+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Pintér Bence
2019. március 2. szombat, 18:37
Tükörtojás? Olasz civilszervezet? Többek között ezeket is bele lehet látni a logóba, amit a magyar boroknak csináltatott a Magyar Turisztikai Ügynökség, de a szakmabeliek nem elégedettek, már azt is megkérdőjelezik, hogy kell-e egyáltalán közös logó az egyébként régiónként teljesen különböző magyar boroknak. Az ügyről Kardos Gábor borászt, filozófust kérdeztük.

A Kreatívon lehetett olvasni róla pénteken, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség által új logót kapott a magyar bor, mármint a magyar bor úgy általában – mint termék, jelenség. Gál Zsombor, az MTÜ bormarketingért felelős szakértője szerint ez régi igény volt a szakma részéről, az új arculat pedig a közlemény szerint képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját.

 

A képünkön is látható logó és szlogen mellett van még egy szlogen, ez úgy hangzik, hogy „Magyar Bor = Magyar Borász”.

 

Ez arra utal, hogy az új marketingstratégiában kiemelt helyen szerepelnek a bor készítői: ez az MTÜ szerint egyedülálló a világon.

 

Az új logó és az egész koncepció azonban nem aratott osztatlan sikert a szakmában: Kardos Gábor borász, filozófus, az Azonnali gyakori vendégszerzője például nem ért egyet vele. Kérdésünkre ki is fejtette, hogy a nagyobb borországoknak nincs ilyen közös logója, és az irány sem az igazi.

 

„Be kéne végre látni, hogy

 

nincs olyan termék, hogy Magyar Bor, ahogy szerencsére magyar táj és magyar konyha sincs, mert egészen más a Mátra, az Alföld vagy a Balaton.

 

Borban is. Csak asztaliban, a legolcsóbb tömegterméknél tűnik el a régiós különbség. erre a szintre pozícionálunk mindent, amit országlogóval viszünk a világba!” – írta az Azonnali kérdésére Kardos. Így folytatta: „Mi a közös egy somlói juhfarkban, egy szekszárdi Fuchsliban, egy egri bikavérben, egy boglári pezsgőben, egy tokaji aszúban és egy BalatonBorban? Gyakorlatilag semmi.”

 

Az országmárka helyett a régiós branding lenne a helyes út a borász szerint, aki azt mondja, hogy ez nem vélemény, hanem tény.

 

Esetleg a régiós márkák felépítésének koherens rendszerré szervezésére lenne érdemes létrahozni egy központi ügynökséget. Nem huszonvalahány borvidékre van például szükség, hanem 5-6 nagyobb borrégióra, amit egy japán üzletember is seperc alatt átlát.

 

Kardos szerint egyébként maga a logó nem lenne rossz, ha lenne bármi értelme az egésznek; bár jobban megnézve lehet, hogy azt gondolná, hogy egy olasz civilszervezet logóját látja: ezekkel a színekkel világszinten ez egy olasz logónak tűnik. A lényeg az, hogy a borász úgy gondolja: egy ilyen logónak, ha már van, nem a magyarokhoz kéne szólnia, hanem kívülről kéne látnunk magunkat, hogy jó legyen.

 

Téged mire emlékeztet a Magyar Bor új logója?

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

2030-ra 55 százalékos csökkentést vár az EU-tól az üvegházhatású gázok kibocsátásában Guterres.

Egyedül a liberálisoknak és a balközépnek volt nagyjából egyenletes a teljesítménye a kontinensen.

Hiába teljesítették időre az EU feltételeit, Párizs és Berlin is kigáncsolta a tárgyalások megkezdését a nyárra.

A paktumot még mindenki tagadja, de lehet benne ráció: a liberálisok megkapják az EP vezetését, cserébe a Néppárté lehet a Bizottság.

Nehogy lemaradj bármiről is! Olvasd cikkeinket jóval előbb, mint mások! Mutatjuk, hogyan!

A hét kérdése

Itt a nyár, itt a strandszezon, itt az idő elámulni azon, hogy hol tart még mindig a magyar gasztronómia. Szavazz!

Azért ide elnéznénk

A kilencvenedik. A pesti Duna-korzón, június 13-17. között.

A borzalmas név ellenére is érdemes újragondolni mindazt, amit erről az unalmasnak tűnő fajtáról tudni vélünk. Június 22.

A Piacok Napján az Erzsébet tér egy hatalmas közösségi piaccá változik, idén már 6. alkalommal, június 23-án.

JazzTM, július 5-7. között Európa 2021-es kulturális fővárosában. Elég erős lineuppal, a közelben!

Tanúság? Cinkosság? Kortárs művészek fejtik meg a pannonhalmi főapátság galériájában. Egész nyáron!

Ezt is szerettétek

Hogy történt a rendszerváltás? Mit kell tudni a prágai gólemről? Milyen bosszúra készül az Álmok Fejedelme? Könyves Kálmán!

Valerij Pekar szerint az egész nyelvtörvényügy csak egy háborús ország átmeneti problémája. Interjú.

Amikor mi olyan speciálisnak érezzük magunkat, nem árt elmenni egy magát ugyanúgy meg- és feltalálni igyekvő másik volt szocialista fővárosba.

Ellenőriztük, mennyire vannak képben az emberek azzal, hogy kikre is lehet szavazni. Videó!

Twitter megosztás Google+ megosztás