A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a high-tech alkatrészeket gyorsan és magas minőségben legyártó csapatok pedig a segítségükre lehetnek.
A koronavírus miatt bár a versenyek sorra maradnak el, az élet mégsem állt meg teljesen a Forma 1 világában:
– számol be a Forma 1 hivatalos honlapja.
A csapatok ebben együttműködnek a brit kormánnyal és az egészségügyi hatóságokkal, utóbbiaknak ugyanis az új koronavírus intenzív kezelésre szoruló betegei részére elengedhetetlen a lélegeztetőgépek használata. Jelenleg a brit egészségügyi rendszer (NHS) rendelkezésére 8175 lélegeztetőgép áll, miközben a szigetország népessége meghaladja a 66 milliót. Az alig tízmilliós Magyarországon is 2560 ilyen gép van, népességarányosan tehát Magyarország ebben jobban áll a briteknél..
Az Egyesült Királyságban azonban meredeken emelkedik a megfertőzöttek száma: a britek már csaknem 15 ezer megerősített esettel számolnak, ha pedig továbbra is ilyen mértékben fokozódik azok száma, akik elkapták a fertőzést, azzal egyre nehezebben fog megbirkózni az egészségügyi rendszer.
Itt jönnek képbe a kényszerűségből most nem versenyző Forma 1-csapatok: a sportág legfontosabb, de a közvélemény számára láthatatlan része ugyanis a pályán kívül, a csapatok gyáraiban történik.
Itt a legfőbb szempont: gyorsan tervezni, legyártani, tesztelni, majd működésre bírni új, csúcstechnológiás alkatrészeket. Egy ilyen high-tech-iparág pedig sokat segíthet egy járványhelyzetben - pont ugyanerre van ugyanis szükség a koronavírus elleni harcban is. Az olasz Ferrari már korábban is bejelentette, hogy lélegeztetőgépet fog gyártani, és a Ferrarit és Fiatot is tulajdonló Agnelli család 10 millió eurót, 150 új lélegeztetőgépet, és az élelmiszerek és gyógyszerek elosztására egy flottányi autót adományozott az olasz kormánynak. A britek azonban szerencsésebb helyzetben vannak: a sportág tíz csapatából hét az Egyesült Királyságban székel.
Így most a tavalyi bajnok Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Racing Point, a Haas, valamint a Williams csapatok összefogtak, hogy besegítsenek a válság kezelésében. A csapatok a gyártásban együttműködnek a helyi innovációs hatósággal, az University College London szakértőivel és a magas hozzáadott értékű termékek gyártását felügyelő szervvel, valamint a brit kormánnyal is.
A Forma 1 szezonnyitó ausztrál nagydíját a járványügyi helyzet miatt csupán pár órával az első szabadedzések kezdete előtt törölték, ezt követően sorra mondták le az ausztrált követő nagydíjakat is: Bahreint, Vietnámot, Kínát, Hollandiát, Spanyolországot, Monacót és Azerbajdzsánt is. Így legjobb esetben is az eredeti, márciusi kezdés helyett
az augusztus 2-ára tervezett magyar nagydíjat a Hungaroringen pedig egyelőre úgy tűnik, zavartalanul megtartják.
BORÍTÓKÉP: A 2019-es azerbajdzsáni nagydíj rajtja / Wikipédia
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.