+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2018. szeptember 18. kedd, 13:20
Áder János lekéste a bukaresti nemzetközi találkozóját, mert a repülőgépe – nem először – felmondta a szolgálatot. Az Azonnali utánajárt, hogyan juthatott volna el mégis a köztársasági elnök a találkozóra.

Áder János és a repülőgép nem jó párosítás. Erről már 2016-ban is megbizonyosodhattunk. Akkor a köztársasági elnök a csíksomlyói búcsúra nem tudott elmenni, mert lerobbant alatta a repülő. Kísértetiesen hasonló eset történt kedd reggel, amikor is a Köztársasági Elnöki Hivatal közölte az MTI-vel, hogy Áder János repülőgépe meghibásodás miatt nem tudta elhagyni a budapesti kifutópályát.

 

A 444 információ szerint a kormánygép egy cateringes autóval ütközött, aminek felemelt rakománya nekicsapódott a kormánygép ajtajának. Így az annyira deformálódott, hogy a repülő nem szállhatott fel, ellentétben a másik Airbus-géppel, amivel Orbán Viktor utazott el ma reggel Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz.

 

Az államfő a szerencsétlen baleset miatt nem vesz részt a mai napon Bukarestben tartandó Három Tenger Kezdeményezés államfői találkozón.

 

A Három Tenger Kezdeményezés egy viszonylag frissen, 2016-ban alakított együttműködési fórum, melynek résztvevői Magyarország mellett Lengyelország, Észtország, Lettország, Litvánia, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia, Szlovénia, Horvátország és Bulgária. Ezeket az államokat összesen három tenger övezi, a Balti-, a Fekete- és az Adriai-tenger, innen a név. A fórum célja pedig mindenekelőtt az, hogy elősegítse a gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését, a határokon átnyúló projektek megvalósítását, az infrastruktúra és az energiaszektor fejlesztését. Ádert a csúcstalálkozón a bukaresti magyar nagykövet, Zákonyi Botond fogja helyettesíteni.

 

Ha nagyon akart volna, Áder most Bukarestben lenne

 

Amennyiben a meghibásodás már hétfőn kiderült, bőven lett volna lehetősége az államfőnek, hogy odaérjen Bukarestbe. A sors fintora, hogy ezt leginkább repülővel tehette volna meg.

 

A Tarom román állami légitársaság hétfői közvetlen járatával egy óra negyven percnyi menetidővel – helyi idő szerint – este fél tizenegyre meg is érkezhetett volna az államfő Bukarestbe.

 

Ha netalán annyira későn derült ki az elnöki gép hibája, hogy Áder csak kedd reggel tudott volna más járműre pattanni, akkor a Tarom következő járatával kedd délben is landolhatott volna a Bukarestet kiszolgáló két repülőtér egyikén,

 

a Henri Coandă repülőtéren. Az utazásért hetvenkétezer forintot kellett volna fizetnie, ami a köztársasági elnök fizetéséhez mérten nem egy nagy összeg

 

Drágább megoldás lehetett volna a Lufthansa valamely járatát választania. Bécsi átszállással, három óra tíz perces menetidővel számolva – helyi idő szerint – hétfő este 22:25-kor landolhatott volna Áder János Bukarestben. Kicsit hosszabb utazás lett volna a kedd reggeli járattal menni: az müncheni átszállással, négy óra ötven percnyi menetidő terhe mellett délelőtt 11:50-es érkezést jelentett volna. A hétfő esti jegy 172 900 forintba, a kedd reggeli párja „csupán” 171 900 forintba került volna.

 

Vonattal és busszal pont beérne a záróvacsorára

 

Ha nem akarta volna az államfő kísérteni a sorsot, választhatott volna más járművet is. Áder a FlixBus távolsági buszjáratával közvetlenül, tizenöt óra menetidővel – helyi idő szerint – kedd délután fél egykor már Bukarest utcáira tehette volna a lábát, és csupán 7299 forintot kellett volna érte fizetnie. A MÁV Bécs-Bukarest járata lehetett volna az utolsó utáni megoldás, ami hétfő este 23:10-kor indult a Keleti pályaudvarról, és tizenhat órányi utazás után érkezik meg kedd délután négyre Bukarestbe.

 

Autóval a Google Maps útvonal-tervezője szerint laza 10 óra lett volna a Budapest-Bukarest-táv – mindez javarészt autópályán –, ha sehol sincs dugó, plusz mindenhol betartja a sebességhatárokat az elnöki konvoj. Talán még egy bukaresti autós városnézés is belefért volna.

 

És még csak a Transzfogarason sem kellene átkelnie.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Az biztos, hogy 2020-ban soha nem látott számú embernek kerül be a mindennapi életébe az online piálás a haverokkal. De igazából van ennek bármi értelme? Leteszteltük!

Ugyanazzal a kanállal áldoztattak végig híveket, miközben a koronavírus a nyállal terjed leginkább. Megkérdeztük, hogy csinálják ezt a magyarországi ortodoxok.

A brit egészségügyi rendszernek legalább húszezer ilyen készülékre lenne szüksége, a kényszerűségből nem versenyző csapatok segíthetnek be.

Vlagyimir Putyin szóvivője maga erősítette meg, hogy az elnöki hivatalból is pozitív lett egy ember tesztje. A sajtó tud.

Az érkező magyar kamionosokra 14 nap karantén vár mostantól, akkor is, ha nem mutatják koronavírus gyanúját.

A britek heteken belül házilag is tesztelhetik, megfertőződtek-e a koronavírussal. Elérhető lesz-e ilyen teszt Magyarországon is? Egyáltalán van értelme?

A hét kérdése

Őket üti meg a legjobban a koronavírus miatti leállás: te mivel segíted a fennmaradásukat? Ez a hét kérdése az Azonnalin!

Azért ide elnéznénk

Csatlakozz a csoportunkhoz, és vészeljük át együtt a karantént!

Minden este 8-kor az erkélyről vagy ablakból, amíg aktuális.

Március 28-án fél 9-től kapcsolj le mindent otthon: környezetvédelemnek és digitális detoxnak is jó.

Bulizz virtuálisan fél Béccsel március 28-án éjszaka, ingyen!

Ezt is szerettétek

Indul az Azonnali Trianon 100 podcastsorozata! Itt nem az a téma, hogy kinek fáj vagy nem fáj eléggé Trianon, hanem, hogy mi történt. Az első vendég Révész Tamás hadtörténész.

Pedig két nappal korábban kezdődött, mint a pesti, és még Kossuth Lajos is hatással volt rá.

„Szovjetológiának” tűnik Olaszországból a magyar kormány kommunikációja a koronavírusról – mondta a Helyzetben Stefano Bottoni magyar-olasz történész.

Hogyan hozta a sírból vissza esélyeit Joe Biden? Miért veszíthet akár tömegesen latinó szavazókat Bernie Sanders? Dörzsölheti-e a tenyerét Trump?

Meddig engedi elfajulni a bulit az MNB, és mikor szab gátat a gyenge forintnak? Lesz-e 350 forintos euró? Zsiday Viktor és Isztin Péter magyarázzák el.

A SME felvidéki magyar főszerkesztője, Balog Beáta a karrierjéről, a Kuciak-gyilkosság utáni szlovák médiáról és arról, milyen hatással volt a NER a határon túli magyarságra.

Twitter megosztás Google+ megosztás