+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2018. október 27. szombat, 17:25
Az Eurobarometer több mint huszonötezer embert kérdezett meg huszonhat EU-tagállamból a vasúti közlekedés minőségét illetően. A legelégedettebbek az osztrákok: az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) pontos, tiszta, megbízható, jól szervezett. Ezzel szemben a magyarok, a románok és a bolgárok a legkevésbé elégedettek saját vasúti közlekedésükkel. De szerencsére az ÖBB a mi térségünkben is megjelent már.

Amint arról a bécsi konzervatív Die Presse napilap beszámolt: az Eurobarometer megmérte, mennyire elégedettek huszonhat EU-tagállam polgárai a vasúti közlekedésükkel.

 

A legjobb helyezést Ausztria érte el: az ÖBB szolgáltatásaival elégedettek leginkább az emberek. Az osztrákok, akiknek több mint negyede rendszeresen használja a vasútat (ezzel éllovasok az EU-ban, még az igen sokat vonatozó németeket is leelőzve), majdnem minden kérdésben magas pontszámot adtak az ÖBB-nek.

 

Az osztrákok nyolcvanhárom százaléka szerint pontos és megbízható a vonat. (Az EU-ban csak a szlovákok tartják a vonataikat még pontosabbnak.)

 

A tisztasággal még nagyobb az elégedettség: nyolcvanhat százalék szerint a pályaudvarok nagyon tiszták. Ezzel Ausztria az EU élén áll. Hetvenhét százalék az ÖBB vasútkocsijainak tisztaságával is elégedett. Szintén a legmagasabb értéket érte el az ÖBB a vasúti összeköttetések minősége és az utastájékoztatás terén.

 

Az ÖBB ma egy száz százalékban állami tulajdonú, de nem a költségvetésből finanszírozott holding. A cég igazgatója volt 2016-ig Christian Kern, aki aztán – másfél évre – az osztrák kancellári székbe ült át. Ma a szabadságpárti infrastruktúraminiszter, Norbert Hofer felügyelete alatt áll az ÖBB,

 

az osztrák vasút mai sikereit azonban még a szocdem Kern-korszak alapozta meg.

 

A MÁV hátul kullog

 

A magyar, a román és a bolgár vasúttársaság majdnem minden témakörben az utolsó helyezést érte el.

 

Miközben az európaiak hetvenöt százaléka elégedett a jegyvásárlási rendszerrel, a magyaroknál ez az arány csak ötvenöt százalék. De még rosszabb eredményt kapott a MÁV például a panasztételi lehetőségeknél: a magyarok tizennyolc százaléka találja csak úgy, hogy egyszerű panaszt tenni a MÁV-nál.

 

A vonatok pontosságával csak negyvenkilenc,

 

a szerelvények tisztaságával meg csupán a magyarok harmincöt százaléka elégedett: ez kevesebb, mint az osztrák érték fele.

 

A vonatok megközelíthetősége se jó a MÀV-nál: harminc százalék körül van csak azok száma, akik szerint jól megközelíthetőek a vágányok, könnyű beszállni a kocsikba. A mozgáskorlátozottak számára a magyarok alig húsz százaléka szerint nyújt megfelelő szolgáltatásokat a MÁV.

 

Az összes országra vonatkozó adatok itt olvashatók el.

 

 

Az ÖBB összeköti újra Közép-Európát

 

Szerencsére azonban nem csak a MÁV van jelen Magyarországon!

 

Az ÖBB a Railjet-hálózat révén az egykori Osztrák-Magyar Monarchia több utódállamában is megjelent már: Budapestet, Győrt vagy Mosonmagyaróvárt ma is összeköti Béccsel, Münchennel, Zürichhel. Nemsokára indul a Bécset Kolozsvárral összekötő vonal. Az ÖBB Észak-Olaszországban és Horvátországban is jelen van, és tovább terjeszkedne a Balkánon. A cseheknek annyira megtetszett a Railjet, hogy a cseh vasút is üzemeltet már pár szerelvényt a maga kék színeivel, cseh söreivel, knédlijével.

 

Az ÖBB nem csak a Monarchia területén működik: Svájcot is beköti Közép-Európába (a Budapest és Zürich közötti vonatokat is az ÖBB üzemelteti), de Németországban is sikeresen terjeszkedett.

 

Miután a Deutsche Bahn 2017-ben leállította az éjszakai vonatait, mondván: azok nem termelnek nyereséget,

 

az ÖBB átvette az egész szolgáltatást, és már idénre nyereségessé tette.

 

Az ÖBB által üzemeltetett németországi éjszakai vonatokat – amelyek akár Rómáig vagy Wrocławig (Breslauig, magyarul Boroszlóig) is járnak – 2018 első félévében már több mint nyolcszázezren vették igénybe.

 

CÍMLAPFOTÓ: Trainspotter LGs / Flickr

FOTÓ: Chia Gia José / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Áll a bál az angliai Newton Aycliffe-ben, miután az egyik városvezető kijelentette, hogy a Mikulás márpedig csak férfi lehet. Szerinted milyen nemű legyen a Mikulás?

Mára azon kevés magyar nyelvű printlap egyike, ami nem áll a magyar kormány irányítása alatt, ráadásul számos magyarországi szerzője is van. Szombaton hetven éves a pozsonyi Új Szó!

Debrecent és Győrt ütötte ki a döntőben Veszprém, ami a balatoni régióval közösen pályázott a címre. A brexit miatt Veszprém lesz az egyedüli kulturális főváros 2023-ban.

Télen Csehországban is dermesztőek tudnak lenni az éjszakák: a civil kezdeményezés megalkotói ezen enyhítenének a hajléktalanok számára.

Meddig tűrik el a Fideszt az Európai Néppártban? Mi a közös a lengyel kormánypártban és a Fideszben? Az Azonnali megmutatja a válaszokat ezekre, lengyel nézőpontból.

A hét kérdése

Parlamenti blokád, tüntetések, füstbomba, cetliszórás, himnusz, sorosozás: a pártok a rabszolgatörvény kapcsán kihozták egymásból a maximumot. Mire elég ez?

Azért ide elnéznénk

Ürüljön ki az IKEA, süllyedjen el a WestEnd! December 15.

Sorrentino két korábbi klasszikusa mellett premier előtt megnézheted a Berlusconi-filmet is. Dec.14-16.

December 17-én a főszerepben: Ady karácsonyi versei és Kosztolányi eddig nem
ismert szövegei.

Kömlődi Ferenc és Tamás Veronika vezet be a látszat-ellentétek világába december 19-én a Múzeum körúton!

A híres osztrák zeneszerző Holdbéli világ című vígoperáját hallhatják a nézők december 20-án a Festetics Palotában.

Ezt is szerettétek

A szélsőjobboldali befolyás azonban töretlen a párton belül.

A zöldpolitikus Karácsony Gergely miért épp az olcsóbb autózásért tüntetők mellett állt ki a sárga mellénnyel?

Nem az a kérdés, hogy jöjjön-e a vasút privatizációja, hanem az, hogy mikor.

Twitter megosztás Google+ megosztás