+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
2020. szeptember 21. 15:58
Hónapok kérdése már csak, és közvetlen vasúti összeköttetése lesz Bukarest repülőterének a belvárossal.
2020. szeptember 11. 08:09
A Turán nevű szerelvény szalonkocsija fél évszázada vesztegel egy kertben.
2020. augusztus 31. 16:25
A kormány járvány miatti korlátozásai betettek a RegioJetnek: szeptemberben nem közlekednek Magyarországon. Abban bíznak, hogy októberben újraindulhatnak a vonataik.
2020. augusztus 30. 08:00
Egy csomó dolog van, amiről nem írunk az Azonnalin, pedig kéne: a Fasza Dolgokban most behozzuk a szerkesztőségi lemaradást. Lecsó, minőségi MÁV-élmény, Pilis, román humor, Burgundia, szüret, meditálás és még sok más!
2020. augusztus 25. 13:43
Már belföldi konkurenciát is támaszt az állami kézben lévő MÁV-nak a cseh RegioJet nevű magánvasút: szerdától a Budapest-Prága és Budapest-Bécs-járataikat belföldi utazásra is igénybe lehet venni. Már amennyiben maradt még szabad hely rajtuk.
2020. augusztus 3. 18:01
A francia Alstom bekebelezi a kanadai Bombardier vasúti üzletágát, és ezzel indul harcba az egyre erőteljesebben nyomuló kínaiak ellen. De sikerül-e nekik? És miért nézi az ilyesmi összeolvadásokat mindig szúrós szemmel az Európai Bizottság? Elmagyarázzuk!
2020. augusztus 1. 21:10
Július 31-től a cseh magán vasúti társaság, a RegioJet két-két Budapestről Prágába és Bécsbe, és onnan visszainduló menetrend szerinti vonatot indít. A legolcsóbb kocsiosztályaikkal a buszokról csábítanának át utasokat, a legdrágábbakon viszont akár a repülőkkel is konkurálnak! Csak tudjunk elég jól csehül.
2020. augusztus 1. 08:01
Július utolsó napján egy picit megtört a MÁV monopóliuma, ugyanis a cseh magánvasút RegioJettel immár Bécsbe és Prágába is utazhatunk Budapestről. De hol van még hely a cégnek a nagyon zsúfolt bécsi vonalon? Miért örülhet a MÁV is és az utas is a versenynek? Miért küzd egy vasúttársaság a korrupció ellen? Nagyinterjú Radim Jančurával, a vasúttársaság alapítójával és tulajdonosával!
2020. július 31. 11:05
Megjött a RegioJet a magyar piacra. De ki jöjjön még versenyezni a MÁV-val? A késős németek? A villámgyors franciák? Az időutazós románok? Mondd meg te!
2020. július 31. 09:07
Kellenének olyanok a politikába, akik már saját erőből felépítettek valamit. De felesleges erről ábrándozni, amíg Magyarország sikeremberei nem saját jogon, hanem a hatalom kegyéből sikeresek.
2020. július 1. 15:44
Sokan használják már jegyvásárlásra a MÁV-appot, de eddig volt egy nagy hátránya: csak belföldön lehetett vele vonatjegyet váltani. Mostantól ez változik, egyelőre csak Ausztriába, de már nemzetközi vonatjegyet is vehetünk egyszerűen a mobilunkról.
2020. június 17. 07:00
Mi történt nyolc hónap alatt a fővárosban, azon kívül, hogy a Nagykörútra és az Üllői útra festettek két hosszú, sárga vonalat? – kérdezett vissza Tarlós István, mikor felvetettük: hogyhogy nincs elég pénz a Lánchíd felújítására? A MÁV igazgatótanácsába beült volt főpolgármestert kérdeztük a vasúti mellékvonalak megnyirbálásáról is: majdnem otthagyta az interjút, mert szerinte idétlen kérdés, hogy mikor utazott utoljára vonattal.
2020. június 12. 12:10
Szellemvonatok járnak a pótlóbuszok mellett a megnyirbált vasúti mellékvonalakon, a pótlóbuszoztatás 2 milliárdjába kerül a vasúttársaságnak.
2020. május 29. 11:59
A járatritkításoknak még csak végdátuma sincsen, így nem tudni, meddig marad velünk az ún. járványügyi menetrend. A MÁV azzal indokol: a koronavírus miatt 70 százalékkal esett vissza a forgalom a vonalain, és egyébként is, a ritkítás csak az utasok 4 százalékát érinti.
2020. május 22. 13:26
Az ITM szerint csak a nyári hónapokra vonatkoznának a ritkítások, de nem nehéz látni: ha az évtizedek óta elhanyagolt, és világos koncepció nélkül működő mellékvonalakon hirtelen pótlóbuszok járnak, az könnyen a vonalak végét jelentheti. És még olcsóbb sem lesz a közlekedés a vasútritkításokkal: mutatjuk a mellékvonali halállistát!
2020. május 18. 18:33
Egy kerek évtizeddel azután, hogy a Magyarországot jelenleg is irányító kormány hatalomra jutott, számos olyan vasútvonalon vették fel újra a személyforgalmat, ahol 2007-2009 során leállították azt. Ám a „mindent újranyitunk” lendülete hamar kifogyott és jött a kétvonatos alibimenetrend. No meg a fellángolás időről időre, hogy valamit kezdeni kellene ezekkel a vonalakkal. Az ötlet most is előkerült, a mantra is ugyanaz, és a koncepció most sincs mögötte.
2020. május 11. 13:10
Ilyen Magyarországon még nincs, de hamarosan lesz: jóval környezetkímélőbbek és olcsóbban üzemeltethetők, mint a dízelek, jutna belőlük a lepattantabb mellékvonalakra is, és több ütemben, 2029-ig érkeznének meg.
2020. április 1. 12:36
A magyar vasúttörténet legdrágább, a tervek szerint főként kínai hitelből épülő beruházása jóideje áll, a kormány szerint a titkosításról szóló törvényjavaslat ahhoz kell, hogy Kína hitelt adjon.

összesen: 56 db | 18 db/oldal

1 2 3 4