Magyarországot végleg elkapta a vásárlási láz, és még nem látni a végét

Szerző: Fekő Ádám
2019.11.13. 11:58

A piacvezető online bolt statisztikái elképesztően sokat javulnak évről évre, de nagyon úgy tűnik, hogy még mindig van hova nőni, ha black friday-ről van szó.

Magyarországot végleg elkapta a vásárlási láz, és még nem látni a végét

Hogy az online vásárlás mennyire megváltoztatott mindent körülöttünk, arra nagyon jó példa a black friday kifejezés létezése Magyarországon: Ameddig nem is olyan régen még maximum a külföldi sajtóban értesülhettünk róla, hogy létezik egy nap a hülye angoloknál, amikor agyonverik egymást a boltban egy robotgépért,

addig ma már meglepően sok ember tényleg előre készül arra, hogy nagyon olcsón jusson hozzá az általa kinézett bármihez az interneten.

Az itthon piacvezetőnek számító eMAG sajtótájékoztatót is tartott a jövő hét pénteki pénzszórás előtt: a cég státuszát jól jellemzi, hogy még az is belefér nekik, hogy a közvetlen riválisaik ezen a héten tartják a black fridayt. Súlyos statisztikák következnek az online vásárlásra szakosodott cégtől:

+ A felméréseik szerint az emberek 90 százaléka tudja, mi az a black friday, és 30 százalékuk tervezi, hogy vásárolni fog valamit.

+ 2014 óta van náluk black friday. Akkor 1,6 milliárd forintnyi eladásuk volt, ez tavalyra 6,8 milliárd lett, és erre az évre tíz százalékos növekedéssel kalkulálnak.

+ Tavaly nagyjából 650 ezer leértékelt terméket adtak el.

+ November 22-én 1,8 millió egyéni látogatóra számítanak az oldalon, csak tavalyhoz képest hárommillió eurót költöttek szerverfejlesztésre. Ez huszonhétszer töltené meg a Puskás Ferenc Arénát.

Azért mégis az a legérdekesebb, hogy ezen az egészen mennyit bukik a cég ahhoz képest, amennyit normál esetben kaszálna hasonló eladásokkal? Bár számokat nem kaptunk, az talán nem véletlen, hogy tíz hónapig készülnek erre az egyetlen napra, és az akcióban részvevő partnerekkel együtt dolgozhatnak az árakon, amikkel kapcsolatban „minden be van tervezve”. Ezt akár lefordíthatjuk úgy is, hogy nem bukik rajta különösképpen senki. 

Ha valaki azt hinné, ez a novemberi vásároltatás legfelső polca, téved: egy ideje lehet tudni, hogy az eMAG összeolvad az online vásárlások piacán eddig második Extreme Digitallal, amivel jó eséllyel létrejön a hasonló szolgáltatások szörnyetege Magyarországon: a fúzió után nem csak meg akarják tartani a 600 dolgozót, hanem pár év alatt a sokszorosára növelni, amiről mi továbbra is csak arra tudunk következtetni, hogy a black friday-mániának még a mostani iszonyatos számok sem a csúcsát jelentik.

FOTÓ: Pixabay

Fekő Ádám
Fekő Ádám Az Azonnali újságírója

Hétközben újságíró, hétvégén boldog ember. Akár ugyanabban a mondatban is szívesen okoskodik a magyar futball izgalmairól és a populizmus veszélyeiről, emellett nagyon szereti a szovjet jellegű épületeket.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek