+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
2020. június 17. 07:00
Mi történt nyolc hónap alatt a fővárosban, azon kívül, hogy a Nagykörútra és az Üllői útra festettek két hosszú, sárga vonalat? – kérdezett vissza Tarlós István, mikor felvetettük: hogyhogy nincs elég pénz a Lánchíd felújítására? A MÁV igazgatótanácsába beült volt főpolgármestert kérdeztük a vasúti mellékvonalak megnyirbálásáról is: majdnem otthagyta az interjút, mert szerinte idétlen kérdés, hogy mikor utazott utoljára vonattal.
2020. június 12. 12:10
Szellemvonatok járnak a pótlóbuszok mellett a megnyirbált vasúti mellékvonalakon, a pótlóbuszoztatás 2 milliárdjába kerül a vasúttársaságnak.
2020. május 29. 11:59
A járatritkításoknak még csak végdátuma sincsen, így nem tudni, meddig marad velünk az ún. járványügyi menetrend. A MÁV azzal indokol: a koronavírus miatt 70 százalékkal esett vissza a forgalom a vonalain, és egyébként is, a ritkítás csak az utasok 4 százalékát érinti.
2020. május 22. 13:26
Az ITM szerint csak a nyári hónapokra vonatkoznának a ritkítások, de nem nehéz látni: ha az évtizedek óta elhanyagolt, és világos koncepció nélkül működő mellékvonalakon hirtelen pótlóbuszok járnak, az könnyen a vonalak végét jelentheti. És még olcsóbb sem lesz a közlekedés a vasútritkításokkal: mutatjuk a mellékvonali halállistát!
2020. május 18. 18:33
Egy kerek évtizeddel azután, hogy a Magyarországot jelenleg is irányító kormány hatalomra jutott, számos olyan vasútvonalon vették fel újra a személyforgalmat, ahol 2007-2009 során leállították azt. Ám a „mindent újranyitunk” lendülete hamar kifogyott és jött a kétvonatos alibimenetrend. No meg a fellángolás időről időre, hogy valamit kezdeni kellene ezekkel a vonalakkal. Az ötlet most is előkerült, a mantra is ugyanaz, és a koncepció most sincs mögötte.
2019. február 1. 07:41
Vasúti szakszervezetek szerint az önkormányzati választások után tucatnyi alacsony forgalmú, vidéki mellékvonalat is megszüntethet a MÁV-Start. A vasútpártiak fel vannak háborodva, a MÁV pedig érthetően megnyirbálná a csak veszteséget termelő, elavult vonalakat. Kinek van igaza, és valóban összedőlne a világ, ha pár vonalon megszűnne a közlekedés? Sorra vesszük a halálraítélteket!