Az Apple kütyüire hajazó szexi termékek megjelenésével megnyílt az út a jófej, ártalomcsökkentésre irányuló kommunikáció előtt. Ha közelebbről megnézzük, akkor kiderül: ezek továbbra is ugyanazok a cégek, amik szegény országokat fenyegetnek államcsőddel.
Az amerikai Juul e-cigaretta gyártója egy kétszáz oldalas tudományos folyóiratot szponzorált, hogy abban kikutassák, hogy le lehet leszokni a hagyományos cigiről a termékeikkel. Idehaza a magyar média oroszlánrészét elárasztották a Philip Morris „reklámcélokat nem szolgáló” PR-cikkei. Dohánytermékeket lassan húsz éve tilos itthon hirdetni, de a cégek így is évente százmilliókat költenek reklámra.
Ha zavarnak a zacskók és a szívószálak, itt az ideje, hogy zavarjanak a cigarettaszűrők is. Ugyanis évente körülbelül hat billió (!) cigaretta készül a világon, ezek több mint 90 százaléka tartalmaz műanyagból készült szűrőt.
Akár 11 évvel is rövidebb ideig élhetnek az emberek India egyes részein a levegő szennyezettsége miatt egy friss tanulmány szerint.