+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Katus Eszter
2019. április 4. csütörtök, 19:43
Először oké a pályázat, de ha elég sokan és hangosan reklamálnak, visszatáncolnak? Nem sajnálom, hogy az Origo nem kap plusz 15 milliót a sok állami pénz mellé, de ez akkor se tisztességes.

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

A 24.hu, a 444.hu és az Index.hu kiadója mellett az Origo.hu-t működtető New Wave Media Group is a nyertesek közé került a Google Digital News Innovation pályázatán. A döntést követően több médium is foglalkozott az üggyel. Így például a Harvard első számú újságírói intézményéhez, a Nieman Újságírásért Alapítványhoz tartozó Nieman Lab is, amely rámutatott, hogyan lett az ország egyik leglátogatottabb lapjából a szélsőjobboldali kormány szócsöve.

 

Miután a sajtóorgánum rákérdezett a Google-nél, miért támogatnak egy kormányzati propagandalapot, az Origo hirtelen eltűnt a támogatottak listájáról. Egy rövid közleményében a Google azt írta: további felülvizsgálatot követően

 

úgy döntöttek, nem támogatják az Origót kiadó New Wave Média Groupot. Ezzel azonban szerintem a Google etikátlanul járt el.

 

1. Mindenki tudja, hogy, aki valaha próbálkozott, hogy ez a pályázat csak technikai újításokra adható, tartalomelőállításra nem. A Google tehát nem propagandára adta volna a pénzt, hanem egy olyan fejlesztésre, ami elvileg az újságírók és az olvasók hasznára válik. (A pályázat egy bizonyos „Center of Attention” nevű projektről szólt, amelynek lényege, hogy segíti mérni az újságírók és más felek számára a hírek relevanciáját. Így az újságírók olyan témákat dolgozhatnak fel, amelyek az adott pillanatban a legjobban érdeklik a digitális térben tartózkodókat.)

 

2. Felmerül a kérdés, hogy ha a döntéskor támogathatónak látta a projektet Google, most milyen alapon vonta vissza? Hivatalosan vajon mire hivatkozva utasították el az együttműködést?

 

3. Az elbíráláskor mégis milyen szempontokat vettek figyelembe? Mit vizsgáltak, amikor odaítélték a pénzt?

 

4. Ha több médium elég hangosan emel kifogást egy nyertes ellen, akkor bármelyik támogatás visszavonható?

 

5. Mennyivel

 

különb így a Google, mint például a Fidesz-kormány, amely csak a számára elfogadható híreket közvetítő médiumoknak ad pénzt?

 

Nyilván nem sajnálom, hogy az Origo nem kap plusz 15 millió forintot a temérdek állami pénz mellé, de a Google eljárását nem tartom tisztességesnek.

 

Olyan ez, mint a visszamenőleges jogalkotás: érthető a célja, de akkor sem elfogadható.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

11 órás zárás ide vagy oda, a partivonatot aligha tudja megfékezni a kormány. De akkor mégis mi értelme van a korai zárásnak? Videó!

Az Európa Kulturális Fővárosa-program keretében a horvát tengerparti város egy toronyházára vörös üvegszilánkokból álló ötágú csillagot helyeztek ki.

Grafikonokon mutatjuk, hogyan terjed a járvány Magyarországon és a környező országokban.

Donald Tusk nem hiszi, hogy a Fideszt még meg lehetne győzni arról, hogy térjen vissza a néppárti elvekhez. És ami az EPP-elnök szerint nehezíti a dolgot: a pártok többsége lapít, mert a pártegységet félti.

Nagy a valószínűsége annak, hogy inkább emberi lustaság és tudatlanság áll a háttérben, mintsem a hatalom által irányított cenzúra és keresztényellenesség.

A franciaországi fertőzésszámok növekedése kihat a francia közvéleményre is: egy felmérés szerint hatalmas többség tartana elfogadhatónak egy legalább kéthetes (de akár hosszabb) teljes lockdownt.

Az október elsejétől életbe lépő szigorúbb szabályok a rendezvényeket, a maszkviselést és a vásárlást is érintik.

A hét kérdése

Két tévéinterjú, esszé, nyílt levél, egy uniós biztos lemondatása. Orbán Viktor még saját rajongóit is meglepte, hogy ennyire aktív lett a médiában. Mi folyik itt?

Azért ide elnéznénk

A „kocsmai evangelizáció” jegyében fog erről beszélgetni Fabiny Tamás püspök, Kajdi Csaba influenszer és Török Csaba pap. Szeptember 29.

Mit tanulhat, exportálhat Budapest Bécsből? Erről beszél Techet Péter, az Azonnali főmunkatársa az IDEA szervezésében. Október 1.

Vitatható ökopolitika Schiffer Andrással október 3-án.

Ezt is szerettétek

A tíz, legrövidebb idő alatt helyes megfejtést beküldő versenyző iskolája egy-egy nagy értékű okosbútorral lesz gazdagabb.

A Helyzetben az abaújkéri Wesley János Iskolába látogattunk, hogy megtudjuk: mit jelent az ott tanulóknak és a pedagógusoknak a kormány megszorítása.

Lesz-e még bármi ugyanolyan, mint a járvány előtt? Jól költi-e el az állam a gazdasági akcióterv támogatásait?

Balogh Ákos Gergely Index-főszerkhelyettes a Mérték Médiaelemző Műhely munkatársával, Urbán Ágnessel vitázott a Helyzetben.

A sötét anyag kutatásáért kapta meg a rangos Viktor Ambartsumian-díjat Alex Szalay, a Johns Hopkins Egyetem magyar asztrofizkusa. Interjú!

Miben tud egyetérteni a szélsőjobboldal és a Háttér Társaság? Dúró Dóra és Dombos Tamás a Helyzetben!

Mi köze a belarusz diktátornak az oroszokhoz? Miért belarusz, miért nem Fehéroroszország?

Twitter megosztás Google+ megosztás