+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Bukovics Martin
2018. november 1. csütörtök, 16:33
Ma is óriásit zuhant a németek életszínvonala.

Megéri megnézni néha a mailfiókba érkező promóciós üzeneteket. A német vasúttársaság, a Deutsche Bahn ma 15:43-kor értesített arról mint hűséges ICE-s utasát, hogy mostantól*

 

126 németországi városban ingyenes tömegközlekedés jár a vonatjegyhez, ha 100 kilométernél nagyobb távolságot utazunk le velük, ami az ország méretét tekintve nem nagy kunszt.

 

Vagyis mind otthonról az induló pályaudvarig, mind az érkező pályaudvartól a végleges úticélig ingyen lehet tömegközlekedni, legyen akár kedvezményes Sparpreis-jegyem, akár az utolsó pillanatban megvett Flexpreis-jegyem. Utazhatunk metróval, busszal, villamossal, elővárosi vasúttal, vagyis S-Bahnnal is anélkül, hogy sorba kelljen állni jegyet venni a pályaudvari automatáknál, a Deutsche Bahn ugyanis mostantól automatikuan hozzáfoglalja a City Ticket-opciót, amennyiben az induló- vagy a célállomás beletartozik az érintett 126 városba. 

 

Mindez egyszeri útra jogosít csak fel, vagyis nincs arról szó, hogy a vonatjegy egyben egésznapos bérletként is szolgáljon mindkét városban. Egy utazó ezzel nagyjából 5-6 eurót spórol csak, cserébe jelentősen kényelmesebben érzi magát.

 

Egy jegytípus, a nagyon olcsón, 19 eurókért dobált Supersparpreis-jegy esetén nem érvényes csak a jegyárba integrált szolgáltatás – a legolcsóbb jegyek esetén ezt kiegészítésként továbbra is meg lehet venni pluszban, ahogy eddig is lehetett.

 

Az érintett 126 városban benne van az összes német nagyváros és tartományi székhely, és olyan turistamágnesek is, mint a bajorországi Bamberg és Bayreuth, nem beszélve a mesés Gelsenkirchenről, vagy a még a legkalandvágyóbb hipszterek által is felfedezetlen Chemnitzről. A fővárosban, Berlinben viszont csak az A-tarifazónára érvényes a DB új szolgáltatása, vagyis az S-Bahn-gyűrűn belüli területre. Frankfurtban pedig a reptérre már nem érvényes a jegy, mondjuk miért is lenne, ha egyszer ott is megállnak az ICE-k.

 

* Habár a DB csak most értesített erről, a szolgáltatás már augusztus eleje óta él.

 

FOTÓ: A frankfurti főpályaudvar. Wikipedia.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Mi történt pontosan Szombathelyen, és mi fog történni a városban az őszi választáson? Az Azonnali helyben járt utána!

Egy amerikai zoológus válaszolt az égető kérdésre: nem kell például állandóan zabálniuk, mint a teheneknek.

Tommy Robinson szerint a brilépés leghangosabb szószólója végső soron ugyanúgy egy milliomos tőzsdebróker, aki lenézi a melósokat.

Sok-sok gyerek születik, mi meg döntsük el, milyen Európában nőjenek fel. Erről szól a klip.

Mutatjuk 2019 Budapestjének valószínűleg legígéretesebb gyakornokságát: a miénket.

A hét kérdése

A Notre-Dame hétfői katasztrófája egész Európát megmozgatta. De vajon mi tudná összehozni a magyarokat?

Azért ide elnéznénk

Az Azonnali összeültet vitázni pár ifjú politikust április 25-én az Aurórában. Regisztráljatok!

Működik-e az ökologikus vidékfejlesztés? Mit kéne csinálniuk az önkormányzatoknak? Konferencia április 26-án.

Bringázz április 28-án a Margitsziget és a Városliget között több száz másik emberrel!

Április 25–28. között a Millenáris Parkba ismét kivonulnak a kiadók, és sok szerző is ott lesz.

Hogyan teljesített az Európai Bizottság a luxemburgi Jean-Claude Juncker vezetése alatt? Április 29-én a Corvinus Egyetemen megtudhatod.

Ezt is szerettétek

György Péter a Notre-Dame-on kívül a legújabb trianoni emlékmű terveiről is beszélt az Azonnalinak. Interjú!

Mi történt a dél-balkáni országgal és a Magyarországon menedékjogban részesített Nikola Gruevszki pártjával?

Révész Máriusz kormánybiztos Azonnalinak tett ígérete szerint kátyúzni is fognak a pénzből!

Elmentünk egy kampányfórumra Újvidéken, mert most először szavazhatnak az EP-választáson a vajdasági magyarok. Riport!

Twitter megosztás Google+ megosztás