Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Mi értelme van egyáltalán írni 2021-ben? Veres Attila íróval többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ a Helyzet legújabb interjújában.
Veres Attila a magyar weird irodalom jól ismert alkotója és alakítója, aki nem mellesleg forgatókönyvíróként is komoly sikereket ér el. Első regénye, az Odakint sötétebb 2017-ben jelent meg. Novellái rendszeresen megjelennek a Black Aether magazinban és kísérőkiadványaiban. 2018-ban jött ki második könyve, az Éjféli iskolák című novelláskötet, amely 15 történetet tartalmaz. A művet 2018-ban Aegon Művészeti Díjra jelölték.
2020 telén jelent meg az amerikai Valancourt Books kiadó gondozásában a The Valancourt Book of World Horror Stories című antológia Veres egyik művével, ennek sikerén felbuzdulva a Valancourt úgy döntött, hogy 2022-ben önálló novelláskötetet hoz ki Verestől. Hogy ez mennyire komoly presztízst jelent, arról nemrég az Azonnalira írt Pintér Bence. Nem mellesleg Holtai Gábor kisjátékfilmje, a Második kör – amelynek forgatókönyvét Veres Attila írta – bejutott a 45. Cleveland International Film Festival versenyprogramjába, amit amolyan Oscar-előkapuként szokás emlegetni filmes körökben.
Ezek kapcsán beszélgettünk vele a megjelenéseiről, valamint a filmjeiről, illetve arról, hogy miként tud reflektálni a világ alakulására ma a weird irodalom. Veres szerint egyébként
de szó esett arról, hogy mi értelme van írni egy olyan korban, ahol többnyire csak a cikkek címeit olvassák már csak el az emberek, és hogy mennyire lehet ebben őszintének lenni. Ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy
Részletek a friss Helyzetben, hallgassátok!
GRAFIKA: Vitárius Bence / Azonnali
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.