Elbontják végre a ferihegyi reptér fapadoskarámját, megnyílt az új épület

Szerző: Illés Gergő
2020.01.15. 12:56

Itt egy hír, aminek minden low cost-utazó örülhet: nem kell többet a balkáni állapotokat idéző karámban tolongani a budapesti reptéren, új komplexum épült a fapadosoknak.

Elbontják végre a ferihegyi reptér fapadoskarámját, megnyílt az új épület

Végre európai színvonalon lehet majd fapados légitársaságokkal utazni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, ugyanis miután tavaly év elején a kormány ultimátumot adott az úgynevezett bádogkarám elbontására, a repteret üzemeltető cég gyorsan lépett, és a régi karám mellett egy új, nyáron hűtött, télen fűtött épületet húztak fel – minderről Vitézy Dávid számolt be szerdán Facebook-oldalán.

A Wizzair, a Ryanair és az Easyjet Budapestről induló fapados járatai többségében eddig a bádogkarámtól indultak: ez egy fűtés és hűtés nélküli komplexum volt, amely a reptér főépületétől körülbelül kétszáz méternyi gyaloglásra volt.

Itt kapunkként csupán pár ülőhelyen tudtak várakozni az utasok, normális mosdó, valamint büfék nem voltak benne megtalálhatók,

hosszabb várakozásra pedig teljesen alkalmatlan, és egy európai főváros repteréhez méltatlan volt.

A RÉGI KARÁM A FERIHEGYI REPTÉREN. FORRÁS: TWITTER / MARCO SERUSI

Vitézy ugyanakkor bejelentette: az új, fapadosoknak létrehozott komplexum szerdán a tesztüzemmel megnyitotta kapuit az utazók előtt, ezzel

minden kapunál közel száz ülőhellyel ellátott, fűthető és hűthető, mosdókkal és étel-italvásárlási lehetőséggel ellátott új komplexum jött létre.

Emellett lett hozzá egy új fedett, hűtött-fűtött, liftekkel és mozgólépcsővel is rendelkező folyosó, amely a fapados kapukat összeköti a terminál épületével. És lett dohányzóterasz is. A tesztüzem január 17-ig tart, onnantól kezdve minden fapadost az új utasmóló szolgál ki: ekkor kezdik el az eddigi karám bontását is, hogy annak helyén tovább, a duplájára bővülhessen a most átadott épület. A teljes beruházás költsége 8,3 milliárd forint, amit teljes egészéből a repülőtér üzemeltetője finanszíroz.

A karám megszüntetésére még tavaly februárban adott ultimátumot a kormány, sőt, kijelentették, ha kell, 2020. január 1-jével rendeleti úton is betilthatják a terminálrész használatát, ha erre szükség van. Idáig végül nem fajult el a konfliktus, hiszen július óta épül, most pedig kész lett az új épületrész. „A repülőtér átfogó fejlesztése Budapest kiemelt érdeke, s ennek csak első lépése a fapados karám felváltása európai színvonalú kapukkal, a folytatás a fő terminálépület átfogó, évtizedekre szóló fejlesztése, illetve a reptéri vasút megépítése kell legyen” – összegzett Vitézy.

BORÍTÓKÉP: Budapest Airport / Instagram

 
Illés Gergő
Illés Gergő az Azonnali újságírója

Európai politikáról, Közép-Európáról ír. Magyar belpolitikáról pedig akkor, ha ideges.

olvass még a szerzőtől

Tetszett a cikk?

Az Azonnali hírlevele

Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!

Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.

Kommentek