+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Techet Péter
2018. október 27. szombat, 17:25
Az Eurobarometer több mint huszonötezer embert kérdezett meg huszonhat EU-tagállamból a vasúti közlekedés minőségét illetően. A legelégedettebbek az osztrákok: az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) pontos, tiszta, megbízható, jól szervezett. Ezzel szemben a magyarok, a románok és a bolgárok a legkevésbé elégedettek saját vasúti közlekedésükkel. De szerencsére az ÖBB a mi térségünkben is megjelent már.

Amint arról a bécsi konzervatív Die Presse napilap beszámolt: az Eurobarometer megmérte, mennyire elégedettek huszonhat EU-tagállam polgárai a vasúti közlekedésükkel.

 

A legjobb helyezést Ausztria érte el: az ÖBB szolgáltatásaival elégedettek leginkább az emberek. Az osztrákok, akiknek több mint negyede rendszeresen használja a vasútat (ezzel éllovasok az EU-ban, még az igen sokat vonatozó németeket is leelőzve), majdnem minden kérdésben magas pontszámot adtak az ÖBB-nek.

 

Az osztrákok nyolcvanhárom százaléka szerint pontos és megbízható a vonat. (Az EU-ban csak a szlovákok tartják a vonataikat még pontosabbnak.)

 

A tisztasággal még nagyobb az elégedettség: nyolcvanhat százalék szerint a pályaudvarok nagyon tiszták. Ezzel Ausztria az EU élén áll. Hetvenhét százalék az ÖBB vasútkocsijainak tisztaságával is elégedett. Szintén a legmagasabb értéket érte el az ÖBB a vasúti összeköttetések minősége és az utastájékoztatás terén.

 

Az ÖBB ma egy száz százalékban állami tulajdonú, de nem a költségvetésből finanszírozott holding. A cég igazgatója volt 2016-ig Christian Kern, aki aztán – másfél évre – az osztrák kancellári székbe ült át. Ma a szabadságpárti infrastruktúraminiszter, Norbert Hofer felügyelete alatt áll az ÖBB,

 

az osztrák vasút mai sikereit azonban még a szocdem Kern-korszak alapozta meg.

 

A MÁV hátul kullog

 

A magyar, a román és a bolgár vasúttársaság majdnem minden témakörben az utolsó helyezést érte el.

 

Miközben az európaiak hetvenöt százaléka elégedett a jegyvásárlási rendszerrel, a magyaroknál ez az arány csak ötvenöt százalék. De még rosszabb eredményt kapott a MÁV például a panasztételi lehetőségeknél: a magyarok tizennyolc százaléka találja csak úgy, hogy egyszerű panaszt tenni a MÁV-nál.

 

A vonatok pontosságával csak negyvenkilenc,

 

a szerelvények tisztaságával meg csupán a magyarok harmincöt százaléka elégedett: ez kevesebb, mint az osztrák érték fele.

 

A vonatok megközelíthetősége se jó a MÀV-nál: harminc százalék körül van csak azok száma, akik szerint jól megközelíthetőek a vágányok, könnyű beszállni a kocsikba. A mozgáskorlátozottak számára a magyarok alig húsz százaléka szerint nyújt megfelelő szolgáltatásokat a MÁV.

 

Az összes országra vonatkozó adatok itt olvashatók el.

 

 

Az ÖBB összeköti újra Közép-Európát

 

Szerencsére azonban nem csak a MÁV van jelen Magyarországon!

 

Az ÖBB a Railjet-hálózat révén az egykori Osztrák-Magyar Monarchia több utódállamában is megjelent már: Budapestet, Győrt vagy Mosonmagyaróvárt ma is összeköti Béccsel, Münchennel, Zürichhel. Nemsokára indul a Bécset Kolozsvárral összekötő vonal. Az ÖBB Észak-Olaszországban és Horvátországban is jelen van, és tovább terjeszkedne a Balkánon. A cseheknek annyira megtetszett a Railjet, hogy a cseh vasút is üzemeltet már pár szerelvényt a maga kék színeivel, cseh söreivel, knédlijével.

 

Az ÖBB nem csak a Monarchia területén működik: Svájcot is beköti Közép-Európába (a Budapest és Zürich közötti vonatokat is az ÖBB üzemelteti), de Németországban is sikeresen terjeszkedett.

 

Miután a Deutsche Bahn 2017-ben leállította az éjszakai vonatait, mondván: azok nem termelnek nyereséget,

 

az ÖBB átvette az egész szolgáltatást, és már idénre nyereségessé tette.

 

Az ÖBB által üzemeltetett németországi éjszakai vonatokat – amelyek akár Rómáig vagy Wrocławig (Breslauig, magyarul Boroszlóig) is járnak – 2018 első félévében már több mint nyolcszázezren vették igénybe.

 

CÍMLAPFOTÓ: Trainspotter LGs / Flickr

FOTÓ: Chia Gia José / Flickr

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A szélsőjobb kampányt indított: az FPÖ szavazói írják rá Strache nevét külön is a szavazólapra. Ausztriában ilyet lehet, mi több: még figyelembe is veszik a EP-listás helyek elosztásakor.

Míg a Fidesz hirdetett kimagaslóan a legtöbb pénzért Facebookon a központi oldalán a pártok közül, addig a KDNP éppen hogy a legkevesebbért.

Bár decemberben még bizalmi szavazást is túlélt, június 7-én lemond pozíciójáról Nagy-Britannia miniszterelnöke.

Ha hihetünk az exit polloknak, a 2019-es EP-választás első csatáját a mainstream erői nyerték a szélsőjobbal szemben.

A hét kérdése

Eljött az igazság pillanata az Azonnalin: mondd meg nekünk, kire szavazol május 26-án!

Azért ide elnéznénk

Újabb globális klímasztrájkot hirdet a Fridays For Future mozgalom. Május 24-én Budapest belvárosában is!

A Tanácstalan Köztársaság friss eseményének témája, hogy hogyan építették le itthon a környezetvédelmet.

Frissiben kielemzi az EP-választási eredményeket Deutsch Tamás, Donáth Anna meg egy csomó politológus.

A MoMe hallgatói értelmezik újra a stílust mindenféle formában a plakáttól a webdesignig. Május 31-től.

A Piacok Napján, az Erzsébet tér, egy hatalmas közösségi piaccá változik, idén már 6. alkalommal, június 23-án vasárnap.

Ezt is szerettétek

Hallottad, hogy lesz már megint valami választás, de azt már nem tudod, hogy pontosan miről meg minek meg mikor?

Vajon csak az etnikai alapú szavazást tudják elképzelni a székelyek? Az Azonnali Székelyföldön járt, és megkérdezte a járókelőket.

Volt, aki szerint a klímaváltozás ellen könnyebb tenni, hiszen ha meleg van, akkor nem kell kabátot venni, és kész. Videó!

Strache politikai pályájának ugyan vége, de ez nem jelenti azt, hogy a zeneit is fel kell adja. Mutatjuk a legjobb számait!

Twitter megosztás Google+ megosztás