+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Hutter Marianna
2018. december 5. szerda, 12:55
„Erre egy okos és értelmes válaszom van: fogalmam nincs” – többségében ilyen és ehhez hasonló válaszokat kaptak az újságírók Bagdy Gábor főpolgármester-helyettestől, aki azt próbálta elmagyarázni a sajtónak, hogy mi lesz a BKK elektronikus jegyrendszer-projektjének a jövője.

Nem kívánta értékelni a főváros felelősségét az elektronikus jegyrendszer kivitelezésének csúszásáért Bagdy Gábor KDNP-s főpolgármester-helyettes. Az Azonnali egy szerdai sajtótájékoztatón szerette volna arra kérni a városvezetőt, értékelje egytől ötig, mennyire felelős az ügyért a főváros, ám Bagdy megtagadta a válaszadást. 

 

„Azért nem válaszolok, mert bármit mondok, maga biztosan másképp fogja értékelni és ebbe a vitába nem szívesen mennék bele.

 

Az ügy előzménye röviden annyi, hogy a BKK – mint az Azonnali elsőként megírta – szerződést bontott a budapesti elektronikus jegyrendszer kivitelezéséért felelős Scheidt & Bachmann nevű céggel. Azt, hogy az ügy kellemetlen a fővárosi vezetésnek, jól mutatja, hogy az Országgyűlés fideszes többségű költségvetési bizottsága leszavazta azt, hogy egyáltalán napirendre vegyék az ügyben Tarlós István főpolgármester meghallgatását a bizottságban kedden.

 

Elmondta: az, hogy nem sikerült az eredeti menetrend szerint haladni, kudarc, de „azt pillanatnyilag nem tudom megítélni, hogy mennyire a projekt vezetésének vagy a szállítónak a kudarca, mert mind a kettő lehet”.

 

Ehhez hasonlóan az Azonnali az alábbi kérdésekre sem kapott érdemi választ:

 

+ Jelezte-e már a Scheidt & Bachmann, hogy perelne azért, mert a BKK szerződést bontott?

 

„Nem tudok róla, nem hallottam ilyen hírről”. Később Bagdy Gábor azt is hangsúlyozta: a szerződésbontás indoka a szállító szerződésszegése volt. „Lehet, hogy perelni fognak, de nem hinném, hogy túl sok esélyük van, mert ez egy teljesen objektív tény, hogy adtak-e bankgaranciát vagy nem”.

 

+ Mire hivatkozva nem újította meg a bankgaranciát a Scheidt & Bachmann?

 

„Erre egy okos és értelmes válaszom van: fogalmam nincs.”

 

Felvetésünkre, miszerint ő is tárgyalt a szállítókkal, úgy válaszolt, októberi tárgyalásukon rögzítették, hogy a bankgaranciát teljesíteni kell, a szállító cég pedig kifejezte azon szándékát, hogy ezt teljesíteni kívánja, ám ez nem történt meg. „Ettől kezdve én nem tudok többet mondani, mert az okokat, indokokat nem ismerem, én a tényeket ismerem”.

 

+ Hogyan fogják kiválasztani az e-jegyrendszer új kivitelezőjét?

 

„Komplikált ügy, nehéz erre válaszolni”, mert a projektet finanszírozó EBRD-vel (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) még él a hitelszerződés, ennek megfelelően ez azon fog múlni, hogy az EBRD finanszírozásában folytatják-e a projektet, vagy máshogy. Ugyanis ha az EBRD-vel, annak speciális kiválasztási folyamata van.

 

+ Ki lesz Dabóczi Kálmán utódja a BKK élén?

 

Egyelőre még Dabóczi vezeti a Budapesti Közlekedési Központot, de hogy meddig, arra Bagdy azt válaszolta: Tarlós Istvántól, Budapest főpolgármesterétől kell majd megkérdezni, és az ő kompetenciája lesz annak eldöntése is „saját bölcsességében”, hogy kit terjeszt elő Dabóczi utódjául.

 

+ Nem kellett volna Dabóczit előbb felmenteni?

 

Bagdy erre azt mondta: a városvezetés tudta, hogy van csúszás a projektben, de azt nem tudták, hogy a szállítóval ilyen feszült helyzet alakult ki, ők folyamatosan azt az információt kapták, hogy „holnapra meglesz a megállapodás”.

 

2021-re összeállhat a projekt

 

A sajtótájékoztatón egyébként Bagdy többször megismételte: nem érte anyagi kár a fővárost, minden kifizetett forint valós teljesítésen alapult. A KDNP-s politikus annak ellenére állította ezt, hogy arra már nem válaszolt, hogy akkor eddig pontosan mennyi pénzt fizettek ki és mire. 

 

„Én egy olyan fajta vagyok, hogy számokat akkor szeretek mondani, ha azt alá tudom támasztani” – mondta, hozzátéve, hogy azt kérte a BKK-tól, hogy állítsa össze a kifizetések listáját.

 

Később egyébként Bagdy azt is elismerte, hogy még nem tudják, hogyan strukturálják újra a projektet, vagyis azt sem tudják megmondani, hogy a már meglévő elemeit hogyan fogják hasznosítani,

 

ugyanis a fővárosi e-jegyrendszer a MÁV-ot és a Volánt is magába foglaló nemzeti platformhoz csatlakozva fog megvalósulni. 

 

Bagdy szerint egyébként január végén már tisztábban lehet látni a projekt folytatásával kapcsolatban, és szerinte az e-jegyrendszer 2020-21-re végül összeállhat. 

 

Szárnysegédek is voltak

 

A sajtótájékoztatón egyébként részt vett Csepel polgármestere, Borbély Lénárd és Wintermantel Zsolt újpesti polgármester is. Hogy miért, nem volt teljesen világos, hiszen nem volt közük az e-jegyprojekthez.

 

Borbélytől többek közt azt lehetett megtudni, hogy

 

+ a főváros ura a helyzetnek és sikeresen fogja befejezni a projektet;

 

+ látszólag talán most hátrányos a helyzet, de a főváros előnyt fog kovácsolni belőle;

 

+ illetve hogy „Tarlós István a megoldások embere”.

 

Wintermantel Zsolt szerepe pedig annyi volt, hogy míg agyonhangsúlyozták a sajtótájékoztatón, hogy nem érte anyagi kár a projekt miatt a  fővárost, felsorolt olyan korábbi, még a balliberális városvezetés alatti projekteket, ahol meg szerintük igen.

 

FOTÓ: Bagdy Gábor / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Az exminiszterelnök közvetlen kapcsolatban állhatott a Kuciak-gyilkosság állítólagos megrendelőjével, erre válaszul összehívott sajtótájékoztatóján szinte mindenkinek nekiment.

Dél-Franciaországban még mindig legálisak a bikaviadalok, az egyikre pedig az elvileg az állatjogi kérdésekért is
felelős mezőgazdasági
miniszter is elment.

A német környezetvédelmi minisztérium felmérése szerint a 14-22 év közöttiek szerint fontosabb a klímavédelem, mint a társadalmi igazságosság.

„A helyieket kizárva a pártok szétosztották egymás közt a koncot, mint a haramiák” – mondja Várnai László, a CivilZugló Egyesület vezetője.
Az MSZP-s Horváth Csaba szerint viszont Várnaival
nagyon nehéz együttműködni.

Főleg lengyelek és románok intéztek eddig letelepedési engedélyt az Egyesült Királyságban, de sokan még mindig nem gondolják fontosnak.

A hét kérdése

Meg lehet még akadályozni? Nem? Kamu az egész? Leszarod? Szavazz!

Azért ide elnéznénk

A lassú élet ideálja mentén alkotó értékteremtők bemutatkozása a Balaton-felvidéken augusztus 18-án.

Ha a tűzijáték helyett inkább angol metalcore-ra csapatnád, augusztus 20-án a Dürerben a helyed. Vendég: Inhale Me.

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás