Az év elején a Fidesz-KDNP támogatottsága kitartott az április 3-i választásokig, majd a „győzteshez húzás” is eredményezhette, hogy május elején kiemelkedően magas volt a kormányzó párt bázisa. A tavaszi hónapokban a fogyasztói várakozásokban viszont látványos hullámzás volt megfigyelhető: márciusban csökkenés, áprilisban jelentős emelkedés, májusban nagyobb mértékű romlás volt a tendencia a fogyasztói bizalmi index esetében. A saját jövőbeli megtakarítási képesség megítélése a februári mindenkori rekord után három hónap alatt fokozatosan romlott. A 21 Kutatóközpont elemzése.
Aki tenni szeretne a túlfogyasztás ellen, annak a Tudatos Vásárlók Egyesülete összerakott 12 pontot, ami segíthet.
A vidéki embernek nagyon helyesen tartást ad, ha a saját sonkáját, saját hurkáját kínálhatja. A városinak is adhatna, ha hozzáférne annyi térhez és időhöz, ami a nagyvárosokban a járvány megjelenése óta méginkább hiánycikké vált.
A Media Marktnál az olyan termékek forgalma is kilőtt, amelyek már az olyan szolgáltatásokat hivatottak pótolni, mint a fodrász.