+++ MIBEN FEJLŐDJÜNK, MIRŐL ÍRJUNK? MONDD EL A VÉLEMÉNYEDET AZ AZONNALIRÓL! +++
Szerző: Petróczi Rafael
2018. szeptember 18. kedd, 13:20
Áder János lekéste a bukaresti nemzetközi találkozóját, mert a repülőgépe – nem először – felmondta a szolgálatot. Az Azonnali utánajárt, hogyan juthatott volna el mégis a köztársasági elnök a találkozóra.

Áder János és a repülőgép nem jó párosítás. Erről már 2016-ban is megbizonyosodhattunk. Akkor a köztársasági elnök a csíksomlyói búcsúra nem tudott elmenni, mert lerobbant alatta a repülő. Kísértetiesen hasonló eset történt kedd reggel, amikor is a Köztársasági Elnöki Hivatal közölte az MTI-vel, hogy Áder János repülőgépe meghibásodás miatt nem tudta elhagyni a budapesti kifutópályát.

 

A 444 információ szerint a kormánygép egy cateringes autóval ütközött, aminek felemelt rakománya nekicsapódott a kormánygép ajtajának. Így az annyira deformálódott, hogy a repülő nem szállhatott fel, ellentétben a másik Airbus-géppel, amivel Orbán Viktor utazott el ma reggel Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz.

 

Az államfő a szerencsétlen baleset miatt nem vesz részt a mai napon Bukarestben tartandó Három Tenger Kezdeményezés államfői találkozón.

 

A Három Tenger Kezdeményezés egy viszonylag frissen, 2016-ban alakított együttműködési fórum, melynek résztvevői Magyarország mellett Lengyelország, Észtország, Lettország, Litvánia, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia, Szlovénia, Horvátország és Bulgária. Ezeket az államokat összesen három tenger övezi, a Balti-, a Fekete- és az Adriai-tenger, innen a név. A fórum célja pedig mindenekelőtt az, hogy elősegítse a gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését, a határokon átnyúló projektek megvalósítását, az infrastruktúra és az energiaszektor fejlesztését. Ádert a csúcstalálkozón a bukaresti magyar nagykövet, Zákonyi Botond fogja helyettesíteni.

 

Ha nagyon akart volna, Áder most Bukarestben lenne

 

Amennyiben a meghibásodás már hétfőn kiderült, bőven lett volna lehetősége az államfőnek, hogy odaérjen Bukarestbe. A sors fintora, hogy ezt leginkább repülővel tehette volna meg.

 

A Tarom román állami légitársaság hétfői közvetlen járatával egy óra negyven percnyi menetidővel – helyi idő szerint – este fél tizenegyre meg is érkezhetett volna az államfő Bukarestbe.

 

Ha netalán annyira későn derült ki az elnöki gép hibája, hogy Áder csak kedd reggel tudott volna más járműre pattanni, akkor a Tarom következő járatával kedd délben is landolhatott volna a Bukarestet kiszolgáló két repülőtér egyikén,

 

a Henri Coandă repülőtéren. Az utazásért hetvenkétezer forintot kellett volna fizetnie, ami a köztársasági elnök fizetéséhez mérten nem egy nagy összeg

 

Drágább megoldás lehetett volna a Lufthansa valamely járatát választania. Bécsi átszállással, három óra tíz perces menetidővel számolva – helyi idő szerint – hétfő este 22:25-kor landolhatott volna Áder János Bukarestben. Kicsit hosszabb utazás lett volna a kedd reggeli járattal menni: az müncheni átszállással, négy óra ötven percnyi menetidő terhe mellett délelőtt 11:50-es érkezést jelentett volna. A hétfő esti jegy 172 900 forintba, a kedd reggeli párja „csupán” 171 900 forintba került volna.

 

Vonattal és busszal pont beérne a záróvacsorára

 

Ha nem akarta volna az államfő kísérteni a sorsot, választhatott volna más járművet is. Áder a FlixBus távolsági buszjáratával közvetlenül, tizenöt óra menetidővel – helyi idő szerint – kedd délután fél egykor már Bukarest utcáira tehette volna a lábát, és csupán 7299 forintot kellett volna érte fizetnie. A MÁV Bécs-Bukarest járata lehetett volna az utolsó utáni megoldás, ami hétfő este 23:10-kor indult a Keleti pályaudvarról, és tizenhat órányi utazás után érkezik meg kedd délután négyre Bukarestbe.

 

Autóval a Google Maps útvonal-tervezője szerint laza 10 óra lett volna a Budapest-Bukarest-táv – mindez javarészt autópályán –, ha sehol sincs dugó, plusz mindenhol betartja a sebességhatárokat az elnöki konvoj. Talán még egy bukaresti autós városnézés is belefért volna.

 

És még csak a Transzfogarason sem kellene átkelnie.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

A jövőben a felhasználók beállíthatják, hogy ha a weboldalakon böngésznek, az onnan származó adatokat ne lehessen összekötni a
Facebook-profiljukkal.

Depresszió, bipoláris zavar és skizoférnia: ezek a betegségek is gyakoribbak voltak ott, ahol rosszabb a levegő minősége – állítja egy új tanulmány.

Azt követelik, hogy a középkor óta megtartott Ducasse D'Ath felvonulást távolítsák el az UNESCO világörökségi listájáról a feketére mázolt vadember figurája miatt.

Annyira felpörgött az ír határ kérdése, hogy még a német kancellár is elmondta, szerinte mik az esélyei Johnsonnak.

A születésétől siket Lee Duck-hee-ben senki sem hitt, amikor profi teniszkarriert álmodott magának. Ő az első siket, aki ATP-teniszmeccset nyert.

A hét kérdése

Egy 34 millió forintos adakozás még bőven nem elég, de nekünk van pár ötletünk arra, hogy mivel lágyíthatná meg Tiborcz szeretett nemzetünk szívét!

Azért ide elnéznénk

Figyelemfelhívó bringatúra Budapestről Szentendrére augusztus 24-én délelőtt.

Beszéddel is készül. Augusztus 24-én, a pesti Jelen bisztróban.

Dumbledore wouldn't let this happen. Augusztus 31-én délután, Budapesten.

Gellért Ádám ad elő a Clio Intézet estjén szeptember 4-én.

Tokaj-Hegyalja legszebb falujában szeptember 13-án végig lehet kóstolni a helyi borászatok legjobb borait.

Ezt is szerettétek

Mire elég, ha Zuzana Čaputová elnök azt mondja magyarul, hogy köszönöm? Jarábik Balázs felvidéki elemző elmagyarázza.

A Coca-Cola ugyanolyan politikai termék, mint a Fidesz. Kár, hogy az előbbinek a magyar ellenzék is bedőlt, írja Techet Péter.

A véleménybuborékok ártanak jobban a demokráciának, vagy pártízezer „hülye” szavazó?

Az Azonnali birtokába kerültek a 2018-as szerződéseik: volt, ahol a kutatási pénznek nevezett összegből focipályát újítottak fel. Hogy mi?! Tényfeltárás!

Twitter megosztás Google+ megosztás