+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Hutter Marianna
2018. november 29. csütörtök, 14:53
Hiába akarta elkerülni a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán, hogy szerződést kelljen bontani a céggel, végül mégis ez a forgatókönyv lépett életbe. Akár évekig elhúzódó jogvita is jöhet.

Szerződést bontott az elektronikus jegyrendszert szállító céggel a BKK, ezzel gyakorlatilag beláthatatlan távolságba került a több milliárd forintos projekt befejezése – értesült több forrásból is az Azonnali. 

 

Kerestük a BKK sajtóosztályát és Budapest Főváros Önkormányzatának kommunikációs osztályát is, amint válaszolnak kérdéseinkre, frissítjük vele a cikkünket. Pár hete egyébként szerettünk volna interjút kérni Dabóczi Kálmántól, ám a BKK sajtó annyit válaszolt: „ezúttal sajnos nem tudja vállalni vezérigazgató úr az interjút”.

 

Komoly törés a projektben

 

Már a főváros városfejlesztési bizottságának egy novemberi ülésén is kiderült, súlyos problémák vannak a BKK és a német Scheidt&Bachmann nevű cég közt. Akkor a BKK vezérigazgatója, Dabóczi Kálmán arról beszélt: a projekt elhúzódó újratervezése miatt a Scheidt&Bachmann szerződésszegő állapotba került, bizonyos bankgaranciákat nem újított meg olyan ütemben, ahogy azt kellett volna, és az erre való felszólító levelek ellenére sem teljesítette a kötelezettségét, aminek október vége lett volna a határideje, ezért megkezdődtek a szerződés felbontásával kapcsolatos előkészítő egyeztetések.

 

Akkor Dabóczi hangsúlyozta: szeretnék elkerülni a szerződésbontást, hiszen az több éves jogvitát eredményezhet, és 

 

„az a projekt eredeti futamában elég komoly törést tudna eredményezni”.

 

Vért izzadtak, hiába

 

Az is kiderült az ülésen, Dabóczi már nem bírt egyedül a szállító céggel. Ezt a BKK vezérigazgatója úgy fogalmazta meg: Tarlós István főpolgármester is érzékelte, hogy nyáron eljutottak arra a pontra, ahol Dabóczi már „nem tudja tovább tolni” és nem tudja hatékonyabban egyedül érvényesíteni a főváros érdekeit. Ezért Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes vezetésével létre jött egy öttagú bizottság, ami nagyobb súlyt adva próbálja képviselni a fővárost a szállítókkal szemben.

 

„Én se szeretem a kudarcos történeteket, ezért vért izzadva mindent megpróbálunk megtenni annak érdekében, hogy mentsük legalább ezt a szerződéses állapotot”

 

– ígérte Dabóczi, ám úgy tűnik, ennek ellenére sem sikerült végül dűlőre jutnia a BKK-nak a Scheidt&Bachmann-nal. 

 

Már a szerződésbontás előtt sem volt világos, hogy mikor használhatnák a budapestiek teljes körűen az elektronikus jegyrendszert, Dabóczi november elején is csak annyit tudott mondani: 2019 őszétől lehetne olyan funkciója a rendszernek, ami sokkal tágabb utazóközönségnek is elérhető lenne.

 

Rosszul menedzseltek

 

Tarlós István az Indexnek interjújában októberben arról beszélt: „el kell ismerni, hogy most kritikus projekt”.

 

„A 2014-es választások előtt kötöttek egy hiányosnak mondott szerződést, és 2014 után a projektet a jelenlegi BKK-vezetés is rosszul menedzselte. Ezen nincs mit szépíteni.”

 

Arról is beszélt, november 15-ig kapott az által felkért csapat és a BKK vezetése határidőt, hogy olyan megoldást tegyenek le elé, ami nem szóbeli ígéret, hanem aláírt megegyezés, mert ha nem, akkor „sajnos kénytelen leszek drasztikusabb lépést tenni munkáltatói értelemben”.

 

A projekt egyébként a 444 márciusi számításai szerint 37 milliárd forintos költségnél tartott.

 

FRISSÍTÉS (17:23): Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes az Azonnalinak küldött sajtóközleményében azt írja, hogy se neki, sem Tarlós Istvánnak nem voltak információi e-jegyrendszerprojekttel kapcsolatos problémákról. Mint Bagdy lapunkkal közölte: a BKK igazgatósága 2018. november 21-én – egyhangú szavazással – azonnali határidővel felmondta az elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére kötött szerződést. A szerződés felmondásának indoka a szállító megfelelő bankgarancia nyújtásával kapcsolatos szerződésszegése. A főpolgármester-helyettes álláspontja szerint a fővárost anyagi kár nem érte. Végül hozzátette:

 

a probléma hosszú időn át tartó elhallgatása miatt Tarlós István főpolgármester a szükséges személyi döntéseket meghozza.

 

FOTÓ: BKK / Facebook

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Sok-sok gyerek születik, mi meg döntsük el, milyen Európában nőjenek fel. Erről szól a klip.

Mutatjuk 2019 Budapestjének valószínűleg legígéretesebb gyakornokságát: a miénket.

Az egyik román zsebtolvajokról tweetelt, a másik arról, hogy fél a fekete nőktől. Repülnek.

Az újonnan megválasztott ukrán elnöknek adták ki magukat, ezzel pedig a francia elnököt húzhatta csőbe egy orosz telefonbetyár-páros.

Dobrev Klárát több mint háromszor annyian ismerik itthon, mint Németországban a kereszténydemokrata
CSU csúcsjelöltjét.

A hét kérdése

A Notre-Dame hétfői katasztrófája egész Európát megmozgatta. De vajon mi tudná összehozni a magyarokat?

Azért ide elnéznénk

Az Azonnali összeültet vitázni pár ifjú politikust április 25-én az Aurórában. Regisztráljatok!

Működik-e az ökologikus vidékfejlesztés? Mit kéne csinálniuk az önkormányzatoknak? Konferencia április 26-án.

Bringázz április 28-án a Margitsziget és a Városliget között több száz másik emberrel!

Április 25–28. között a Millenáris Parkba ismét kivonulnak a kiadók, és sok szerző is ott lesz.

Hogyan teljesített az Európai Bizottság a luxemburgi Jean-Claude Juncker vezetése alatt? Április 29-én a Corvinus Egyetemen megtudhatod.

Ezt is szerettétek

György Péter a Notre-Dame-on kívül a legújabb trianoni emlékmű terveiről is beszélt az Azonnalinak. Interjú!

Mi történt a dél-balkáni országgal és a Magyarországon menedékjogban részesített Nikola Gruevszki pártjával?

Révész Máriusz kormánybiztos Azonnalinak tett ígérete szerint kátyúzni is fognak a pénzből!

Elmentünk egy kampányfórumra Újvidéken, mert most először szavazhatnak az EP-választáson a vajdasági magyarok. Riport!

Twitter megosztás Google+ megosztás