Megjött a RegioJet a magyar piacra. De ki jöjjön még versenyezni a MÁV-val? A késős németek? A villámgyors franciák? Az időutazós románok? Mondd meg te!
Ez itt az Azonnali hét kérdése rovata, ahol minden héten felteszünk egy friss, aktuális kérdést mindenféle vicces és komoly válaszokkal!
Nagy nap 2020. július 31-e a magyar vasút történetében: formálisan véget ért a MÁV 1949 óta tartó monopóliuma a vasúti személyszállításban Magyarországon. A belföldi személyszállítást továbbra is csak az állami cég végezheti majd (a szintén az állam többségi tulajdonában álló magyar-osztrák GYSEV-vel együtt), de
és ezekből a városokból is két-két menetrend szerinti járat érkezik majd hozzánk naponta.
A RegioJet igazi cseh sikersztori, hiszen a korábban csak buszos utaztatással foglalkozó cég miután megtörte a cseh államvasutak monopóliumát, országon belül a saját szakállára indított járatokat Prága, Brno/Brünn és Ostrava között. Mi több: azóta a cseh állam is felismerte a RegioJet hasznosságát, a cég koncessziókat is nyert és közfeladatot is ellát. Hamarosan magától a RegioJet vezetőjétől, Radim Jančurától tudhatjátok meg, mi áll a siker hátterében, ugyanis már ígéretet tett az Azonnalinak egy interjúra!
A RegioJetnek egyébként Magyarországon sem a Bécsbe és Prágába tartó járatai lesznek az elsők, amelyek megjelennek: korábban már írtunk arról, hogy a horvát tengerpartra tartó vonataikra Csornán már ezen a nyáron is felszállhatunk.
Ha valaki nem elégedett a MÁV szolgálatásaival, jogosan követelheti, hogy végre a magyar vasúti piacot is liberalizálják, hátha ezzel a Magyar Államvasutak is versenyképesebbé próbál majd válni. Egyelőre arról nincs szó, hogy a RegioJet a magyar belföldi közlekedésben is megjelenne, de ha ez megtörténne, akár más cégek is versenybe szállhatnának itthon az utasokért.
NYITÓKÉP: miropiro / Wikimedia
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.