználón átlagosan 2,92 dollárt keres a cég, egy USA-belin viszont 8,64-et.

Most pedig mondj véleményt te!

Bukovics Martin
Bukovics Martin az Azonnali alapító-főszerkesztője

Német anyanyelv, gradišćei gyökerek, pécsi szőlő, olasz parkolási bírságok. Az Azonnalitól való távozása óta itt olvasható: Gemišt

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek