Hiába akarta elkerülni a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, hogy szerződést kelljen bontani a céggel, végül mégis ez a forgatókönyv lépett életbe. Akár évekig elhúzódó jogvita is jöhet.
Szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése – értesült több forrásból is az Azonnali.
Kerestük a BKK sajtóosztályát és Budapest Főváros Önkormányzatának kommunikációs osztályát is, amint válaszolnak kérdéseinkre, frissítjük vele a cikkünket. Pár hete egyébként szerettünk volna interjút kérni Dabóczi Kálmántól, ám a BKK sajtó annyit válaszolt: „ezúttal sajnos nem tudja vállalni vezérigazgató úr az interjút”.
Komoly törés a projektben
Már a főváros városfejlesztési bizottságának egy novemberi ülésén is kiderült, súlyos problémák vannak a BKK és a német Scheidt&Bachmann nevű cég közt. Akkor a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje, ezért megkezdődtek a szerződés felbontásával kapcsolatos előkészítő egyeztetések.
Akkor Dabóczi hangsúlyozta: szeretnék elkerülni a szerződésbontást, hiszen az több éves jogvitát eredményezhet, és
Vért izzadtak, hiába
Az is kiderült az ülésen, Dabóczi már nem bírt egyedül a szállító céggel. Ezt a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazta meg: Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben.
– ígérte Dabóczi, ám úgy tűnik, ennek ellenére sem sikerült végül dűlőre jutnia a BKK-nak a Scheidt&Bachmann-nal.
Már a szerződésbontás előtt sem volt világos, hogy mikor használhatnák a budapestiek teljes körűen az elektronikus jegyrendszert, Dabóczi november elején is csak annyit tudott mondani: 2019 őszétől lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.
Rosszul menedzseltek
Tarlós István az Indexnek interjújában októberben arról beszélt: „el kell ismerni, hogy most kritikus projekt”.
Arról is beszélt, november 15-ig kapott az által felkért csapat és a BKK vezetése határidőt, hogy olyan megoldást tegyenek le elé, ami nem szóbeli ígéret, hanem aláírt megegyezés, mert ha nem, akkor „sajnos kénytelen leszek drasztikusabb lépést tenni munkáltatói értelemben”.
A projekt egyébként a 444 márciusi számításai szerint 37 milliárd forintos költségnél tartott.
FRISSÍTÉS (17:23): Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes az Azonnalinak küldött sajtóközleményében azt írja, hogy se neki, sem Tarlós Istvánnak nem voltak információi e-jegyrendszerprojekttel kapcsolatos problémákról. Mint Bagdy lapunkkal közölte: a BKK igazgatósága 2018. november 21-én – egyhangú szavazással – azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. A szerződés felmondásának indoka a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése. A főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a fővárost anyagi kár nem érte. Végül hozzátette:
FOTÓ: BKK / Facebook
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.