+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Hutter Marianna
2018. november 7. szerda, 12:01
Bizonytalan ideig még biztos nem lesz elektronikus jegyrendszer a BKV-nál. A projekt azért is késhet, mert Dabóczi Kálmán kemény, és ellenáll az üzleti érdekeknek – mondta saját magáról Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. Dabóczi szerint a BKK korábban „elcseszett” szerződést kötött.

Vajon mikor lesz elektronikus jegyrendszer Budapesten? Mint szerdán kiderült: nem mostanában készül el a Rigó névre elkeresztelt projekt. Hogy miért? Adjuk át a szót a BKK vezérigazgatójának, Dabóczi Kálmánnak:

 

„Miért csúszik a projekt? Nagyon egyszerűen tudnék úgy is fogalmazni: egész addig, amíg Dabóczi Kálmán kemény, és beleáll, és nem hajlandó a főváros érdekei ellenére gazdasági és üzleti érdekeket érvényesíteni,

 

addig bizony keményen bele fogunk állni és olyan elemeket fogunk csak beeengedni a szállítói szerződés módosításába, ami jogcím tekintetétben, megalapozottság tekintetétben vállalható minden szereplő számára” – mondta a vezérigazgató saját magáról egyes szám harmadik személyben a főváros városfejlesztési bizottságának rendkívüli ülésén szerdán.

 

Elmondta: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a szállító cég, a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje.

 

„Ez nem a szerződés felbontását jelenti jelen állapotban, hanem azt, hogy ezzel kapcsolatos előkészítő egyeztetéseket, konzultációkat a hitelszerződésben rögzített módon a BKK megkezdi”

 

– mondta, hozzátéve, hogy ezt a BKK az elkövetkező egy-két hétben megkezdi, és ennek sokféle kimenete lehet. Például akár szerződésbontásra (ami több éves jogvitát eredményezhett) és szállítóváltásra is sor kerülhet, de ezt a BKK szeretné elkerülni, „mert az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni, de a főváros érdekei az elsődlegesek”.

 

Ki kötötte az „elcseszett” szerződést?

 

Dabóczitól beszámolója után többek közt megkérdezték, hogy „ezt az elcseszett szerződést ő kötötte-e meg, vagy ezt már megörökölte”.

 

„Azt a kifejezést nem használtam, bár tartalmilag egyetértek vele, valóban, ez nem egy előnyös szerződésrendszer, ami kialakult” – válaszolta a BKK vezérigazgatója. Példaként említette, hogy a projektet hitelező EBRD (Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank) olyan szerződésmódosításokat szeretne az általa jóváhagyott szerződésben érvényesíteni, amelyeket korábban nem kért. A szerződést egyébként nem ő kötötte, mostanra viszont összeállt egy olyan átfogó módosítójavaslat-csomag, ami az anomáliákat rendezi.

 

„Én se sikerként élem meg, bevallom, nekem is egy hihetetlen terhes folyamat, hogy egy szállítóval ilyen nehéz egyezkedni”

 

– mondta további kérdésre.

 

Azzal folytatta, hogy az a jó híre, hogy az ő kompetenciahiányát a főváros most elkezdte kipótolni, mivel Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben. „Én se szeretem a kudarcos történeteket, ezért vért izzadva mindent megpróbálunk megtenni annak érdekében, hogy mentsük legalább ezt a szerződéses állapotot”.

 

És hogy mikor használhatják a budapestiek az elektronikus jegyrendszert? Arra konkrétumot nem tudott mondani: arról beszélt, a mostani forgatókönyv szerint 2019 feburájára ígérték a BKK-nak szállítói szinten, hogy egy szűkebb kör által használható tesztrendszerrel kész lesznek,

 

és 2019 őszétól lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.

 

Ám ezeket a határidőket nyilván befolyásolhatja, ha lesz szállítóváltás. Hogy a város mikor tud teljes körű rendszert látni, erre a választ a hármas metró felújítása végén tudják megadni, mert addig nem lehetséges a teljes körű zártkapus rendszer bevezetése. Sőt, például a hármas metró felújítása miatti pótlás azt eredményezi, hogy „nem lehet csak úgy kiszedegetni száz járművet, hogy mi most szerelünk egy nagy futamban”, hanem azt csak nagyon fegyelmezetten lehet megtenni. Ráadásul a járműszereléssel kapcsolatos előírások is megszigorodtak időközben (például a veronai buszbaleset miatt).

 

De Dabóczi szerint olyan dolgok sem könnyítik meg a projekt kivitelezését, mint hogy a szállító még korábban sosem végzett ilyen komplex fejlesztési projektet, vagy az, hogy olyan nemzetközi partnereket is bevont, például ázsiai partnert,

 

ahol az időeltolódás miatti kommunikációs nehézség sem könnyítette meg a projekt dolgát.

 

Ugyanakkor elmondta: olyan forgatókönyv nincs, hogy az egészet „kikukázzuk” és újrakezdjük a projektet, annál sokkal több „értékesen hasznosuló rendszerelem” készült el.

 

Az Azonnali szerette volna Dabóczi Kálmánt kérdezni a bizottsági ülés után, de a BKK vezetője azt mondta, nem nyilatkozhat, csak a BKK kommunikációs osztályán keresztül lehet tőle interjút kérni.

 

NYITÓKÉP: BKK / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Miért nem történik semmi a Magyarországi ellenes hetes cikkel? A román elnökség részéről ígérik: áprilisban tárgyalni fognak az ügyről.

Húsz év megfigyelését elemezve tudósok arra jutottak: ugyan ritkábban alakulnak ki a nyugodt tengervízen hirtelen megjelenő óriáshullámok, de évről évre egyre nagyobb lesz a méretük.

Már be is jelentették az abortuszjogok pártolói: beperelik Mississippit,
hogy blokkolják a törvényt.

Edvard Munch híres képén valójában nem is az alak sikolt, sokkal inkább csak ő maga hall sikoltást – állítja a Brit Múzeum.

Hát mi mással foglalkozna az eheti Azonnali-lista, mint az esti Szlovákia-Magyarország szuperrangadóval? Ezúttal taktikai tanácsokkal látjuk el Rossi szövetségi kapitányt.

A hét kérdése

A miniszterelnök beígérte a térség újjászületését, de mi elképzelni sem tudjuk, mire gondolhatott. Szerintetek?

Azért ide elnéznénk

Az interaktív kiállítás Da Vinci halálának 500. évfordulóján érkezik, március 16-tól látogatható az Élményüzemben.

Előadás a szovjetek innovatív megoldásairól Budapesten március 22-én.

Na jó, ennél valamivel fancy-bb névvel fut a kolozsvári, március 29-31. közötti kóstoló.

Művészeti est március 30-án több, mint százötven slammer, költő és zenész társaságában. Helyszín: Négyszoba Galéria.

A branding hatásait járják körül magyar alkotók Pozsony egyik legmenőbb kiállítóterében, a Kunsthalléban, április 14-ig!

Ezt is szerettétek

Leginkább a még hezitáló német, spanyol és lengyel pártokon fog múlni a Fidesz sorsa az Európai Néppártban, de a kormánypártnak is vannak erős szövetségesei.

Alexisz Ciprasznak elég volt az első vörös vonalat átlépnie, hogy Berlin alig fél év alatt padlóra küldje. Ciprasz ugyanis, ellentétben Orbánnal, egy tényleges vörös vonalt érintett: a német bankok érdekeit.

Először az európai zöldpolitikában válhatna természetessé Európa újraegyesítése és az európai politika dekolonizálása.

Az AB az igazságügyi miniszter kérésére olvasott az igazságügyi miniszter korábbi gondolataiban! Sci-finek hangzik? Elmagyarázzuk!

Twitter megosztás Google+ megosztás