Magyarrá változtathatjuk Szulejmánt az új Age of Empires-ben

2020.10.21. 15:01

De nemcsak az oszmán szultán, mások ellen is fellázadhatunk a magyarokkal az Age of Empires III új verziójában.

Magyarrá változtathatjuk Szulejmánt az új Age of Empires-ben

Október 15-én jött ki a világ egyik legismertebb valós idejű stratégiai játéka, az Age of Empire III felújított verziója, napra pontosan majdnem 15 évvel az eredeti játék megjelenése után. A játékban az ember egy hadvezért irányít, aki a városállamát fejlesztve próbálja katonai erővel legyőzni az ellenfeleit, és ehhez egy történelmi színezet is társul, hiszen maga a játék a felfedezés utáni Amerikában zajlik: annak 1492-es felfedezésétől kvázi az 1800-as évek közepéig lévő technológiákat használva próbáljuk legyőzni ellenfeleinket.

Azonban az új kiadás nem csak egy grafikailag felújított verzió: olyan új elemeket is tartalmaz, amik a 4K-s grafikán túl is hozzáadhatnak a játékélményhez.

Sokak számára ilyen lehet az, hogy az új verzióban már magyarokat is irányíthatunk.

Ezt azonban csak elég nyakatekert módon lehet megoldani. A játék 2007-es kiegészítésében, a War Chiefsben vezettek be egy olyan új elemet, hogy az általunk irányított városállam fellázadhat az anyaországgal szemben – innentől kezdve a játékos papíron egy új nemzetet irányít, ami független az anyaországtól.

A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy kisebb változásokkal a korábban elért és felépített eredményeinket megtartva megyünk tovább a csatában, mindössze a zászló változik, és nem fogunk tudni több telepest „készíteni”, mivel azok mind átváltoznak fellázadt katonákká.

Hajdúk, pandúrok és a Dunai flotta

A magyarokkal három nép ellen lehet forradalmat végrehajtani: a németek, az oroszok és az ottománok ellen. Amellett, hogy ilyenkor az épületeinken lévő zászlót lecserélik magyarra, új katonák is megjelennek.

Így megjelennek a játékban hajdúk, pandúrok és magyar huszárok is.

A hajdúk az eredeti renegátoknak felelnek meg, akik törvényen kívüli puskások – a pandúrok a németek puskásának, a Jägernek felel meg. A magyar huszárok a minden nemzet számára elérhető lovagos huszárokból alakulnak át. Azonban az új katonáknak az eredetihez képest nemcsak a nevük változik meg, hanem a képességeik (gyorsaság, életerő, sebzés) is.

A játékban hadvezérként irányítjuk a városállamunkat, a forradalom gomb aktiválása után azonban hadvezérünk neve nem változik, így a játék végén az összegzésnél olyan vicces képek születhetnek, mint például a magyar zászlós Szulejmán.

MAGYAR ZÁSZLÓ SZULEJMÁN NEVE ALATT. FORRÁS: OLVASÓNK

Elsőre ez hatalmas baklövésnek tűnhet, viszont ez nem történelmi hiba, pont ellenkezőleg:

a készítők ezzel az eddigi anomáliát javították ki, amikor például az ottomán városállamok a lázadás után chileiekké vagy kolumbiaiakká váltak,

vagy hogy a németekből argentinok vagy peruiak lettek, a hollandokból pedig brazilok – miközben a történelemben e népek között nem igazán volt kapcsolat, miközben a játék durván az 1492 és 1850 közötti történelmünk alapján készült.

Mindenesetre azért valljuk be, vicces a magyar Rettegett Ivánra, vagy honfitársára, Szulejmánra gondolni.

Azon meg csupán szomorkodhatunk, hogy egy valós idejű stratégiai játék kell ahhoz, hogy a magyarok sikeres lázadást tudjanak keresztülvinni.

NYITÓKÉP: Kép a játékmenetből / Xbox

Karóczkai Balázs
Karóczkai Balázs az Azonnali korábbi operatív vezetője

Mesterdiplomás politológus, 2019 óta újságíró. A külpolitika szenvedély, a belpolitika hobbi, a kultúra pedig kikapcsolódás.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek