+++ Kérj egy Reggeli feketét! Heti háromszor küldjük neked. Nem linkgyűjtemény: olvasmány. +++
Szerző: Petróczi Rafael
2018. szeptember 18. kedd, 13:20
Áder János lekéste a bukaresti nemzetközi találkozóját, mert a repülőgépe – nem először – felmondta a szolgálatot. Az Azonnali utánajárt, hogyan juthatott volna el mégis a köztársasági elnök a találkozóra.

Áder János és a repülőgép nem jó párosítás. Erről már 2016-ban is megbizonyosodhattunk. Akkor a köztársasági elnök a csíksomlyói búcsúra nem tudott elmenni, mert lerobbant alatta a repülő. Kísértetiesen hasonló eset történt kedd reggel, amikor is a Köztársasági Elnöki Hivatal közölte az MTI-vel, hogy Áder János repülőgépe meghibásodás miatt nem tudta elhagyni a budapesti kifutópályát.

 

A 444 információ szerint a kormánygép egy cateringes autóval ütközött, aminek felemelt rakománya nekicsapódott a kormánygép ajtajának. Így az annyira deformálódott, hogy a repülő nem szállhatott fel, ellentétben a másik Airbus-géppel, amivel Orbán Viktor utazott el ma reggel Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz.

 

Az államfő a szerencsétlen baleset miatt nem vesz részt a mai napon Bukarestben tartandó Három Tenger Kezdeményezés államfői találkozón.

 

A Három Tenger Kezdeményezés egy viszonylag frissen, 2016-ban alakított együttműködési fórum, melynek résztvevői Magyarország mellett Lengyelország, Észtország, Lettország, Litvánia, Csehország, Szlovákia, Ausztria, Románia, Szlovénia, Horvátország és Bulgária. Ezeket az államokat összesen három tenger övezi, a Balti-, a Fekete- és az Adriai-tenger, innen a név. A fórum célja pedig mindenekelőtt az, hogy elősegítse a gazdasági kapcsolatok szorosabbra fűzését, a határokon átnyúló projektek megvalósítását, az infrastruktúra és az energiaszektor fejlesztését. Ádert a csúcstalálkozón a bukaresti magyar nagykövet, Zákonyi Botond fogja helyettesíteni.

 

Ha nagyon akart volna, Áder most Bukarestben lenne

 

Amennyiben a meghibásodás már hétfőn kiderült, bőven lett volna lehetősége az államfőnek, hogy odaérjen Bukarestbe. A sors fintora, hogy ezt leginkább repülővel tehette volna meg.

 

A Tarom román állami légitársaság hétfői közvetlen járatával egy óra negyven percnyi menetidővel – helyi idő szerint – este fél tizenegyre meg is érkezhetett volna az államfő Bukarestbe.

 

Ha netalán annyira későn derült ki az elnöki gép hibája, hogy Áder csak kedd reggel tudott volna más járműre pattanni, akkor a Tarom következő járatával kedd délben is landolhatott volna a Bukarestet kiszolgáló két repülőtér egyikén,

 

a Henri Coandă repülőtéren. Az utazásért hetvenkétezer forintot kellett volna fizetnie, ami a köztársasági elnök fizetéséhez mérten nem egy nagy összeg

 

Drágább megoldás lehetett volna a Lufthansa valamely járatát választania. Bécsi átszállással, három óra tíz perces menetidővel számolva – helyi idő szerint – hétfő este 22:25-kor landolhatott volna Áder János Bukarestben. Kicsit hosszabb utazás lett volna a kedd reggeli járattal menni: az müncheni átszállással, négy óra ötven percnyi menetidő terhe mellett délelőtt 11:50-es érkezést jelentett volna. A hétfő esti jegy 172 900 forintba, a kedd reggeli párja „csupán” 171 900 forintba került volna.

 

Vonattal és busszal pont beérne a záróvacsorára

 

Ha nem akarta volna az államfő kísérteni a sorsot, választhatott volna más járművet is. Áder a FlixBus távolsági buszjáratával közvetlenül, tizenöt óra menetidővel – helyi idő szerint – kedd délután fél egykor már Bukarest utcáira tehette volna a lábát, és csupán 7299 forintot kellett volna érte fizetnie. A MÁV Bécs-Bukarest járata lehetett volna az utolsó utáni megoldás, ami hétfő este 23:10-kor indult a Keleti pályaudvarról, és tizenhat órányi utazás után érkezik meg kedd délután négyre Bukarestbe.

 

Autóval a Google Maps útvonal-tervezője szerint laza 10 óra lett volna a Budapest-Bukarest-táv – mindez javarészt autópályán –, ha sehol sincs dugó, plusz mindenhol betartja a sebességhatárokat az elnöki konvoj. Talán még egy bukaresti autós városnézés is belefért volna.

 

És még csak a Transzfogarason sem kellene átkelnie.

 

comments powered by Disqus
Hírszolgáltatás

Miközben a szociáldemokrata ellenzék folyamatosan gyengül, a horvát balliberális pártok egyre jobban összeállnak.

Megerősítik a vásárok védelmét, a határokon pedig szigorúbb ellenőrzést vezetnek be Franciaországban. Szökésben
a strasbourgi támadó.

Jó, nem teljesen világhírű, ráadásul inkább egy magyar lelátó pár perces népszerűségéről van szó.

A Jobbik egykori frakcióvezető-helyettese idén még lezárja képviselői munkáját, aztán átadja a helyét egyelőre ismeretlen utójának.

Nem Orbán, hanem Magyarország ellen szavaztam, mondta Weber, aztán kiakadt a magyar ellenzékre, hogy félreértelmezik őt.

A hét kérdése

Tüntetés, parlamenti obstrukció, füttykoncert, kivonulás: ez már mind megvolt, itt az ideje a csínytevésnek! De hogyan?

Azért ide elnéznénk

Művészeti vásár megnyitó december 12-én.

Fidesz vs. LMP vs. Jobbik vs. MSZP vs. DK vita az EU-ról december 12-én.

A budapesti Bem moziban látható az épp 30 éves klasszikus.

December 17-én a főszerepben: Ady karácsonyi versei és Kosztolányi eddig nem
ismert szövegei.

Kömlődi Ferenc és Tamás Veronika vezet be a látszat-ellentétek világába december 19-én a Múzeum körúton!

Ezt is szerettétek

A szélsőjobboldali befolyás azonban töretlen a párton belül.

A zöldpolitikus Karácsony Gergely miért épp az olcsóbb autózásért tüntetők mellett állt ki a sárga mellénnyel?

Nem az a kérdés, hogy jöjjön-e a vasút privatizációja, hanem az, hogy mikor.

Twitter megosztás Google+ megosztás