+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Ágoston Dániel
2021. március 26. péntek, 18:30
Évek óta tartja lázban a Z-generációt az úgynevezett sneakerkultúra, ami a különböző limitált modelles sportcipőket körülvevő felhajtásról szól. A többszázezres cipők másodpiacáról, valamint a popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk a Helyzetben. Podcast!

Sokak számára érthetetlen, hogy miért ad ki valaki százezreket egy cipőért. Főleg akkor, ha az első ránézésre rondának tűnik és harsányak a színei. Azonban ez is, mint minden szenvedély, ízlés kérdése, így lényegében nem különbözik attól, amikor egy gyűjtő szintén százezreket ad ki egy bélyegért, amely megjelenik valamilyen aukción.

 

Az úgynevezett hype (felhajtás) azonban jóval nagyobb a sporcipők (vagy sneakerek) körül, hiszen

 

a popzene legnagyobb szupersztárjai építenek köréjük kultuszt, akik sok esetben vastag hasznot húznak a gyártókkal való kollaborációkból,

 

vagy éppen a saját brandjeik felépítéséből. 

 

Bornemissza Márk a hazai sportcipőkultúra egyik legnagyobb fellegvárának számító cipőbolt, a magyar Footshop brand managere, amely üzlet részint a limitált kiadásos sportcipők által épít az exkluzivitásra – mindamellett, hogy rengeteg egyéb cipő is található a kínálatukban. A szuperdrága lépők kultúrájáról markáns véleménye van, szerinte például

 

nincs jó hatással sem az üzletre, sem a kultúrára  az, hogy ekkora felhajtás van a limitált cipők körül.

 

A sneakereknek egyébként kiterjedt másodpiaca van: a direkt limitáltan gyártott cipőket az úgynevezett resellerek megveszik, majd a boltból kikerült darabokat sokszoros haszonnal adják tovább. A sportcipőüzletre rálátó interjúalanyunk a podcastban elmondja, hogy a másodpiac kapcsán a nagy cégekről is lassan kiderül, hogy van vaj a fülük mögött, és mégiscsak támogatják azt.

 

„Voltak olyan boltok, amiknél csak úgy lehetett a limitált cipőket megvenni, hogy fel kellett venned a boltban, hogy biztosan ne reseller legyél” – fogalmazott az interjúban Bornemissza, és hozzátette, hogy

 

„lassan már más ipari szereplők is a limitált cipős modell szerint kezdenek el gyártani kiegészítőket”.

 

De hogy mi köze van mindennek Michael Jordannek? Hogy lehet védekezni a gyakorlatilag hekkelésszerűen működő felvásárlásokkal szemben? Meddig tarthat ez az egész őrület? A Helyzetből kiderül!

 

NYITÓKÉP: Vitárius Bence / Azonnali

 

/attachment/0054/53318_copy_3_helyzet_logo_update_1.jpg

Iratkozz fel podcastcsatornánkra!

Az Azonnali podcastja a közélet és az underground határán.

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Mivel nem látnak garanciát arra, hogy ne kerülhetnének megint politikai nyomás alá, maradnak mindenképpen Bécsben.

„Nem várhatja el tőlem, hogy egy nappal később már egy teljesen kidolgozott tervvel állok elő” – védekezett a brit miniszterelnök szóvivője.

A széndioxid-kibocsátás éves növekedése 2021-ben a második legmagasabb lehet a 2008-as világválságot követő felépülés óta – mondja a Nemzetközi Energiaügynökség.

Mélyülnek tőle a társadalmi egyenlőtlenségek, indokolja mindezt a világszervezet.

Az Ibizába belebukott politikus azt kéri volt pártjától, hogy vegyék vissza. A párt közben azon vitázik, mennyire álljon bele a lockdownellenességbe.

A szállításügyi miniszter közben cukornádültetvényen pöffeszkedő ültetvényesnek nevezte a miniszterelnököt.

A hét kérdése

A brit ellenzék vezetőjét személyesen egy bathi kocsma tulaja dobta ki, amiért pártolta a hosszan eltartó járványügyi lezárásokat. Magyarországon ki ne ihasson, ha lesz nyitás?

Azért ide elnéznénk

Mi is, képzelheted. Gyere az Azonnali olvasói Facebook-csoportjába kibeszélni mindent!

Ezt is szerettétek

Letoha Tamás, a gyógyszerfejlesztéssel foglalkozó kutató koronavírussal kapcsolatos olvasói kérdésekre válaszol, és azt is elmondja, miért fél a biológiai háborútól.

A galériatulajdonos műgyűjtő elmondja, hogy a szobor a világ bármely részén múzeumi tárgy lehet a jövőben: a BLM-szobor jó értelemben provokál.

Eddigi bevételeik 10 százalékát keresik most meg, hiszen a szakmájukat konkrétan nem tudják gyakorolni. A Music Hungary Szövetség elnöke, Weyer Balázs a Helyzetben!

Hogyan lehet úgy szürreális műveket írni, ha a világ maga is egyre szürreálisabb? Veres Attila íróval erre kerestük a választ.

Renczes Ágoston, az Azonnali újságírója elmondja, miért lehet jobb vezető Matovič betonkatolikus menedzser utódja, és hogyan érintheti ez a felvidéki magyarságot.

A popzenészek és sztársportolók legújabb bevételi forrásáról Bornemissza Márkkal, az egyik legsikeresebb cipőbolthálózat, a Footshop magyar brand managerével beszélgettünk.

Az Európai Bizottság nemrég nyilvánosságra hozta az EU-s védettségi igazolásról szóló tervet. Lattmann Tamás nemzetközi jogásszal elemeztük, hogyan válhat valóra. Podcast!

Twitter megosztás Google+ megosztás