+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Szerző: Pintér Bence
2019. március 2. szombat, 18:37
Tükörtojás? Olasz civilszervezet? Többek között ezeket is bele lehet látni a logóba, amit a magyar boroknak csináltatott a Magyar Turisztikai Ügynökség, de a szakmabeliek nem elégedettek, már azt is megkérdőjelezik, hogy kell-e egyáltalán közös logó az egyébként régiónként teljesen különböző magyar boroknak. Az ügyről Kardos Gábor borászt, filozófust kérdeztük.

A Kreatívon lehetett olvasni róla pénteken, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség által új logót kapott a magyar bor, mármint a magyar bor úgy általában – mint termék, jelenség. Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője szerint ez régi igény volt a szakma részéről, az új arculat pedig a közlemény szerint képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját.

 

A képünkön is látható logó és szlogen mellett van még egy szlogen, ez úgy hangzik, hogy „Magyar Bor = Magyar Borász”.

 

Ez arra utal, hogy az új marketingstratégiában kiemelt helyen szerepelnek a bor készítői: ez az MTÜ szerint egyedülálló a világon.

 

Az új logó és az egész koncepció azonban nem aratott osztatlan sikert a szakmában: Kardos Gábor borász, filozófus, az Azonnali gyakori vendégszerzője például nem ért egyet vele. Kérdésünkre ki is fejtette, hogy a nagyobb borországoknak nincs ilyen közös logója, és az irány sem az igazi.

 

„Be kéne végre látni, hogy

 

nincs olyan termék, hogy Magyar Bor, ahogy szerencsére magyar táj és magyar konyha sincs, mert egészen más a Mátra, az Alföld vagy a Balaton.

 

Borban is. Csak asztaliban, a legolcsóbb tömegterméknél tűnik el a régiós különbség. erre a szintre pozícionálunk mindent, amit országlogóval viszünk a világba!” – írta az Azonnali kérdésére Kardos. Így folytatta: „Mi a közös egy somlói juhfarkban, egy szekszárdi Fuchsliban, egy egri bikavérben, egy boglári pezsgőben, egy tokaji aszúban és egy BalatonBorban? Gyakorlatilag semmi.”

 

Az országmárka helyett a régiós branding lenne a helyes út a borász szerint, aki azt mondja, hogy ez nem vélemény, hanem tény.

 

Esetleg a régiós márkák felépítésének koherens rendszerré szervezésére lenne érdemes létrahozni egy központi ügynökséget. Nem huszonvalahány borvidékre van például szükség, hanem 5-6 nagyobb borrégióra, amit egy japán üzletember is seperc alatt átlát.

 

Kardos szerint egyébként maga a logó nem lenne rossz, ha lenne bármi értelme az egésznek; bár jobban megnézve lehet, hogy azt gondolná, hogy egy olasz civilszervezet logóját látja: ezekkel a színekkel világszinten ez egy olasz logónak tűnik. A lényeg az, hogy a borász úgy gondolja: egy ilyen logónak, ha már van, nem a magyarokhoz kéne szólnia, hanem kívülről kéne látnunk magunkat, hogy jó legyen.

 

Téged mire emlékeztet a Magyar Bor új logója?

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Meg sem jelentek annak a szerzőnek a könyvei, aki a KSH közben eltűnt adatai szerint a legnagyobb példányszámban jelent meg Magyarországon.

Salvini előrehozott választást akart, de az Öt Csillag most azon ügyködik, hogy a baloldallal összefogva alakítson kormányt.

Magyarország a V4-ek közül a legszemetesebb, de még így is jobban állunk, mint az átlag.

Az Azonnali úgy tudja: a Márki-Zay Péter mozgalmát erősítő Lukácsi Katalin még csak egyéni választókerületben sem fog indulni Szolnokon.

Egy új felmérés szerint az Egyesült Királyságban élő kelet-európai származású diákok többsége bizonytalanságot érez a brexit miatt.

A hét kérdése

Miből néznéd ki, hogy valójában nem is létezik? Vagy mi az, amiről kifejezetten szeretnéd, hogy ne létezzen? Szavazz, és kiderül, mekkora a klubod!

Azért ide elnéznénk

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Beszéddel is készül. Augusztus 24-én, a pesti Jelen bisztróban.

Dumbledore wouldn't let this happen. Augusztus 31-én délután, Budapesten.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás