A balkáni útvonalakhoz hasonló mintára benne lenne a magyar fapados légitársaság az erdélyi-székelyföldi vonal erősítésében, bár Gulyás Gergely a kormányinfón azt állította, hogy ettől a cég eddig elzárkózott.
A Wizz Air válasza alapján vagy Gulyás Gergely kancelláriaminiszter nem mondott teljesen igazat a légitársaságról, vagy a magyar fapados gondolta meg magát nagyon gyorsan az Erdélyre és Székelyföldre indított napi járatokkal kapcsolatban: Gulyás a kormányinfóra hosszú idő után bejutó Magyar Hangnak azt állította, a magyar állam már régóta kérleli a Wizzt ezek indítására akár anyagi támogatásért is cserébe, a cég viszont eddig mindig elzárkózott ettől.
A Wizz most az Azonnalinak írt válaszában azt állítja, szó sincs elzárkózásról: „Légitársaságunk kész megvizsgálni a lehetőséget, hogy a magyar kormány számára fontos útvonalakon további járatokat indítson.
– dobta vissza az államnak a labdát Laky Zoltán, a Wizz Air PR-tanácsadója.
Amúgy jelenleg is a magyar társaság az egyetlen, ami közvetlenül repül Erdélybe Budapestről, ez hetente két marosvásárhelyi járatot takar, ezeket piaci alapon biztosítják, szemben például a balkáni útvonalakkal, ahova közszolgáltatási szerződés keretében indítanak repülőket.
Egy ideje már szó van a Budapest-Kolozsvár közvetlen járat visszaállításáról is, de eddig csak annyit tudni, hogy a kolozsvári reptér nyitott lenne rá. A Wizz Air korábban a marosvásárhelyi reptér felújítása miatt repült Budapestről Kolozsvárra: amint elkészült Székelyföld fővárosának reptere, visszaköltöztette a járatot Marosvásárhelyre.
A Budapest és az erdélyi célpontok közötti járatok indításáról szóló kérdéseinket elküldtük a Magyarországon érdekelt többi fapados légitársaságnak is, de ők nem válaszoltak még.
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.