+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szakács András
2019. október 6. vasárnap, 15:25
A politikai kommunikációban a papagájkommandózás ugyan hatékony, de jobban jártak volna, ha prostituáltakkal levideózott Borkai esetében nem erőltetik a családapa-szlogent.

Ez itt egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi az Azonnali álláspontját, de itt van, mert szeretjük a jól érvelő és érdekes szövegeket. Ha vitáznál vele, vagy küldenél egyet te is, csak bátran!

 

A Borkai-botrány jól bemutatja azt a szinte kezelhetetlen problémát, ami miatt

 

csak idő kérdése volt egy erkölcsi alapú lejárató kampány egy fideszes politikus ellen, aki keresztény-konzervatív értékeket helyez a kampánya középpontjába.

 

A Fidesz 2010 óta folyamatosan túlnyeri magát, és a politikai kommunikációs kapacitásai nem tudnak lépést tartani a párt órási méretével. A Borkai Zsolt múltjában rejlő kockázatokat hibásan mérték fel, és olyan szlogent választottak neki (Családapa. Olimpikon. Polgármester.), amit a múltjában lévő sötét foltok miatt ellene lehet fordítani.

 

A mostani Borkai-botrány az értékeket – mint például a család – közvetítő polgármesteri kampánya miatt elsősorban erkölcsi válság. Ebből a nézőpontból kell most ezzel megküzdenie a Fidesznek. Borkai Zsolt ugyanis a kampányában a Fidesz általános értékeit közvetítette, szorosan rácsatlakozott a központi üzenetre és narratívára. Ezzel viszont azt a kockázatot is felvállalta a jelölt és a Fidesz is, hogy a viszony kétoldalúvá válik. A párt a népszerűségével képes hatni, emelni a jelölt népszerűségét, de a jelölt is képes hatni a párt megítélésére, és személyével hiteltelenítheti a párt által vallott értékeket.

 

Ha Fideszben tudtak Borkai Zsolt adriai utazásairól és szexpartijairól, akkor szakmai hiba volt a párt legmeghatározóbb és legfontosabb pozitív üzenetét, a családot a plakátjára írni.

 

Ezzel egy olyan fegyvert adtak az ellenfelek kezébe, amit csak rajtuk múlik, hogy elsütnek-e. De miért következhetett be ekkora hiba?

 

A 2010 óta tartó győzelmek miatt felduzzadt fideszes politikai garnitúrát, a több száz, akár ezernyi képviselőt hol helyi, hol országos szinten lehetetlen az egyéni kockázatokhoz igazított kommunikációs tervekkel és tanácsokkal ellátni. A Fidesz ezt is, ahogy az államigazgatásban is oly sok kérdést, a központosítással próbálja meg kezelni – a nemzetközi és hazai példák alapján egyébkén helyesen.

 

A politikai kommunikációban ugyanis

 

a papagájkommandózás a hatékony, minden megszólaló ugyanazt az üzenetet kell, hogy sulykolja. Csak nem mindenkinek kell megszólalni egy adott kérdésben,

 

és nem mindenkinek kell ugyanazokat az értékeket közvetítenie. 

 

A politikai kommunikációs kihívás és szakmai teljesítmény pont abban van, hogy megtalálják azokat a személyeket, akik az adott témában hitelesek, és az adott értéket hitelesen tudják képviselni, majd kizárni azokat a megszólalók közül, akik pedig erre nem alkalmasak. Ezért Borkai Zsolt botránya is előre tompítható lett volna azzal, ha a központi kampánystáb meghatározza, mi az amivel semmiképpen se kampányoljon, tudván, hogy a jelölt kockázatos, illetve támadható, és így a keresztény-konzervatív értékeket közvetítő központi üzenetek visszaüthetnek a kampányban.

 

Olvass még többet Szakács Andrástól az Azonnalin!

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Trianon következménye a vízfejűség és az együttélés kultúrájának elvesztése is, azt pedig el kell felejteni, hogy „mindent vissza”. Videó.

Eddig a nyilvánosság előtt nem ismert momentumosok jelentkeztek Fekete-Győr András helyére, de még nagyobb a verseny az elnökségi helyekért.

Hamarosan nyithatnak a fürdők, múzeumok, színházak, és ha minden jól megy, két hét múlva már személyesen is kérdezhetnek az újságírók kormányinfón. A részletek!

Ezt azután mondta nekünk, hogy erdélyi magyar extremizmusról és az erőszak veszélyéről értekezett hosszasan.

Ungváry Krisztián segédletétől kezdve az Ismerős arcokén át a legkülönfélébb módon várhatunk megemlékezést. Mutatjuk, mit!

A filmcsatornák hétvégi délutánjainak egyik legstabilabb szereplője szinte semmit nem vesztett minőségéből.

A svéd fővirológus bírálta országa járványügyi kezelését, noha maga találta ki a különutat. Most elismerte: túl sokakat vesztettek el.

A hét kérdése

Egy etnikailag sokszínűbb Nagy-Magyarországban a politikai térkép is egészen más lenne, mint most. Hogy mennyire, arról csináltunk egy szavazást!

Azért ide elnéznénk

Még ha online is, de június 5. és 6. között a Rosalia borfesztivál keretében lesznek élő interjúk borászokkal, művészekkel és a gasztronómia képviselőivel.

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

DrMáriás festményeit Győrfi Pálról, a nyugalomhipnózis nagymesteréről, vagy Müller Cecíliáról, Baby Yoda megmentőjéről június 6-tól nézheted meg Szentendrén.

Mi fog történni az albérletpiaccal a koronavírus-járvány miatt kibontakozó gazdasági válság hatására? Június 9.

Ipari stílusű bútorok, munkavédelmi plakátok és sok más június 13-án.

Ezt is szerettétek

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás