+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Fekő Ádám
2019. április 23. kedd, 18:27
A balkáni útvonalakhoz hasonló mintára benne lenne a magyar fapados légitársaság az erdélyi-székelyföldi vonal erősítésében, bár Gulyás Gergely a kormányinfón azt állította, hogy ettől a cég eddig elzárkózott.

A Wizz Air válasza alapján vagy Gulyás Gergely kancelláriaminiszter nem mondott teljesen igazat a légitársaságról, vagy a magyar fapados gondolta meg magát nagyon gyorsan az Erdélyre és Székelyföldre indított napi járatokkal kapcsolatban: Gulyás a kormányinfóra hosszú idő után bejutó Magyar Hangnak azt állította, a magyar állam már régóta kérleli a Wizzt ezek indítására akár anyagi támogatásért is cserébe, a cég viszont eddig mindig elzárkózott ettől.

 

A Wizz most az Azonnalinak írt válaszában azt állítja, szó sincs elzárkózásról: „Légitársaságunk kész megvizsgálni a lehetőséget, hogy a magyar kormány számára fontos útvonalakon további járatokat indítson.

 

Amennyiben a magyar kormány közbeszerzési eljárást írna ki, úgy légitársaságunk mérlegelni fogja a pályázaton való indulást”

 

– dobta vissza az államnak a labdát Laky Zoltán, a Wizz Air PR-tanácsadója. 

 

Amúgy jelenleg is a magyar társaság az egyetlen, ami közvetlenül repül Erdélybe Budapestről, ez hetente két marosvásárhelyi járatot takar, ezeket piaci alapon biztosítják, szemben például a balkáni útvonalakkal, ahova közszolgáltatási szerződés keretében indítanak repülőket.

 

Egy ideje már szó van a Budapest-Kolozsvár közvetlen járat visszaállításáról is, de eddig csak annyit tudni, hogy a kolozsvári reptér nyitott lenne rá. A Wizz Air korábban a marosvásárhelyi reptér felújítása miatt repült Budapestről Kolozsvárra: amint elkészült Székelyföld fővárosának reptere, visszaköltöztette a járatot Marosvásárhelyre.

 

A Budapest és az erdélyi célpontok közötti járatok indításáról szóló kérdéseinket elküldtük a Magyarországon érdekelt többi fapados légitársaságnak is, de ők nem válaszoltak még.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Nem sikerült újráznia Kárpátalján a magyar jelöltnek az ukrán választásokon, de egy másik körzetben még akár születhet is magyar győzelem.

A csehországi Zlínt a szlovákiai Zsolnaként tüntették fel a négysávosra bővülő M15-ös autóúton, így rossz országot és kilométerszámot is írtak hozzá.

Kiderült: a német Zöldek szavazói használják legtöbbször a repülőgépet. Igaz, ő nekik is a legnagyobb a bűntudatuk emiatt.

A cseh Polgári Demokrata Párt vezetője hozná össze az ellenzéket, de a kalózok kimaradnának az összefogásból.

Közleményt adtak ki a mesterségesen eltüntetett, sokszor átnevelő táborba
küldött ujgur kisebbségről.

A hét kérdése

Föld alá vinnék a HÉV-et, de már idéntől 5-ös metrónak hívnák. Ilyen alapon bármi lehetne a hatos metró: mi legyen az?

Azért ide elnéznénk

A Művészetek Völgye legizgalmasabb borai július 19-28. között, esténként.

Az új-zélandi fiatalokból álló Alien Weaponry július 24-én a Dürerben meg is mutatja, hogy mennyire. Vendég: Cryptodira.

Hogyan érintette a Strache által felvásárolni akart Kronen Zeitungot az Ibiza-gate? Erről lesz szó. Bécs, július 25.

Tanúság? Cinkosság? Kortárs művészek fejtik meg a pannonhalmi főapátság galériájában. Egész nyáron!

Ezt is szerettétek

Hogyan sikerülhetett véget vetni csúcsoligarcha hatalmának, és mi vár most Európa legszegényebb országára? Mizsei Kálmán leírta!

Különböző nemzetiségű és párthovatartozású EP-képviselők mondták el az Azonnalinak, hogyan érintette őket a csúcsjelölti rendszer meghekkelése. Videó!

Akihez több botrány fűződik, mint önálló gondolat. A hétgyerekes családanya az egyik legsikertelenebb politikus: igaz, ahányszor megbukott, azt mindig felfelé tette.

Van mit ünnepelni az előválasztás után. Videó!

Twitter megosztás Google+ megosztás