700 millió eurót fektet be az ÖBB egy új Bécs-Amszterdam gyorsvasút kiépítésébe, így taszítaná le a covid után meggyengült fapados légitársaságokat az Európán belüli közlekedés trónjáról.
700 millió eurós nagyberuházással fejlesztené az osztrák kormány az állami vasutak (ÖBB) rendszerét, egy Amszterdamig tartó direkt, gyorsvasúti járatot is kiépítene – írta a bécsi Kleine Zeitung. A hosszú távú, éjszakai vonatok rendszerének kiterjesztésébe ezért 2026-ig tartó beruházással vágnának bele.
miután utóbbiak forgalmát a koronavírus-járvány eléggé megtépázta. Ez a vasútnál sem volt másképp, de a járvány előtt már 1,4-1,5 millió utas használta az ÖBB hosszú távú, éjszakai expresszeit. A vasúttársaság igazgatója, Andreas Matthä elmondta, a cél most az, hogy öt év alatt ezt a számot 3 millióra tornásszák fel.
A fejlesztésnek része a Bécs-Amszterdam illetve Innsbruck-Amszterdam éjszakai járatok kiépítése is. Éppen május 25-én futott be Amszterdamba az első Bécsből érkező NightJet éjszakai expressz. Ez már most is versenyképes: igaz, hogy az út jelenleg 13 órát és 15 percet vesz menetrend szerint igénybe, de jegyet a holland fővárosig szerencsés esetben már 29 eurós (kb. 10 000 forint) áron is lehet rá venni.
A fapados repülők helyetti vasúti fejlesztések amúgy a 2020-ban elfogadott Európai zöld megállapodás sarokkövei is, hiszen a vasúti közlekedés jóval kevésbé terheli meg károsanyag-kibocsátással a környezetet, mint a repülők. Egy, az Európai Vasúti Ügynökség által tavaly publikált jelentés szerint az olyan, főleg állami fejlesztések, mint az osztrák vasút most bejelentett programja elengedhetetlenek ahhoz, hogy a párizsi klímaegyezmény és a zöld megállapodás szerint Európa 2050-ig elérje a klímasemlegességet.
NYITÓKÉP: ÖBB Railjet az osztrák tájban / Fotó: Florian Klopschoher / Pixabay
Nem linkgyűjtemény. Olvasmány. A Reggeli fekete hétfőn, szerdán és pénteken jön, még reggel hét előtt – tíz baristából kilenc ezt ajánlja a kávéhoz!
Feliratkozásoddal elfogadod az adatkezelési szabályzatot.