Túlfoglaltatta a Wizz Air a barcelonai járatát, egy utasnak le kellett szállnia

Szerző: Bakó Bea
2018.10.19. 15:36

Azért rendőröket is igénybe vett a Wizz Air a művelethez, miközben ők adtak el több jegyet a kelleténél.

Túlfoglaltatta a Wizz Air a barcelonai járatát, egy utasnak le kellett szállnia

Kollégánk a szerencsések között volt a Wizz Air csütörtök esti, Budapestről Barcelonába tartó járatán, ő ugyanis végül el tudott repülni a katalán fővárosba. De amint beszámolt róla, nem mindenkinek ment ez ilyen simán, ugyanis

a Wizz Air eggyel több jegyet adott el a járatra, mint amennyi hely van a gépen.

Kollégánk útitársát is odahívták beszállás előtt a pulthoz adategyeztetésre, és közölték vele, hogy a kapunál derül ki, hogy beszállhat-e, de ő végül beszállhatott. Mégsem volt azonban minden rendben, mert a beszállást követően a személyzet önként jelentkezőt keresett, aki leszállna átfoglalásért és 250 eurós kompenzációért cserébe. A fedélzeten rendőrök is megjelentek. Végül egy egyedül utazó nő szállt le, akit meg is tapsoltak az utasok.

Bár a légitársaságok szokták azt a módszert alkalmazni, hogy a valós helyeknél több jegyet adnak el, némi lemorzsolódással számolva, az ügy azért érdekes, mert

a Wizz Airt pont szeptember végén bírságolta meg a fővárosi kormányhivatal emiatt a gyakorlat miatt.

Megkérdeztük a légitársaságot, hogy milyen arányban és mely járatokra alkalmazzák a túlfoglalást, és mi alapján választják ki, hogy kit szállítanak le, ha erre nincs önként jelentkező. És miért kellenek rendőrök ehhez az egészhez?

Azt a választ kaptuk, hogy „a Wizz Air szabályzata szerint a helyi hatóságok jelenléte szükséges abban az esetben, ha egy utas a személyzet utasítása ellenére nem hagyja el a repülőgépet.”

De mi alapján pécézik ki, hogy kit szállítanak le?

Aki utoljára foglalt vagy csekkolt be? Vagy aki a legolcsóbb jegyet vette? Erre ismételt érdeklődésünkre is csak azt az általános választ kaptuk, hogy „ha nincs önként jelentkező, aki vállalja, hogy későbbi járattal utazik, akkor egyedül utazó(ka)t választ ki a légitársaság annak érdekében, hogy az együtt utazókat ne kelljen szétválasztani.”

Hogy mekkora arányú túlfoglalást alkalmaz a társaság – tehát elképzelhető-e, hogy egynél több, akár 4-5 utasnak sem legyen helye, hiába vette meg a jegyet –, azt a Wizz Air üzleti titokra hivatkozva nem árulta el. Csak annyit közöltek: folyamatosan figyelemmel kísérik a járatok népszerűségét, és

az engedélyezett túlfoglalás mértéke a célállomástól és a történeti adatoktól függően változik.

Aki a cég hibájából túlfoglalás miatt nem tud utazni, az átfoglalhatja a jegyét egy későbbi járatra, vagy teljes visszatérítést is kérhet. Ezen kívül a vonatkozó uniós irányelv alapján az utazási távtól függően 250, 400 vagy 600 eurós kártérítést kap.


Az Azonnalinak küldött közleményében a Wizz Air elnézést kért az érintett utasoktól.

Ha egyébként a megvásárolt jegyet sikerül leutazni, akkor sem mindig egyszerű az élet: a fapados légitársaság épp most vezetett be újabb trükkös szabályokat a csomagokra nézve, arra motiválva az utasokat, hogy vagy adják fel a kisebb bőröndjüket is repülés előtt, vagy fizessenek pluszban, hogy felvihessék a fedélzetre. A legújabb rafinált módszereket ebben a cikkben szedtük össze az Azonnalin.

Bakó Bea
Bakó Bea az Azonnali alapító-főszerkesztője

EU-jogász. 2021 márciusa óta anyasági szabadságon.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek