+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2018. szeptember 5. szerda, 06:44
Szeptember 16-án indul az utolsó közvetlen Wizz Air-járat Budapest és Kolozsvár között. A magyar diszkont légitársaság ezután a felújításon átesett marosvásárhelyi repülőtérre irányítja gépeit. A székelyföldi magyarok ennek örülhetnek, de senki más nem.

Örülhetnek a székelyföldiek, ezentúl egyszerűbben utazhatnak Budapestről Románia magyar lakta településeire a Wizz Air döntésének köszönhetően. A magyar diszkont légitársaság ugyanis szeptember 16-a után nem indít közvetlen járatot a magyar főváros és Kolozsvár között, helyette a Wizz Air gépei szeptember 20-tól a Székelyföld szívéhez jóval közelebb fekvő Marosvásárhelyen fognak landolni.

 

A légitársaság döntése nem meglepő tekintve, hogy

 

a kolozsvári terjeszkedés kényszerű lépés volt csupán a marosvásárhelyi Transilvania Nemzetközi Repülőtér kifutópályájának felújítása miatt.

 

Még 2016 őszén derült ki, hogy a marosvásárhelyi repülőtér kifutópályája nem tudja fogadni a közepes utasszállítókat, teherbírása csak harminc tonna. A probléma orvoslásaképpen a pályát át kellett építeni. Ám az élet addig sem állhatott meg, így a Wizz Air Kolozsvárra helyezte át a járatait. Bár a kivitelezés csúszott, a Transilvania Nemzetközi Repülőteret idén június végén átadták, és az utasszállítás is újraindult. A munkálatok befejeztével pedig logikus, hogy a Wizz Air is visszatérjen járataival Marosvásárhelyre.

 

Ez viszont rossz hír azoknak, akik olyan kényelmesen akarnak utazni Budapest és Kolozsvár között, mint azt tehették az elmúlt másfél évben. A Wizz Air ugyanis közvetlen járatot tartott fenn a két város között, méghozzá igencsak jó áron.

 

Ha csupán kézipoggyászt vitt az ember, mindössze 7190 forint terhe mellett egy óra alatt juthatott el Budapestről Kolozsvárra.

 

Ugyanezen feltételek mellett a Tarom román állami légi vállalattal alsó hangon is – a bukaresti átszállás miatt – majd négy óra alatt és 35 600 forintért utazhatunk szeptember 16-a után.

 

Ha pedig busszal utazna valaki, annak érdemes tudnia, hogy a FlixBus közvetlen távolsági buszos összeköttetést biztosít Erdély és Magyarország fővárosai között. Mint azt a cég az Azonnalinak elmondta, jelenleg nappal és éjjel közlekedő közvetlen járat is foglalható a két város viszonylatában, a menetidő megközelítőleg 8 óra, a csomagszabályok lazábbak, mint a repülő esetében, a jegyárak 4990 forinttól kezdődnek. Ha pedig mégis közbejönne valami, jó hír, hogy a jegyek az indulás előtti 15-ik percig átfoglalhatók.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Olyan jelenés történt, ami azt bizonyítja, mekkora ereje van a kimondott szavaknak még tizenkét évvel később is.

Ezt még nem a szerdai blokádért, hanem a hétfői sípolásért kapták.

A már 82 éves olasz exminiszterelnök emellett megkérte Matteo Salvinit: szálljon ki a jelenlegi kormánykoalícióból, és szövetkezzen inkább vele.

Boris Johnson? Jacob-Rees Mogg? Valaki más? May megnyerte az ellene indított bizalmatlansági szavazást, de távolról sem biztos a pozíciója.

Trump lefújta az évtizedes hagyományokra visszatekintő karácsonyi újságírói bulit, az ok az elnök a médiával ápolt viharos viszonya lehet.

A hét kérdése

Tüntetés, parlamenti obstrukció, füttykoncert, kivonulás: ez már mind megvolt, itt az ideje a csínytevésnek! De hogyan?

Azért ide elnéznénk

A budapesti Bem moziban látható az épp 30 éves klasszikus.

Sorrentino két korábbi klasszikusa mellett premier előtt megnézheted a Berlusconi-filmet is. Dec.14-16.

December 17-én a főszerepben: Ady karácsonyi versei és Kosztolányi eddig nem
ismert szövegei.

Kömlődi Ferenc és Tamás Veronika vezet be a látszat-ellentétek világába december 19-én a Múzeum körúton!

A híres osztrák zeneszerző Holdbéli világ című vígoperáját hallhatják a nézők december 20-án a Festetics Palotában.

Ezt is szerettétek

A szélsőjobboldali befolyás azonban töretlen a párton belül.

A zöldpolitikus Karácsony Gergely miért épp az olcsóbb autózásért tüntetők mellett állt ki a sárga mellénnyel?

Nem az a kérdés, hogy jöjjön-e a vasút privatizációja, hanem az, hogy mikor.

Twitter megosztás Google+ megosztás