mellékvonal
Viszontlátásra! Nincs értelme magukkal beszélgetni! Tarlós István-nagyinterjú az Azonnalin
Viszontlátásra! Nincs értelme magukkal beszélgetni! Tarlós István-nagyinterjú az Azonnalin

Mi történt nyolc hónap alatt a fővárosban, azon kívül, hogy a Nagykörútra és az Üllői útra festettek két hosszú, sárga vonalat? – kérdezett vissza Tarlós István, mikor felvetettük: hogyhogy nincs elég pénz a Lánchíd felújítására? A MÁV igazgatótanácsába beült volt főpolgármestert kérdeztük a vasúti mellékvonalak megnyirbálásáról is: majdnem otthagyta az interjút, mert szerinte idétlen kérdés, hogy mikor utazott utoljára vonattal.

Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok
Olyan jól sikerült a mellékvonali járatnyirbálás, hogy több helyen üresen is futnak a megszüntetett járatok

Szellemvonatok járnak a pótlóbuszok mellett a megnyirbált vasúti mellékvonalakon, a pótlóbuszoztatás 2 milliárdjába kerül a vasúttársaságnak.

A MÁV hivatalosan is bejelentette a mellékvonalgyilkos „járványügyi menetrendeket”
A MÁV hivatalosan is bejelentette a mellékvonalgyilkos „járványügyi menetrendeket”

A járatritkításoknak még csak végdátuma sincsen, így nem tudni, meddig marad velünk az ún. járványügyi menetrend. A MÁV azzal indokol: a koronavírus miatt 70 százalékkal esett vissza a forgalom a vonalain, és egyébként is, a ritkítás csak az utasok 4 százalékát érinti.

A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat
A járványra hivatkozva júniustól teljesen lefejeznék a vasúti mellékvonalakat

Az ITM szerint csak a nyári hónapokra vonatkoznának a ritkítások, de nem nehéz látni: ha az évtizedek óta elhanyagolt, és világos koncepció nélkül működő mellékvonalakon hirtelen pótlóbuszok járnak, az könnyen a vonalak végét jelentheti. És még olcsóbb sem lesz a közlekedés a vasútritkításokkal: mutatjuk a mellékvonali halállistát!

Van-e még jövőjük a vasúti mellékvonalaknak Magyarországon?
Van-e még jövőjük a vasúti mellékvonalaknak Magyarországon?

Egy kerek évtizeddel azután, hogy a Magyarországot jelenleg is irányító kormány hatalomra jutott, számos olyan vasútvonalon vették fel újra a személyforgalmat, ahol 2007-2009 során leállították azt. Ám a „mindent újranyitunk” lendülete hamar kifogyott és jött a kétvonatos alibimenetrend. No meg a fellángolás időről időre, hogy valamit kezdeni kellene ezekkel a vonalakkal. Az ötlet most is előkerült, a mantra is ugyanaz, és a koncepció most sincs mögötte.

Vesszenek a mellékvonalak? Megnéztük, mi lenne, ha bezárna egy tucatnyi vidéki vasútvonal
Vesszenek a mellékvonalak? Megnéztük, mi lenne, ha bezárna egy tucatnyi vidéki vasútvonal

Vasúti szakszervezetek szerint az önkormányzati választások után tucatnyi alacsony forgalmú, vidéki mellékvonalat is megszüntethet a MÁV-Start. A vasútpártiak fel vannak háborodva, a MÁV pedig érthetően megnyirbálná a csak veszteséget termelő, elavult vonalakat. Kinek van igaza, és valóban összedőlne a világ, ha pár vonalon megszűnne a közlekedés? Sorra vesszük a halálraítélteket!