A luxuskocsikra szakosodott olasz autógyár kevesebb, de drágább autót adott el 2020-ban, mint előtte. Ezt jórészt a kínai vevőknek köszönheti.
2020-ban két hónapra leállt a luxussportautókra és terepjárókra szakosodott olasz autógyár, a Lamborghini olaszországi gyártósora, kevesebb autót is adtak el tavaly, mint 2019-ben – ennek ellenére minden idők legnagyobb nyereségével „vészelte át” a pandémiás évet az autógyár.
A látszólagos ellentmondás mögött az áll, hogy hiába sikerült 2019-ben 8250 kocsit értékesítenie a Lamborghininek, míg tavaly mindössze 7430-at, ez utóbbiban nagyobb arányban voltak jelen a luxusautókon belül is az igazi prémium kategóriás termékek.
A Volkswagen-csoport tulajdonába tartozó olasz autógyár
„Meglepődtünk” – kommentálta az eredményeket Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója. Mint elmondta, az Urus szárnyalása biztonságot ad számukra és a befektetőik számára is, és már az idei év első kilenc hónapjára is telítve vannak megrendelésekkel.
Winkelmann szerint az áll a háttérben, hogy – a termékeiket megvenni tudó, vagyonos – emberek már nagyon várják, hogy visszakapják és élvezhessék a régi életüket.
A Lamborghini szárnyalását jórészt a kínai vevőkör tette lehetővé:
A legnagyobb kereslet a Lamborghinikre az Egyesült Államokban van: a tavalyi megrendelések majdnem 30 százaléka amerikai vevőktől jött.
NYITÓKÉP: A Lamborghini Urus luxusterepjárója. Capritography / Pixabay
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.