+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Pintér Bence
2019. március 2. szombat, 18:37
Tükörtojás? Olasz civilszervezet? Többek között ezeket is bele lehet látni a logóba, amit a magyar boroknak csináltatott a Magyar Turisztikai Ügynökség, de a szakmabeliek nem elégedettek, már azt is megkérdőjelezik, hogy kell-e egyáltalán közös logó az egyébként régiónként teljesen különböző magyar boroknak. Az ügyről Kardos Gábor borászt, filozófust kérdeztük.

A Kreatívon lehetett olvasni róla pénteken, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség által új logót kapott a magyar bor, mármint a magyar bor úgy általában – mint termék, jelenség. Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője szerint ez régi igény volt a szakma részéről, az új arculat pedig a közlemény szerint képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját.

 

A képünkön is látható logó és szlogen mellett van még egy szlogen, ez úgy hangzik, hogy „Magyar Bor = Magyar Borász”.

 

Ez arra utal, hogy az új marketingstratégiában kiemelt helyen szerepelnek a bor készítői: ez az MTÜ szerint egyedülálló a világon.

 

Az új logó és az egész koncepció azonban nem aratott osztatlan sikert a szakmában: Kardos Gábor borász, filozófus, az Azonnali gyakori vendégszerzője például nem ért egyet vele. Kérdésünkre ki is fejtette, hogy a nagyobb borországoknak nincs ilyen közös logója, és az irány sem az igazi.

 

„Be kéne végre látni, hogy

 

nincs olyan termék, hogy Magyar Bor, ahogy szerencsére magyar táj és magyar konyha sincs, mert egészen más a Mátra, az Alföld vagy a Balaton.

 

Borban is. Csak asztaliban, a legolcsóbb tömegterméknél tűnik el a régiós különbség. erre a szintre pozícionálunk mindent, amit országlogóval viszünk a világba!” – írta az Azonnali kérdésére Kardos. Így folytatta: „Mi a közös egy somlói juhfarkban, egy szekszárdi Fuchsliban, egy egri bikavérben, egy boglári pezsgőben, egy tokaji aszúban és egy BalatonBorban? Gyakorlatilag semmi.”

 

Az országmárka helyett a régiós branding lenne a helyes út a borász szerint, aki azt mondja, hogy ez nem vélemény, hanem tény.

 

Esetleg a régiós márkák felépítésének koherens rendszerré szervezésére lenne érdemes létrahozni egy központi ügynökséget. Nem huszonvalahány borvidékre van például szükség, hanem 5-6 nagyobb borrégióra, amit egy japán üzletember is seperc alatt átlát.

 

Kardos szerint egyébként maga a logó nem lenne rossz, ha lenne bármi értelme az egésznek; bár jobban megnézve lehet, hogy azt gondolná, hogy egy olasz civilszervezet logóját látja: ezekkel a színekkel világszinten ez egy olasz logónak tűnik. A lényeg az, hogy a borász úgy gondolja: egy ilyen logónak, ha már van, nem a magyarokhoz kéne szólnia, hanem kívülről kéne látnunk magunkat, hogy jó legyen.

 

Téged mire emlékeztet a Magyar Bor új logója?

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Közös közleményben jelentette be Mirkóczki Ádám és a Jobbik, hogy Eger összellenzéki támogatással megválasztott polgármestere kilép a pártból. Hangsúlyozzák: nem azért, amiért mostanság mások.

Az USR képviselője erdélyi magyar szélsőségeseket emlegetett a székely autonómiatörekvésekkel összefüggésben, de a Momentum egyelőre nem szakítja meg a kapcsolatot román testvérpártjával.

Az ozorai alapszervezet indoklása szerint Jakab
Péter Jobbik-elnök és köre többet ártott a pártnak, mint bárki az elmúlt években.

Ugyanakkor jó hír, hogy
már 2160 gyógyult van.

A tengerpart idén kilőve, a Balatont pedig már unod? Ne aggódj, egy csomó jó hely van még Magyarországon, ahol kényelmesen eltölthetsz egy hetet. Például Kecskeméten!

Az Azonnali mindenajánlója végre kicsit kinyílhat a világra, és az otthon fogyasztható termékek mellett már kicsit azt is javasolhatjuk, hogy menj ki a lakásból, és nézd meg, mit csinál a többi ember!

Harminc év után először fordul elő, hogy az emberek nem gyűlhetnek össze Hongkongban a közös virrasztásra. De miért olyan érzékeny téma ez most?

A hét kérdése

Hiába vagyunk EU-tagok, a járvány előtti határforgalmat először nem valamelyik uniós szomszéddal, hanem a nem EU-tag Szerbiával állítottuk vissza. Mi ennek az oka? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

Június 2-án, a Magyar Szociológiai Társaság által szervezett, online beszélgetésen szakértők próbálják feltárni a vidék-város közti, sokrétű egyenlőtlenség hátterét.

A Republikon Intézet június 2-i, online konferenciáján, ha nem is élőben, csak az otthoni kamerák előtt, de leül egymással vitázni a Fidesz és az ellenzék.

Még ha online is, de június 5. és 6. között a Rosalia borfesztivál keretében lesznek élő interjúk borászokkal, művészekkel és a gasztronómia képviselőivel.

Saját kézzel lehet levendulát szedni a kevélyhelyi levendulamezőn. Aki kipróbálná, június 5. és 14. között teheti
meg Pilisborosjenő mellett!

DrMáriás festményeit Győrfi Pálról, a nyugalomhipnózis nagymesteréről, vagy Müller Cecíliáról, Baby Yoda megmentőjéről június 6-tól nézheted meg Szentendrén.

Ezt is szerettétek

Járvány utáni munkaerőpiaci körkép a Helyzetben.

Sepsiszentgyörgy polgármestere, Antal Árpád szerint nem igaz, hogy a székelyek még nem értek meg az önállóságra. Podcast!

Mi áll Klaus Johannis román államelnök magyarellenes kirohanása mögött? Podcast.

Akár az egészségügynek, akár a gazdaságnak akarnak kedvezni a politikusok, katasztrofális következményekbe futnak bele.

Fogadják el a munkavállalók, hogy a közelgő válság miatt komoly áldozatokat kell hozniuk az állásukért – legalábbis az Iparkamara elnöke, Parragh László szerint. De mit szólnak ehhez a szakszervezetek?

Sok felvidéki városba a magyar polgármesterek hívták be a megszálló csehszlovák katonákat. Itt a Trianon 100 podcast harmadik része.

És a koronavírus-járvány, vagy az azt követő válság kezelése lehet majd a 2022-es kampány fő témája? Böcskei Balázs és Mráz Ágoston Sámuel a Helyzetben!

Twitter megosztás Google+ megosztás