+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++

Ez itt egy fizetett hirdetés, egy PR-cikk, jó olvasást hozzá!

  • A felhasználók valamennyi felmerülő igényét tökéletesen kielégítő Ducato 2020-as modellévi kivitele már megrendelhető a Fiat Professional márkakereskedésekben.
     
  • Az európai eladásokban ötödik éve élen járó, tizenkét országban piacvezető, a lakóautó-építők első számú választásának számító Ducato módosított tartalommal és technológiával erősíti meg vezető szerepét, és nyújtja az ügyfeleknek „minden idők legkiválóbb Ducatoját.”
     
  • Újdonságként lépnek színre a takarékosabb és környezetbarátabb Euro 6D erőforrások. A teljesítmény és környezetvédelem szempontjából egyaránt kedvezőbb motorok ECO-csomagja start-stop technológia, intelligens generátor, elektronikusan vezérelt üzemanyag-szivattyú, valamint különleges 'ECO' üzemmód alkalmazásával garantál energia- és üzemanyag-megtakarítást, ezzel nagyban hozzájárulva a teljes fenntartási költség leszorításához.
     
  • Most először rendelhető a fejlett kilencfokozatú automata sebességváltó.
     
  • Elérhetők a legfejlettebb, legújabb generációs infotainment és vezetőtámogató rendszerek.
     
  • Előzetes premieren a Ducato Electric, a Fiat Professional első villanymotoros típusa.
     
  • Innovatív kísérleti projekteken keresztül, a legnagyobb ügyfelek bevonásával fejlesztették ki a Ducato Electric modellt, amely ennek köszönhetően úgy kínál testre szabott megoldásokat a legkülönfélébb szakmai felhasználók számára, hogy sem a teherbírás, sem a teljesítmény terén nem követel kompromisszumot.

 

Bemutatkozik az új 2020-as modellévi Ducato, a Fiat Professional legnépszerűbb típusának evolúciója. A Ducato immár 38 éve biztosít élvonalbeli megoldásokat a legkülönfélébb felhasználási elvárásokra, az áruszállítástól kezdve az összetettebb felépítményekkel járó feladatokig, beleértve a lakóautó-átépítéseket is. A Ducato ötödik éve uralja elvitathatatlanul az európai piacot. Emellett 12 országban vezeti a helyi eladásokat, valamint az abszolút legnagyobb szereplő az európai lakóautó-építő piacon: négy eladott lakóautóból mintegy három Fiat Ducato alapokra készül.

 

Ezek a számok komoly piaci sikerről tanúskodnak, amelynek titka nem más, mint hogy a Ducato a legkülönfélébb szakmai elvárásokra és követelményekre képes teljes körű választ adni. Az ügyfelek a legváltozatosabb szállítási és munkafeladatok elvégzésében számíthatnak a Ducatora és annak sokoldalúságára, az utasszállítástól kezdve a városi áruszállításig, a hűtőkocsiktól a lakóautókig, köszönhetően azoknak a műszaki jellemzőknek (teherbírás, raktér térfogat, tengelyterhelés stb.), amelyek kiemelik azt az elsőkerék-hajtású modellek mezőnyéből, nem is beszélve a piac legváltozatosabb tengelytáv-, hossz- és magasság-változatainak. Az új, 2020-as Ducato friss kihívás előtt áll: minden idők legkiválóbb Ducatojaként kell helyt állnia.

 

Ahhoz, hogy egy ilyen sikeres modellt tökéletesíthessenek, a Fiat Professional mérnökei egy minden eddiginél személyre szabottabb megközelítést alkalmaztak, személyes tapasztalatokon és gyakorlatokon alapuló fejlesztést követve. Mára a teljes motorkínálat teljesíti a 6D emissziós normát; a még takarékosabb, még környezetbarátabb, még nagyobb teljesítményű erőforrások különböző üzemanyag-típusokra támaszkodva óvják a környezetet. Szintén újdonságként jelenik meg a kínálatban az új kilencfokozatú elektronikus sebességváltó. A legújabb generációs nyomatékváltó rendszer a lehető legteljesebb mértékben képes kiaknázni a motor forgatónyomaték-tartalékait.

 

Tömegét tekintve kategóriájának legjobb erőátviteli egysége, ami garantáltan megbízhatóvá és tartóssá teszi, valamint minden helyzetben élvezetes vezethetőséget tesz lehetővé. Ezen túlmenően 2020 során bevezetésre kerül egy tisztán elektromos modellváltozat, amely a Fiat Professional technológiáit alkalmazva a metánüzemű Ducato Natural Power oldalán erősíti a modellcsalád alternatív üzemanyagú kínálatát. Innovatív kísérleti projekteken keresztül, a legnagyobb ügyfelek bevonásával fejlesztik ki a Ducato Electric modellt, amely ennek köszönhetően úgy kínál az igényeknek megfelelő megoldásokat, hogy a felhasználóknak sem a teherbírás, sem a teljesítmény terén nem kell kompromisszumot kötniük. Végül, de nem utolsósorban nincs hiány a legfejlettebb ADAS vezetőtámogató berendezésekben, új generációs infotainment rendszerekben sem.

 

Motorok: teljesítmény, környezetbarát működés, takarékosság

 

A motorválaszték mindig a Fiat Professional Ducato egyik legnagyobb erősségének számított. Az átfogó, széles körű paletta a legkülönfélébb felhasználási területekre kínál különösen nagy teljesítményű, megbízható erőforrásokat. A Ducato kategóriájának egyetlen tagja, amely ipari felhasználásra tervezett dízelmotort kapott: ez tartós és robusztus, ugyanakkor személyautókra jellemző teljesítményt és kényelmet biztosít. A 2020-as modellévi Ducato megőrzi mindazon tulajdonságait, amelyek oly népszerűvé tették az ügyfelek körében, még tovább fejlesztve könnyed vezethetőségét, illetve új teljesítmény-variánsokat vezetve be. Az új paletta összes erőforrása teljesíti az Euro 6D emissziós normát.

 

A MultiJet 2 motorkínálat ipari eredetű 2,3 literes erőforrásai változó geometriájú turbófeltöltő alkalmazásával biztosítanak finomabb vezethetőséget és minden idők legjobb rugalmasságát már a legalacsonyabb fordulatszámoktól kezdve, miközben a valós felhasználás szerinti mérések tanúsága szerint csökkent az üzemanyag-fogyasztás. Elektronikus vezérlésének köszönhetően az új turbófeltöltő képes a motor fordulatszámához, illetve a vezetési stílushoz igazítani áramlástani jellemzőit, és ezzel minden helyzetben optimális feltöltést biztosítani. Ezt a turbinakerék kerülete mentén elhelyezett, mozgatható lapátok alkalmazásával érték el: ezek a kipufogógáz áramlását szabályozva képesek módosítani a sűrítőkerék fordulatszámát és a töltőnyomást. A Ducato új MultiJet 2 dízelmotor-családja hű maradt a Fiat Professional „egy feladat, egy motor” alapelvéhez, így mindig optimális megoldást nyújt az ügyfelek legváltozatosabb elvárásaira.

 

A Ducato belépőmotorja a 120 lóerős 2.3 MulitJet 2 erőforrás, amely legnagyobb teljesítményét 2750/percnél adja le, míg 320 Nm nyomatéki csúcsa 1400/perc fordulatszámon jelentkezik. A motorhoz kézi sebességváltó kapcsolódik; a teljesítmény- és nyomatékértékek körülbelül 10 százalékkal haladják meg a korábbi 2,0 literes erőforrás adatait. A kínálat központi darabja a 140 lóerős (3500/percnél) motor, amelyet sokoldalúvá és rugalmassá tesz mindössze 1400/percnél ébredő 350 Nm maximális forgatónyomatéka (+9% a 130 MultiJet motorhoz képest). A motor kézi sebességváltóval, valamint az új, kifinomult kilencfokozatú automata sebességváltóval egyaránt rendelhető. A 160 lóerős (3500/perc) motor automata sebességváltóval társítva 400 Nm (1500/perc) nyomatékot ad le, környezetbarát üzeméhez kiemelkedő teljesítmény társul.

 

Az erőforrás egyedi főtengelyt alkalmaz túlméretezett csapágyakkal, különleges dugattyúkkal, valamint speciális turbófeltöltővel - mindezek a módosítások jobb teljesítményt és hosszabb élettartamot eredményeznek. A kínálat csúcsán álló 2.3 MultiJet variáns 178 lóerős csúcsteljesítményre képes percenkénti 3500-as fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka kéziváltó esetén 400 Nm, az új kilencfokozatú automata váltóval 450 Nm (+12% az elődmodellhez képest) nyomatékcsúcsot biztosít, ami a kategória legnyomatékosabb motorjává teszi. A motor ideális megoldás az elérhető legnagyobb motorteljesítményt és kiemelkedő menetkomfortot keresők számára, különösen az új automata sebességváltóval társítva.

 

A motorváltozatok között természetesen megtalálható a Natural Power variáns 3000 cm3-es, kizárólag metánról üzemelő erőforrása is. A motor legnagyobb teljesítménye 136 LE 2730/percnél, míg legnagyobb forgatónyomaték 350 Nm 1500/percnél. A motor tökéletesen példázza azt az elhivatottságot és vezető szerepet, amelyet a Fiat Professional ennek az alternatív üzemanyagtípusnak az alkalmazása terén betölt. A Ducato 140 Natural Power alapjaira metánüzemű járművek egész sora épül, a személygépkocsi alapú haszonjárművektől kezdve a Fiorinón át a rövid és hosszú tengelytávú Doblóig.

 

Az új kilencfokozatú automata sebességváltó

 

Az új kilencfokozatú automata sebességváltó könnyed, élvezetes vezethetőséget szavatol, anélkül, hogy kompromisszumot követelne a menetteljesítmények terén. Mindemellett minden helyzetben optimális üzemanyag-fogyasztást biztosít.

 

Tömegét tekintve kategóriájának legjobb erőátviteli egysége, amely optimálisan képes kiaknázni akár a 178 lóerős dízelmotor 450 Nm-es nyomatékát is. Végül, de nem utolsósorban különösen megbízhatóvá és tartóssá teszi a hagyományos tengelykapcsolót helyettesítő nyomatékváltó egység. A Fiat Professional mérnökei úgy fejlesztették ki a kilencfokozatú automata sebességváltóval szerelt, 2020-as modellévi Ducatót, hogy minden egyes ügyfél az adott feladathoz és útvonalhoz optimalizálhassa járműve teljesítményét és üzemanyag-fogyasztását.

 

A felhasználó három különböző üzemmód közül választhat. A Normál állás mellett választható az Öko fokozat, amely finomabb gázreakciókat és egyedi hangolású váltási mintázatot alkalmazva szorítja minél lejjebb az üzemanyag-fogyasztást, míg a Power üzemmód közvetlen gázreakciókkal és sebességváltással biztosít élvezetes vezethetőséget és optimális teljesítőképességet, akár a legkíméletlenebb körülmények között is. A váltó 'D' állásában a vezérlőegység a különböző környezeti paraméterek (sebesség, terhelés, emelkedő) függvényében választja ki és kapcsolja az egyes fokozatokat. Ha gyakran kell sebességet váltani, vagy nem szokványos útviszonyok (pl. meredek lejtő) közepette a vezető az Autostick üzemnek köszönhetően hosszabban tarthatja az alacsonyabb fokozatokat, ami nagyobb teljesítményt eredményez, ugyanakkor nem kell aggódnia a hajtáslánc túlmelegedése miatt. A funkció aktiválásához a sebességváltó karját balra kell húzni, majd hátra és előre tolva kapcsolhatók a fokozatok.

Eco csomag

 

A 2020-as Ducato alapfelszerelésként kínált Eco csomagja a környezet védelmére szolgáló, innovatív technológiák legjavát vonultatja fel. Az Eco csomag része a Start & Stop rendszer, az intelligens generátor, az elektronikus vezérlésű (kisebb energiafelhasználást és fokozott üzemi hatásfokot ígérő) üzemanyag-szivattyú, valamint a fogyasztás csökkentésében a vezetőt támogató ECO kapcsoló. Ez a teljes tulajdonlási költséget javító funkcionalitás fontos erőssége nem csak a Ducato kínálatának, de a Fiat Professional teljes palettájának.

 

Vezetőtámogatás és infotainment

 

A 2020-as modellévi Ducato minden szempontból a valaha létezett legkiválóbb Ducato: erről tanúskodik technológiai tartalma, biztonsági rendszerei, az ADAS technológiák, az online funkcionalitás, valamint a motorvariánsok. Az új modellválaszték minden eddiginél kifinomultabb vezetőtámogató rendszereket vonultat fel, amelyek révén a vezető körkörösen képes ellenőrizni járművét. Konkrétan a következő eszközök állnak rendelkezésre:

 

  • Holttér-figyelő rendszer (BSA), amely a hátsó lökhárítóban elhelyezett radaros érzékelők segítségével azonosítja a visszapillantó tükrök holtterében közeledő, ezért a vezető számára nem látható járműveket.
     
  • Az exkluzív hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCP) rendszer, amely tolatás során radaros érzékelők segítségével észleli az oldalirányból közeledő járműveket. A rendszer képes elkerülni a manőverezés közben előforduló veszélyhelyzeteket.
     
  • Teljes fékvezérlés (FBC), amely az akadályok azonosítása után meghatározza az ütközés kockázatának mértékét, majd riasztja a vezetőt, és automatikus vészfékezéssel közbeavatkozva előzi meg a balesetet.
     
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), amely akár rossz látási viszonyok között is képes megállapítani, ha a jármű elhagyja a forgalmi sávot. Vészhelyzetben azonnali hang- és fényjelzéssel riasztja a vezetőt.
     
  • Forgalmi jelzőtábla felismerés, amely a fedélzeti kamera segítségével észleli az út mellett elhelyezett sebességkorlátozó, illetve előzést tiltó jelzőtáblákat, majd azokat megjeleníti a műszerfali kijelzőn.
     
  • Adaptív távolsági világítás, amely automatikusan szabályozza a távolsági fényt: a rendszer képes észlelni a szemből közeledő járműveket, és ezzel egyszerre mérsékli az elvakítás veszélyét és teremt kedvezőbb látási viszonyokat.
     
  • Eső- és szürkületérzékelő, amely a csapadék intenzitásától függően aktiválja az ablaktörlőket, illetve szabályozza a törlés sebességét. A szürkületérzékelő romló fényviszonyok mellett automatikusan bekapcsolja a tompított világítást.
     
  • Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer (TPMS), amely folyamatosan ellenőrzi az abroncsokban uralkodó nyomást, és a központi kijelzőn figyelmeztet az esetleges nyomáscsökkentésre.

 

Minden komoly felhasználó számára kötelező funkció az alapjárat-emelés, amely a motor alapjárati fordulatszámának megemelésével gondoskodik a fedélzeten található elektromos készülékek táplálásáról. Szintén említést érdemel az új LED-es raktér-megvilágítás. Ezek az új, nagyobb teljesítményű fényforrások a jármű tengelytávjától függően három különböző méretben állnak rendelkezésre, és folyamatos energiatakarékos raktér-megvilágítást szavatolnak, a raktér közepén akár 70, szélein 40 lux megvilágítással.

 

Infotainment rendszer Apple CarPlay integrációval és Android AutoTM kompatibilitással

 

Az év második felétől kezdve kibővül a 2020-as modellévi Ducato modellek fedélzeti infotainment rendszereinek választéka. Már jelenleg is elérhető egy új Mopar® infotainment rendszer: a 7 colos érintőképernyőt, USB csatlakozót és digitális DAB rádióvevőt tartalmazó technológia képes arra, hogy a jármű külső méreteinek, illetve kivitelének megadása után jelezze a vezetőnek azokat az útszakaszokat és átjárókat, amelyek túlságosan keskenyek, illetve nem elég magasak ahhoz, hogy biztonságosan áthaladjon rajtuk a Ducato. Ezt az igazán eredeti és értékes funkciót számos felhasználó mellett a lakóautó-tulajdonosok is nagyra fogják értékelni. Az új rendszer Apple CarPlay integrációt, valamint Android Auto TM kompatibilitást kínál.

 

Az Apple CarPlay révén a vezető a forgalmi helyzetre optimalizált útbaigazításban részesülhet, hívásokat kezdeményezhet és fogadhat, szöveges üzeneteket írhat vagy olvashat, vagy zenét, hangoskönyvet és podcastokat hallgathat, mégpedig úgy, hogy közben mindvégig a vezetésre koncentrálhat. A CarPlay támogatja a Siri hangvezérlést, azt kifejezetten autóvezetés közbeni használatra optimalizálták. A rendszer az Android Auto™-val is kompatibilis, így a felhasználó menet közben is folyamatosan élvezheti az Android szolgáltatásait: a rendszer a jármű központi kijelzőjére „vetíti ki” a telefon alkalmazásait és szolgáltatásait. Mindez menet közben lehetővé teszi az információk kényelmes és biztonságos elérhetőségét. A vezető a Google Maps™ segítségével juthat útba igazításhoz, valamint könnyedén hozzáférhet a telefonján tárolt zenéhez, multimédiás tartalmakhoz, vagy kedvenc üzenetküldő alkalmazásaihoz. Az Android Auto kompatibilitásról részletesen tájékozódhat ezen a címen (Az Android Auto, a Google Play és a Google Maps a Google LLC. bejegyzett védjegyei. Az Apple CarPlay az Apple Inc. bejegyzett védjegye.)

 

Élvezetes, személyautós stílus

 

A 2020-as Ducato stílusának alapját az az élvonalbeli „személyautós formaterv” adja, amely a vérbeli haszonjármű koncepciójával társítva a dinamizmus, a biztonság, a minőség és a tartósság érzését sugallja. Ezekből adódóan a Fiat Professional új modellje azt a „funkcionalitáshoz kötött dizájn” koncepciót bontja ki még teljesebben, amely 1981 óta jellemzi a modellcsaládot. A 2020-as modellévi Ducato olyan, modern gépkocsi, amely karakteres és meghatározó képviselője a haszonjárművek piacának, és amely nem csak megőrizte, de meg is erősítette karizmatikus személyiségét. A típus legfontosabb formajegye a jól elhatárolt felső és alsó részre tagolódó karosszéria.

 

Ez az elválasztás mostantól nem annyira geometrikus, mint inkább dinamikus jelleget ölt, köszönhetően egy új dimenzionális megközelítésnek. Az orrészt kihangsúlyozzák az A-oszlopok, amelyeket az erőtől duzzadó hűtőmaszk köt össze; a rácsozat a fényszórók vonalában az orr teljes szélességében végighúzódik. A 2020-as modellévi Ducato orrának jellegzetessége a titánszínű hűtőmaszk, valamint a fényszórók zongoralakk kontúrja, ami modernebbé teszi ezt az ikonikus, azonnal felismerhető stíluselemet. A megoldás erővel és határozottsággal tölti meg a jármű megjelenését, ugyanakkor elsődleges célja a bent ülők védelme, akárcsak annak a spártai sisaknak, amelyről mintázták. A jármű sérülésnek leginkább kitett elemeit a lökhárító és a motorházfedél izmos felépítésének kiterjesztésével óvják meg, így mérsékelve a helyreállítás költségeit.

 

A 2020-as Ducato Electric: fejlettebb technológia, takarékosabb üzem, fokozott érték

 

Az új Ducato megújulása során sikeresen múlta felül önmagát, tovább haladva az evolúciónak azon az útján, amelyre csaknem negyven évvel ezelőtt lépett. Kiemelkedő teljesítmény és környezetbarát üzem, elsődleges célként kezelt, alacsony tulajdonlási költségek, a felhasználói feladatok eltérő igényeihez való, minél tökéletesebb alkalmazkodás. A kategória leggazdagabb modellválasztékú típusa, kifinomult és összetéveszthetetlen stílussal, élvonalbeli technológiákkal.

 

Ám ha mindez nem lenne elég: az idei évtől előrendelhető a tisztán elektromos hajtású modellverzió, amelynek érkezését a Fiat Professional legfontosabb ügyfeleivel folytatott kísérleti projektek készítették elő, kölcsönös kísérletek sorozatával a lehető legpontosabban meghatározva az egyes konkrét elvárásokat. A Ducato a Fiat Professional kínálatának első tisztán elektromos modelljeként lép majd színre; a járművet az FCA csoport legmagasabb szintű minőségi elvárásaival összhangban tervezték és fejlesztették.

 

A Fiat Professional technológiai szakértelmét megosztva hozta létre legkeresettebb típusának tisztán elektromos hajtású verzióját, amely - akárcsak a modellcsalád többi tagja - testre szabott öltönyként igazodik a felhasználók minden szükségletéhez, az innováció, a környezetvédelem és a teljesítmény zászlaja alatt, összhangban a Ducato „fejlettebb technológia, takarékosabb üzem, fokozott érték” koncepciójához, ezzel minden idők legkiválóbb Ducatoját kínálva az ügyfeleknek.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Kövér László szerint az európai integráció tulajdonképpen olyan, mint a nácizmus, a sztálinizmus, és az amerikai imperializmus.

Behrouz Boochani korábban úgy nyert ausztrál irodalmi díjat, hogy egy ausztrál menekülttáborban tartották őrizetben, most Új-Zélandtól kapott ideiglenes vízumot.

Thierry Breton és Adina Vălean is átment a meghallgatáson, csak a magyar biztosjelölt fog kapni még plusz kérdéseket.

A magyar jelölt jó teljesítményt nyújtott, de nem tudta elhitetni, hogy biztosként le tudna szakadni az Orbán-kormányról.

Csak azért, hogy aztán pár hét múlva ki is lépjenek – már ha tényleg kilépnek. Von der Leyennek főhet a feje, ki tudja, mikor lép hivatalba a már most is késő új Európai Bizottság.

Bedőlni látszik a Le Pen-ellenes fal: egyre több baloldali szavazó választaná egy második fordulóban a szélsőjobboldali politikust a jelenlegi elnök ellenében. Te hogy döntenél?

A hét kérdése

„Támogasson téged a Momentum!” – hangozhatna a mondat azoktól, akiken megpróbáltak segíteni Fekete-Győrék az elmúlt napokban.

Azért ide elnéznénk

Jobbnál jobb európai filmeket vetítenek november 13-15. között, ráadásul még jegyet is lehet nyerni!

És mindegyiktől lehet kóstolni! Ráadásul Budapesten! És még finomak is a borok. Nov. 23.

Eljött a te időd! Ugyanis a szocialista párt szervezésében megnézhető Az ifjú Karl Marx című film november 14-én.

Fantasztikusirodalmi találkozó november 30-án!

Jávor Benedekkel, Stumpf Andrással és Bajomi-Lázár Péterrel december 12-ig.

Ezt is szerettétek

Miért nézik le egymást az értelmiségiek és a melósok? Három pályakezdő: egy büszke gázszerelő, egy egyetemista és egy self made man mondja el.

Romániának is valamiről illene szólnia. Most arról szól, hogy nagy, és még nagyobb akar lenni. Így nehéz lesz bármiféle autonómia, mert az nem mennyiségi, hanem inkább minőségi cél. Véleménycikk!

Az EU leendő éléskamrája lehetne a zöldségek tömegét termelő Észak-Macedónia, aminek az új nevét a lakói nagy része rühelli, de elviselik az olyannyira vágyott EU-tagság áraként. De lesz-e ebből valami?

Eddig is csak egy-két helyen szabadott videózni a parlamentben, de mostantól még kevesebb helyen lehet, és még hangfelvételt készíteni se szabad szinte sehol a Házban.

Twitter megosztás Google+ megosztás